2021-06-11, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag är klart positivt inställd till tradeing. En del vill hänga dig om man ens nämner det. Jag anser det vara bra för "rörelsen".

Jag ska ge ett enkelt exempel :
Person X äger 100 aktier. X ser en topp i dagskursen. Vi säger vid en kurs 250. X säljer 25st aktier. Kursen dippar till 240. X köper då 26st aktier.
X har då utökat sitt innehav till 101st aktier utan att ha lagt in mer pengar.
"Rörelsen" har ökat sitt innehav med ett st aktie också.

Inlägget är inte riktat till dig direkt. Utan ett allmänt riktat utlåtande eftersom vissa går bananas bara day tradeing antyds.

Jag förstår enkelheten i buy hodl budskapet. Jag tycker det är bra. Jag tycker det skall vara det allmänt gällande.

Men om hela rörelsen bara kör strikt efter det ger vi bort ett verktyg helt fritt till andra som inte är med i "rörelsen" att dra nytta av.

Så länge den som tradear återinvesterar in i GME så är det till nytta för alla.

Jag själv har 14 aktier. Så jag kan inte genomföra enligt mitt exempel. Men den som sitter på många aktier tycker jag absolut skall göra enligt mitt exempel

Alltså daytrading har jag försökt mig på otalet ggr helt utan framgång. Visserligen med småpengar, men jag hatar daytrading och känner ingen annan heller som tjänar på det i långa loppet. Det verkar näst intill helt omöjligt i vanliga fall.

Tror inte det är många som kan lev på det.

Men med GME och AMC är det någonting helt annat. Jag har bara följt WSB på reddit egentligen.

Tjänat en del på BlackBerry och SPCE också tack vare WSB.

Dock får både GME och AMC en högre lägstanivå/dipp efter varje peak.

Men det går nog forfarande att tjäna stora summor på det.

Jag kommer köra samma strategi ett tag till.
Senast redigerad av barfotalasse 2021-06-11 kl. 20:00.
Citera
2021-06-11, 20:49
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Alltså daytrading har jag försökt mig på otalet ggr helt utan framgång. Visserligen med småpengar, men jag hatar daytrading och känner ingen annan heller som tjänar på det i långa loppet. Det verkar näst intill helt omöjligt i vanliga fall.

Tror inte det är många som kan lev på det.

Men med GME och AMC är det någonting helt annat. Jag har bara följt WSB på reddit egentligen.

Tjänat en del på BlackBerry och SPCE också tack vare WSB.

Dock får både GME och AMC en högre lägstanivå/dipp efter varje peak.

Men det går nog forfarande att tjäna stora summor på det.

Jag kommer köra samma strategi ett tag till.

Gråt inte senare när månraketen flyger iväg utan dig. WSB när du borde ta och följa Superstonk, fy fabian för sådana som dig.
Citera
2021-06-11, 21:49
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Gråt inte senare när månraketen flyger iväg utan dig. WSB när du borde ta och följa Superstonk, fy fabian för sådana som dig.

Vid det här laget borde det vara helt uppenbart för alla som kan se att WSB är infiltrerat av hedgefonderna.
Vore intressant att få veta hur mycket modsen fick betalt för sina konton eller för att titta åt andra hållet.
Citera
2021-06-11, 22:09
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
GME faller kraftigt just nu. Äntligen kanske vi kan få slut på denna fars!

Inget slut, bara början.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Faller ja, i en tunn eftermarknad där det är betydligt enklare att manipulera priset.
I ordinarie marknad försökte Säljsidan trycka ner under 300 flera ggr senaste tiden utan att lyckas.
Så om Shortsen vill få ner kursen så försöker de såklart i eftermarkanden för max effekt.

Om du är beredd att komma tillbaka imorgon eller på fredag och säga att du hade fel om marknaden visar så,
då är även jag redo att säga att jag hade fel i det korta perspektivet om det blir så.
Min prognos gäller långsiktigt. Hodl.

Men det är så med clowner som dig, ni tittar bara fram just i den stund då kursen passar er agenda.
Så har det varit sedan tråden startades.
Patetiskt.

