2022-01-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Kan du länka?

Den lär squeeza mht till XRT korgen som blankas och köps där flera memeaktier ingår.

Ger AMC max ett par hundra/1000 dollar vid en moass event. Om AA gör convertible bonds och säljer dessa plus share dilution blir price target lägre.
Skulle inte förvåna mig mht till skulderna de måste få bukt med.

Allt pekar på att GME kommer bli den stora moassaktien. Märkligt att den knappt nämns i media längre förutom i låtsasartikeln senast.

de har tagit bort den på deras sub efter 24h exposure LOL.

https://www.reddit.com/r/gme_meltdow..._sub_zen_apes/

den finns på meltdown, jag brukar gå in där och trolla lite.

Känns verkligen skönt att videon var addresserad till sticky-floors och inte oss vidyatards.
Senast redigerad av wutangkillabee 2022-01-09 kl. 17:47.
Citera
2022-01-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wutangkillabee
de har tagit bort den på deras sub efter 24h exposure LOL.

https://www.reddit.com/r/gme_meltdow..._sub_zen_apes/

den finns på meltdown, jag brukar gå in där och trolla lite.

Känns verkligen skönt att videon var addresserad till sticky-floors och inte oss vidyatards.

Ah okay. Ja det är rätt synd att se sånt här. När de ser exempelvis AMC youtubers som Trey Trades så hjälper ju inte han direkt till med faktainsamlingen om bolaget AMC utan går mest på känslor och energi i sina videosar och hypar upp en aktie där CEOn själv säljer det mesta han äger. Sen finns ju även de som kopierar DFVs utseende och uttryck till sina AMC-videos som exempelvis som denna kille: https://www.youtube.com/watch?v=FYpOFrzS0i0 säger inget om han som person men ja ni fattar hinten.

I grund och botten handlar det om att folk hörde berättelsen om den legendariska Keith Gill som gjorde en sjuk research på en aktie som var grovt underskattad fundamentalt. Diamond handade från 2019 redan och fick stå på sig stora förluster på resan som sedan blev enorma vinster. Nu vill man kopiera och klistra in hans "resa" med en ny aktie och hoppas på något sätt att nå stora summor pengar precis som honom. Funkar inte riktigt så. AMC lär som sagt squeeza upp till en viss nivå med tanke på XRT men risken är att AA kommer troligtvis printa ut nya aktier inom kort vilket kan döda momentumet. Sen förstår jag inte logiken i hur man kan jämföra en float ur ett squeeze perspektiv om 500miljoner med en på 70miljoner.
Citera
2022-01-09, 20:30
Medlem
Jag känner att jag blir aningen dummare varje gång någon som de råkar glida in i mina rekommenderade osv.
De fattar inte att de bara gör allt sämre för sticky floors när de pumpar alla sina värdelösa videos.

Tittar aldrig på några youtubers som gör DD för GME för den delen heller.

Det kan vara roligt att se "riktiga" nyheter gnälla om gamestop kan jag tycka. Förstärker lite confirmation bias om hur rätt vi har det som äger aktien. Och om hur de vill att man ska sälja varje dag

om du vill se hur korkade många sticky floors youtubers är, men samtidigt underhållande rekommenderar jag Ape Father. Han verkar vara bipolär, skriker en massa, har förlorat cirka 150tusen dollar på sticky floor. Samtidigt ska han anordna en massa saker som är helt galna. Han försöker pumpa sidoaktier också, som går helt käpprätt åt helvete. Lider lite med han. Men fortfarande roligt att se hur galen han har blivit.

om de kommer squeeza tack vare GME. det återstår att se. tills dess!
Senast redigerad av wutangkillabee 2022-01-09 kl. 20:39.
Citera
2022-01-10, 21:34
Medlem
Citat:
Jag känner att jag blir aningen dummare varje gång någon som de råkar glida in i mina rekommenderade osv.
De fattar inte att de bara gör allt sämre för sticky floors när de pumpar alla sina värdelösa videos.

Tittar aldrig på några youtubers som gör DD för GME för den delen heller.

Det kan vara roligt att se "riktiga" nyheter gnälla om gamestop kan jag tycka. Förstärker lite confirmation bias om hur rätt vi har det som äger aktien. Och om hur de vill att man ska sälja varje dag

om du vill se hur korkade många sticky floors youtubers är, men samtidigt underhållande rekommenderar jag Ape Father. Han verkar vara bipolär, skriker en massa, har förlorat cirka 150tusen dollar på sticky floor. Samtidigt ska han anordna en massa saker som är helt galna. Han försöker pumpa sidoaktier också, som går helt käpprätt åt helvete. Lider lite med han. Men fortfarande roligt att se hur galen han har blivit.

om de kommer squeeza tack vare GME. det återstår att se. tills dess!

Hehe ja det är många som dykt upp och tjänar pengar på views. Gäller verkligen att sålla vad man tittar på.

Om vi går tillbaks till GME så är det bullish divergence på RSI 9 på 1h, 4h och daglig chart och det verkar formas en dubbelbotten runt 120$ nu.

