2021-01-21, 00:24
Medlem
Snart är dags för mig att förnya mitt abonnemang och vill även passa på att byta lur också. I dagsläget använder jag Mate 20 Pro och är väldigt nöjd med den. Vill ha nån ny dock. Valet står mellan en Huawei Mate 40 Pro och Samsung Galaxy S21 Ultra. Jag är mer en Huawei-människa, men jag måste säga att S21 lockar mig också, speciellt Ultra.

Vilken hade ni valt? AppGallery och Aptoide finns så jag kan leva utan Google helt utan problem.
Apple är uteslutet. Gillar inte deras produkter.
Citera
2021-01-21, 01:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Hade Huawei P20 Pro. Den bästa telefonen jag har ägt. Så om du inte bryr dig om appgalleriet, kör på Huawein.
Men S21 är en väldig läcker telefon..
Citera
2021-01-21, 01:48
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
S21 utan tvekan. Huawei är inget att hänga i granen.

Mvh,
Jagmatarhuslimer
Citera
2021-01-21, 13:03
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hade Huawei P20 Pro. Den bästa telefonen jag har ägt. Så om du inte bryr dig om appgalleriet, kör på Huawein.
Men S21 är en väldig läcker telefon..

Instämmer till fullo. Haft min P20 Pro i två år nu och den är underbart bra. Går denna sönder blir det en likadan begagnad alternativt en P30 pro.

Satsa på Huawei TS! Även de nya har ju nu stöd för bank-id via appgalleriet.
Citera
2021-01-21, 13:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer

Mvh,
Jagmatarhuslimer
Jag är av motsatt uppfattning. Huawei utklassar Samsung och krånglar aldrig vilket Samsung telefoner gör.
Citera
2021-01-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Snart är dags för mig att förnya mitt abonnemang och vill även passa på att byta lur också. I dagsläget använder jag Mate 20 Pro och är väldigt nöjd med den. Vill ha nån ny dock. Valet står mellan en Huawei Mate 40 Pro och Samsung Galaxy S21 Ultra. Jag är mer en Huawei-människa, men jag måste säga att S21 lockar mig också, speciellt Ultra.

Vilken hade ni valt? AppGallery och Aptoide finns så jag kan leva utan Google helt utan problem.
Apple är uteslutet. Gillar inte deras produkter.
P30 pro är fortfarande ruskigt bra och den sista telefonen med Google Play. Bara jobbigt att vara utan google-tjänsterna om man kör Android.
Citera
2021-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag är av motsatt uppfattning. Huawei utklassar Samsung och krånglar aldrig vilket Samsung telefoner gör.
Det som S21 verkar vara bättre på är uppdateringsfrekvensen på skärmen (120 Hz mot 90) och kameran som verkar ha dubbelt så många pixlar.
Men annars så verkar båda vara lika grymma.
Citera
2021-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer

Mvh,
Jagmatarhuslimer
Skulle du vilja motivera ditt val?
Citera
2021-01-28, 13:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

jävla skitsnack. har kört med samsung sen s5 serien, sen s7 edge, sen s8, och nu har jag s10+ funkar ju hur bra som. visst huawei kanske har lite vassare kameror men vem fan vill köpa huawei nu efter deras ban ?

s21 ultan sopar ju det mesta med mattan nu egentligen. dom har blivit riktigt vassa nu och har även bra batteritid.
Citera
2021-03-27, 19:06
Vad tror ni en Samsung S21 Ultra kostar om 1-2 år?

Jag brukar köpa ny telefon vartannat år, men nu har jag en fullt fungerande Samsung S10+ samt en S8+ som extra telefon. Jag betalade ca 720 kronor i månaden för telefonen o med abonnemang. Men nu är den färdigbetald o nu jag betalar bara ca 200 kr för abonnemanget.

Jag tänkte spara de där 520 kronorna istället, än att lägga de på en ny telefon. Men jag blev bra sugen på en S21 Ultra när jag såg bilderna min syster tagit med sin. Är det en 8K-kamera i den?

Men jag måste inse att man kan inte ha det senaste hela tiden, när man är sjukpensionär... Det kommer säkert en ännu bättre telefon om 1-2 år, men jag tänkte vänta o se vad S21:an kan tänkas kosta om nått år? Helst om den fortfarande finns i butik (gillar inte att köpa batteridrivet begagnat).

Vad tror ni?
Citera
2021-05-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vad tror ni en Samsung S21 Ultra kostar om 1-2 år?

Jag brukar köpa ny telefon vartannat år, men nu har jag en fullt fungerande Samsung S10+ samt en S8+ som extra telefon. Jag betalade ca 720 kronor i månaden för telefonen o med abonnemang. Men nu är den färdigbetald o nu jag betalar bara ca 200 kr för abonnemanget.

Jag tänkte spara de där 520 kronorna istället, än att lägga de på en ny telefon. Men jag blev bra sugen på en S21 Ultra när jag såg bilderna min syster tagit med sin. Är det en 8K-kamera i den?

Men jag måste inse att man kan inte ha det senaste hela tiden, när man är sjukpensionär... Det kommer säkert en ännu bättre telefon om 1-2 år, men jag tänkte vänta o se vad S21:an kan tänkas kosta om nått år? Helst om den fortfarande finns i butik (gillar inte att köpa batteridrivet begagnat).

Vad tror ni?

Priserna sjunker ganska snabbt. om 2 år får du den 6-7 tusen billigare skulle jag tippa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in