Förmodligen köper tyskarna upp aktien igen under morgondagen, det lär få tyst på dig.

För ovanlighetens skull fick trollet rätt i det korta perspektivet, under en dag, torsdagen.
Återstår fortfarande att se om torsdagens krattiga nedgång berodde på att bolaget sålde egna aktier.

Men redan idag var säljpaniken över och aktien återhämtade sig något under lugnare handel än gårdagen.
Aktien stängde på $233.04, +5,74% +$12.65.
Citera
2021-06-12, 07:34
Citat:

Ja följer självklar både GME tråden och superstonk och har alltid kvar en del GME när jag tradar.

Det går att tjäna enorma pengar på GME och AMC just nu. Om det inte blir någon MOASS ever så har jag ändå tjänat tillräckligt.

Blir det av så tjänar jag på det också. Kommer alltid ha kvar lite. Förmodligen fler än du någonsin kommer ha.
Citera
2021-06-12, 09:44
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ja följer självklar både GME tråden och superstonk och har alltid kvar en del GME när jag tradar.

Det går att tjäna enorma pengar på GME och AMC just nu. Om det inte blir någon MOASS ever så har jag ändå tjänat tillräckligt.

Blir det av så tjänar jag på det också. Kommer alltid ha kvar lite. Förmodligen fler än du någonsin kommer ha.

Du är ingen apa. Jag kan ha x, xx, xxx eller xxxx aktier. Det spelar ingen roll då jag håller i dem för alla andra som har mindre än mig.

Giriga och egoistiska människor finns det gott om.

Givmildhet är en dygd och det här är ingen tävling. Jag säger bara att du spelar i hedgefondernas och bankernas händer med din dagshandel. Jag struntar i hur mycket du har, du förstör för oss andra som köper och håller i aktierna.

Vi får se dina diamanthänder så småningom, då kan vi ta och se hur mycket du har.

Ett tips, sälj dig inte lågt, för det är vad du gör just nu, bara att du inte vet det ännu.
Citera
2021-06-12, 10:07
Citat:
Du är ingen apa. Jag kan ha x, xx, xxx eller xxxx aktier. Det spelar ingen roll då jag håller i dem för alla andra som har mindre än mig.

Giriga och egoistiska människor finns det gott om.

Givmildhet är en dygd och det här är ingen tävling. Jag säger bara att du spelar i hedgefondernas och bankernas händer med din dagshandel. Jag struntar i hur mycket du har, du förstör för oss andra som köper och håller i aktierna.

Vi får se dina diamanthänder så småningom, då kan vi ta och se hur mycket du har.

Ett tips, sälj dig inte lågt, för det är vad du gör just nu, bara att du inte vet det ännu.

Som att du är apa och håller för nogon annan eller för en god gärnings skull?! Bullshit.

Du gör det enbart för att du hoppas på att tjäna stora pengar utan att lyfta ett finger. Formligen för att du är en fattiglapp.

Twofaced motherfucker!
Citera
2021-06-12, 10:33
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Som att du är apa och håller för nogon annan eller för en god gärnings skull?! Bullshit.

Du gör det enbart för att du hoppas på att tjäna stora pengar utan att lyfta ett finger. Formligen för att du är en fattiglapp.

Twofaced motherfucker!

Du verkar hata fattiga med tanke på att du jämför dig med plånboken hela tiden. Har fattiga människor gjort dig något?

Jag håller aktierna för att ändra på hela det ekonomiska systemet som redan sparkar på dem som inte har något eller har tillräckligt. Du verkar inte ens veta vad "buy and hold" betyder för annars hade du lämnat WSB för längesedan.

Jävla shill!
Citera
2021-06-12, 10:41
Citat:
Du verkar hata fattiga med tanke på att du jämför dig med plånboken hela tiden. Har fattiga människor gjort dig något?

Jag håller aktierna för att ändra på hela det ekonomiska systemet som redan sparkar på dem som inte har något eller har tillräckligt. Du verkar inte ens veta vad "buy and hold" betyder för annars hade du lämnat WSB för längesedan.