Edit: Vi har gap som ska fyllas närmast runt 138. Sedan ett gap runt 172. Sista gapet runt 290. Statistikt sett brukar ju gaps fyllas till 90%. Detta är ju också positivt.
Citera
2022-01-10, 23:48
Medlem
Citat:
Hehe ja det är många som dykt upp och tjänar pengar på views. Gäller verkligen att sålla vad man tittar på.

Om vi går tillbaks till GME så är det bullish divergence på RSI 9 på 1h, 4h och daglig chart och det verkar formas en dubbelbotten runt 120$ nu.

Edit: Vi har gap som ska fyllas närmast runt 138. Sedan ett gap runt 172. Sista gapet runt 290. Statistikt sett brukar ju gaps fyllas till 90%. Detta är ju också positivt.

hoppas din statistik stämmer
Citera
2022-01-10, 23:50
Medlem
vad tror du innan den 28:e? och rampen som finns den 21:e till 28:e?
Citera
2022-01-11, 09:05
Medlem
Citat:
vad tror du innan den 28:e? och rampen som finns den 21:e till 28:e?

Just nu hittar jag 172 000 options kontrakt som ska köpas tillbaka om man adderar alla calls(itm minus otm) + puts (otm - itm) detta motsvarar 17,2 miljoner aktier. De är desparata att blanka bolaget fram till 21st januari genom dessa jäkla ETF:er. Problemet är att de redan har pilat upp på FTD från förra månaden som måste köpas. De har 35 dagars expiry date. Att vi såg 30%+ i efterhandeln förra veckan var en del av taktiken att köpa tillbaka dessa utanför market hours. (Mindre uppmärksamhet plus så lägger man till en fake artikel via media)

Det kommer nog fifflas en del fram till 21/1 så var beredda. Att de får ner priset till 0.5 dollar kan dom bara fetglömma. Bara bland 0.5$ strike price finns 136 000 puts. Utan tvekan en del av shortsen som gömts här.

Det kommer bli fyverkerier tror jag
Citera
2022-01-11, 13:35
Medlem
Citat:
Just nu hittar jag 172 000 options kontrakt som ska köpas tillbaka om man adderar alla calls(itm minus otm) + puts (otm - itm) detta motsvarar 17,2 miljoner aktier. De är desparata att blanka bolaget fram till 21st januari genom dessa jäkla ETF:er. Problemet är att de redan har pilat upp på FTD från förra månaden som måste köpas. De har 35 dagars expiry date. Att vi såg 30%+ i efterhandeln förra veckan var en del av taktiken att köpa tillbaka dessa utanför market hours. (Mindre uppmärksamhet plus så lägger man till en fake artikel via media)

Det kommer nog fifflas en del fram till 21/1 så var beredda. Att de får ner priset till 0.5 dollar kan dom bara fetglömma. Bara bland 0.5$ strike price finns 136 000 puts. Utan tvekan en del av shortsen som gömts här.

Det kommer bli fyverkerier tror jag

hade för mig att jag sett siffror som var högre? typ 50miljoner aktier som kommer finnas OTM puts.
Citera
2022-01-11, 13:50
Medlem
Citat:
hade för mig att jag sett siffror som var högre? typ 50miljoner aktier som kommer finnas OTM puts.

Kollade snabbt på stonk o tracker och Yahoo Finance. Vart har du sett dina siffror?
Citera
2022-01-11, 13:54
Medlem
på stonk jag med. det har blivit postat med jämna mellanrum att det skulle vara den volymen calls/puts vid den här tiden 21-28e.

men jag kan inte dirigera på stonk numera. dessa sidor verkar ha blivit borttagna från SS?

marketwiz, osv.

de brukade ha en flik du kunde trycka på för att komma till alla dessa siter. men kan inte hitta den nu.

(de hade en flik du kunde trycka på för att hitta sidor som hade shares lended, %per lended share, en world map på alla sektorer för att se rött eller grönt på aktier osv OCH där du även kunde se calls och puts)
Senast redigerad av wutangkillabee 2022-01-11 kl. 14:00.
Citera
2022-01-11, 16:31
Medlem
Citat:
på stonk jag med. det har blivit postat med jämna mellanrum att det skulle vara den volymen calls/puts vid den här tiden 21-28e.

men jag kan inte dirigera på stonk numera. dessa sidor verkar ha blivit borttagna från SS?

marketwiz, osv.

de brukade ha en flik du kunde trycka på för att komma till alla dessa siter. men kan inte hitta den nu.

(de hade en flik du kunde trycka på för att hitta sidor som hade shares lended, %per lended share, en world map på alla sektorer för att se rött eller grönt på aktier osv OCH där du även kunde se calls och puts)

Okay, men dom hämtar sin info från Yahoo Finance https://gme.crazyawesomecompany.com/about.php

RC på Twitter: Happy Anniversary 💩
Citera
2022-01-11, 17:17
Medlem
Citat:
happy annerversiry för vad?
Är väl ett år sen hans brev till styrelsen? Eller om det var när han hamnade i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in