Vår bil av 2018 års modell fick framrutan krossad under natten mot lördag. Det jag undrar över är motiv.
- Vår bil var den enda som fick framrutan krossad på parkeringen.
- Vår bil står otillgängligt till då det pga andra bilar, snö och staket är mkt svårt att komma åt framrutan. Finns andra bilar som stod mkt mer "öppet" och på parkeringen står det ca 30 bilar. Ingen annan bil fick några skador.
Är det personligt? Är det ett beställningsjobb?
Till bilden hör det att vi är 50 och 60 år gamla och karln sitter ibland i rullstol samt vi lever ett mestadels isolerat liv där vi mest umgås med varandra. Obs, vi misstänker att gärningsmännen är i 20-års åldern. Vilket gör det hela lite konstigt eftersom det är så stort åldersspann.
Vår bil av 2018 års modell fick framrutan krossad under natten mot lördag. Det jag undrar över är motiv.
- Vår bil var den enda som fick framrutan krossad på parkeringen.
- Vår bil står otillgängligt till då det pga andra bilar, snö och staket är mkt svårt att komma åt framrutan. Finns andra bilar som stod mkt mer "öppet" och på parkeringen står det ca 30 bilar. Ingen annan bil fick några skador.
Är det personligt? Är det ett beställningsjobb?
Till bilden hör det att vi är 50 och 60 år gamla och karln sitter ibland i rullstol samt vi lever ett mestadels isolerat liv där vi mest umgås med varandra. Obs, vi misstänker att gärningsmännen är i 20-års åldern. Vilket gör det hela lite konstigt eftersom det är så stort åldersspann.
För att utesluta andra möjligheter: hur säker är du på att rutan har just krossats? Kan det vara något som har ramlat ner på den och åstadkommit samma resultat? Och med "något" menar jag i stort sett vad som helst: trädgrenar, is från ett närbeläget tak/träd/flygplan och allt annat som kan tänkas falla.
Om det är någon som medvetet slagit sönder rutan så kan det vara tex:
- någon som vill dig/er illa av någon anledning
-någon som vill en av dina grannar illa, men tog fel bil
- någon psyksjuk person som hörde inre röster
- någon som var hög på valfritt knark
- ett fyllo
Och av dessa så är de senare tre inte fullt så medvetna om vad de gör /gjort.
Bråkigt ungdomsgäng som hängt i skuggorna på parkeringen och rökt, och sen har någon velat visa sig på styva linan och därför slagit sönder rutan är min gissning.
Bråkigt ungdomsgäng som hängt i skuggorna på parkeringen och rökt, och sen har någon velat visa sig på styva linan och därför slagit sönder rutan är min gissning.
Fast alla bilar som var där stod bättre tillgängligt...
Är ju omöjligt spekulera om!
20 år åldern? varför misstänker ni det?
ungdomsgäng?
Har ni tillrättavisat några ungdomar för något missbeteende? skräpar ner, slänger fimpar, röker och vrålar nattetid då dom driver runt , vandalisering i trapphus etc
i så fall kan det ju finnas ett hämnd motiv.
Av erfarenhet kan jag säga att man skall aldrig lägga sig i dagens ungdomsgängs misskötsamma beteende om dom bor i ditt när område, dom saknar HELT respekt för äldre personer, så det kan sluta illa.
Tyvärr men så ser samhället ut idag.
En del får en kick av att vandalisera, behöver inte vara svårare än så.
Att er bil stod avsides är väl endast bra för någon som vill vandalisera lite avskiljt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!