2021-01-29, 11:55
Medlem
Kan den här tråden verkligen påverka marknaden eller är det bara ett antal sadister som försöker få folk att satsa och förlora?

Allt handlar om att sälja i tid och få en vinstlott av någon valör. Vad svenskar skriver eller gör påverkar ingenting.
Citera
2021-01-29, 11:57
Medlem
Porphyrogenituss avatar
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...eb2x&context=3

Informativ kommentar för er som känner er förvirrade fortfarande.

Är sugen på att köpa fler aktier efter att ha skapat mer tillgänglig kredit, är det bäst att sätta sig vid 15:30 och satsa på första bästa dip och köpa?
Citera
2021-01-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Betta aldrig mot autism. Du hade kunnat blivit rik, men du är en pappershand.

Haha, varför pratar alla om autism kopplat till WSB? Har jag missat nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Smokeddhany
Har du pengar du vågar investera och riskera förlora så köp när det blir en stor dipp idag, men håll ut för du kan få stora summor.

http://isthesqueezesquoze.com/

Vi är inte ens nära den nivån vi vill hamna på.

Vilken nivå för GME är rimlig innan förlusterna blir fullständigt groteska för Melvin & co? Reddit-gänget vill pusha upp den till 1000 dollar och skuldberget (som redan är gigantiskt) växer för fonderna. Hur länge till kan det pågå?
De måste ju själva se var detta är på väg. Om de kan rädda sig själva till en kostnad av 50 miljarder dollar är väl bättre än 500 miljarder dollar?

Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Kan någon förklara sentimentet med att man inte skulle få shorta aktier?
Hela aktiemarknaden är ju endast spekulativ.

1) Varför skulle man bara få lov att spekulera i att en aktie går upp?

För att det till skillnad från att blanka bygger på hälsosamma investeringar och inte driver på fondernas vilja att köra ner företag i botten.

Det känns inte hållbart att fortsätta tillåta blankning på sättet som det görs nu. Annars kommer vi ju att se cykler på case år efter år där fonder börjar med att vilja köra ner företag i botten, användare på forum blir förbannade, pushar upp aktien, försätter hedgefonderna i konkurs eller centralbanken bailar ut dem, och så upprepas det gång på gång. Det är ju inte heller hållbart tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Fear of Missing Out! Dvs. folk köper aktier för att de inte vill gå miste om en eventuell uppgång.

Jag föll för detta med GME!

Du gjorde ju helt rätt med din FOMO. Problemet är bara att du fick panik och sålde i fel tid. Fan till och med jag som är relativt ny med aktiemarknaden ser ju att du inte riktigt har förstått vad som pågår här!

Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
FOMO - Fear Of Missing Out

vilket är nivån före HOMO - Horrified Of Missing Out

Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Kan den här tråden verkligen påverka marknaden eller är det bara ett antal sadister som försöker få folk att satsa och förlora?

Allt handlar om att sälja i tid och få en vinstlott av någon valör. Vad svenskar skriver eller gör påverkar ingenting.
Som att påstå att det inte hjälper att rösta.
Forum som det här finns i alla länder och alla hjälps nu åt att röka ut blankarna.
Ett litet strå till stacken.
Citera
Medlem
Andreasbylunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Vad tror ni om att köpa GME på den tyska marknaden nu och sedan sälja när (om) den amerikanska aktien rusar vid öppning?

Personligen, som lekman, skulle jag inte göra det. Är lite rädd över hur mäklarna I USA som stängde ner möjligheten att köpa aktierna igår kommer lyckas öppna upp idag eller inte. Eller framför allt, hur länge de kan vara uppe innan de måste stänga ner igen.
Citera
2021-01-29, 11:59
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Låt mig gissa, du har ett ganska stort intresse av att aktien fortsätter att gå upp? Därav att du inte vill att folk skriver att de bränner sig rejält på dessa lotteriaktier så som Gamestop?
Självklart har jag det! Ett till viss del ekonomiskt betingat intresse men framförallt ideologiskt. För gärna en diskussion om huruvida det är lämpligt att ge sig in i GME och hur framtiden ser ut osv. Tror dock inte någon har illusionen att opinionen på Flashback är relevant för utkomsten.

Gnäll från vederbörande tillför ingenting. Han fattade ett dåligt beslut baserat på rädsla, inte utifrån en faktisk utvärdering av läget. Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Citera
2021-01-29, 11:59
Medlem
Är inte detta beteende exakt vad som hänt innan alla tidigare krascher? Fenomenet att aktier köps till extrema priser?

Eller är detta endast ett kortvarigt fenomen för att fucka upp det lite för giriga hedgefonder?
Citera
2021-01-29, 12:01
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Vad tror ni om att köpa GME på den tyska marknaden nu och sedan sälja när (om) den amerikanska aktien rusar vid öppning?

Jag tror att du är en retard.

30 seconds from market meltup! Infinite Money Glitch.
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._nuclear_bomb/

Mer eller mindre bekräftar vad jag skrev inatt.
Citera
2021-01-29, 12:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Denna tråd kommer att bli episk att följa 1-2 veckor framåt. Alla nyblivna Börshajar här "sitter" i princip redan i sin nyinköpta Lamborghini.

Knappt utan att veta när USA-börsen öppnar, vad premarket är, eller hur deras brooker-firmor ens fungerar. Sen kryddat med att handla av ideologiska skäl samt hela batteriet av FOMO, revenge trading, hålla förlust för längre, sälja vinst för tidigt mm mm

Man skulle vilja spara ner denna tråd som utbildningsmaterial i "Retail sentiment".
Citera
2021-01-29, 12:05
Medlem
Freeze89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag tror att du är en retard.

30 seconds from market meltup! Infinite Money Glitch.
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._nuclear_bomb/

Mer eller mindre bekräftar vad jag skrev inatt.

I dessa aktier bör man stänga av sin hjärnfunktion. Försöker man tänka rationellt här så går man iväg tomhänt ifrån århundradets händelse på börsen.

BIG DICK MODE!
Citera
2021-01-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Som att påstå att det inte hjälper att rösta.
Forum som det här finns i alla länder och alla hjälps nu åt att röka ut blankarna.
Ett litet strå till stacken.
Nej, det handlar bara om att förvandla en obetydlig aktie till ett chicken race lotteri. Inga stora aktörer kommer att förlora pengar på detta.
Citera
2021-01-29, 12:09
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
KÖR!

Finns det någon snabbguide på hur man lättast går tillväga? I dagsläget har jag inga aktier. Måste man han någon plattform (likt robinhood) eller finns det lättare sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in