Jävla shill!

Vi är både här och där för pengarnas skull.

Försök inte får det till nåt annat!

Annars sysslar man inte med trading eller aktier.

Jag sysslade med Short sqeezes när du sket i trasor!
Citera
2021-06-12, 10:48
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Vi är både här och där för pengarnas skull.

Försök inte får det till nåt annat!

Annars sysslar man inte med trading eller aktier.

Jag sysslade med Short sqeezes när du sket i trasor!

Jag är här för pengarnas skull så att mina familjemedlemmar, släktingar och närmsta vänner inte behöver tänka på bolånet eller andra stora utgifter. Det här är större än dig och mig.

Jag tycker du ska hålla det du har skrivit här tidigare och sälja av allt på $300. För det är du värd. $300.

Du verkar vara inne mest för dig själv. Säg mig, förutom "fattiglappar" hatar du också invandrare samt vilka fler?

Du pratar skit i andra trådar om hur mycket invandrare/invandringen kostar i miljarder medan bankerna och hedgefonder suger ut folket på triljoner. Dum som en åsna är du.

WWG1WGA NCSWIC
Citera
2021-06-12, 11:29
Citat:
Jag är här för pengarnas skull så att mina familjemedlemmar, släktingar och närmsta vänner inte behöver tänka på bolånet eller andra stora utgifter. Det här är större än dig och mig.

Jag tycker du ska hålla det du har skrivit här tidigare och sälja av allt på $300. För det är du värd. $300.

Du verkar vara inne mest för dig själv. Säg mig, förutom "fattiglappar" hatar du också invandrare samt vilka fler?

Du pratar skit i andra trådar om hur mycket invandrare/invandringen kostar i miljarder medan bankerna och hedgefonder suger ut folket på triljoner. Dum som en åsna är du.

WWG1WGA NCSWIC

Du läser ju inte vad jag skriver!

Självklart säljer jag på 300+ I massor och kommer även göra det nästa gång.

Vill man vara säker på att tjäna stora belopp på detta så vore det oerhört korkat att inte göra det nu när kursen utspelar sig så förutsägbart som den gör.

Jag har redan tjänat stora summor på det och kommer fortsätta göra det.

Det jag håller på sidan i både GME och AMC är garanterat mer än vad du någonsin kommer komma i närheten av.

Men du sitter seriöst med ett småbelopp och hoppas att aktien ska stiga till miljoner så att dina ”familjemedlemmar, släktingar och närmsta vänner inte behöver tänka på bolånet eller andra stora utgifter”.

Hör du inte själv hur det låter?

Ingenting är omöjligt, och jag säger inte att GME kan stiga till astronomiska belopp, men det har vi ju ingen som helst aning om. Det är ren spekulation.

Tänk om det aldrig inträffar och stiger mer än 300 dollar. Ska du sitta där i din soffa då och klaga på reddit?
Citera
2021-06-12, 11:39
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Du läser ju inte vad jag skriver!

Självklart säljer jag på 300+ I massor och kommer även göra det nästa gång.

Vill man vara säker på att tjäna stora belopp på detta så vore det oerhört korkat att inte göra det nu när kursen utspelar sig så förutsägbart som den gör.

Jag har redan tjänat stora summor på det och kommer fortsätta göra det.

Det jag håller på sidan i både GME och AMC är garanterat mer än vad du någonsin kommer komma i närheten av.

Men du sitter seriöst med ett småbelopp och hoppas att aktien ska stiga till miljoner så att dina ”familjemedlemmar, släktingar och närmsta vänner inte behöver tänka på bolånet eller andra stora utgifter”.

Hör du inte själv hur det låter?

Ingenting är omöjligt, och jag säger inte att GME kan stiga till astronomiska belopp, men det har vi ju ingen som helst aning om. Det är ren spekulation.

Tänk om det aldrig inträffar och stiger mer än 300 dollar. Ska du sitta där i din soffa då och klaga på reddit?

Jag sparar det här inlägget, vi hörs i november så får vi se vem som har rätt. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in