Citat:
Ursprungligen postat av
Dristigheten
Betta aldrig mot autism. Du hade kunnat blivit rik, men du är en pappershand.
Haha, varför pratar alla om autism kopplat till WSB? Har jag missat nåt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Smokeddhany
Har du pengar du vågar investera och riskera förlora så köp när det blir en stor dipp idag, men håll ut för du kan få stora summor.
http://isthesqueezesquoze.com/
Vi är inte ens nära den nivån vi vill hamna på.
Vilken nivå för GME är rimlig innan förlusterna blir fullständigt groteska för Melvin & co? Reddit-gänget vill pusha upp den till 1000 dollar och skuldberget (som redan är gigantiskt) växer för fonderna. Hur länge till kan det pågå?
De måste ju själva se var detta är på väg. Om de kan rädda sig själva till en kostnad av 50 miljarder dollar är väl bättre än 500 miljarder dollar?
Citat:
Ursprungligen postat av
fghj
Kan någon förklara sentimentet med att man inte skulle få shorta aktier?
Hela aktiemarknaden är ju endast spekulativ.
1) Varför skulle man bara få lov att spekulera i att en aktie går upp?
För att det till skillnad från att blanka bygger på hälsosamma investeringar och inte driver på fondernas vilja att köra ner företag i botten.
Det känns inte hållbart att fortsätta tillåta blankning på sättet som det görs nu. Annars kommer vi ju att se cykler på case år efter år där fonder börjar med att vilja köra ner företag i botten, användare på forum blir förbannade, pushar upp aktien, försätter hedgefonderna i konkurs eller centralbanken bailar ut dem, och så upprepas det gång på gång. Det är ju inte heller hållbart tänker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieHallstrom
Fear of Missing Out! Dvs. folk köper aktier för att de inte vill gå miste om en eventuell uppgång.
Jag föll för detta med GME!
Du gjorde ju helt rätt med din FOMO. Problemet är bara att du fick panik och sålde i fel tid. Fan till och med jag som är relativt ny med aktiemarknaden ser ju att du inte riktigt har förstått vad som pågår här!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagerkommandant
FOMO - Fear Of Missing Out
vilket är nivån före HOMO - Horrified Of Missing Out