2021-01-29, 08:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag sljer inte mina, efter igr r det personligt eftersom jag inte fick kpa mer nr jag ville.

Vi som ger aktierna har tiden p vr sida. Jag lskar aktien!

Fick du inte kpa? Finns det ngon limit p hur mycket man kan kpa?
Citera
2021-01-29, 08:50
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btown
Om man lgger en order p Avanza nu, hur stor r chansen att kpet genomfrs till den kursen vid 15:30?

Den ligger p 311 USD efter efterhandel. Frhandeln brjar kl 10.00 (svensk tid). Mjligt att den stiger d. Nr brsen ppnar 15.30 gissar jag att det kommer vara ett ras. S OM du ska kpa, vnta till kl 16- 16.30. Och OM du kper ska du vara beredd att frlora varenda krona du stoppar in. Fr det kommer du troligtvis gra.
Men lyssna inte p mig jag r dum i huvudet och har ingen aning om vad jag gr.
Citera
2021-01-29, 08:51
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
AMC upp 30% Efter stngning.
Efter stngning $11,29 +2,66 (30,82 %)

Fortfarande lge, nr squeezen kommer ska vi upp ver $50
Citera
2021-01-29, 08:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Inse att det hr nu r vrldens strsta chickenrace.
Andra sidan kommer ka trycket hela tiden tills det inte gr lngre. Hold.

De har redan kallat oss nazister! S det kortet r utspelat
Citera
2021-01-29, 08:55
Medlem
Maduros avatar
Citat:

Till sist s r det centralbanken och den amerikanska skattebetalaren som str som garant fr systemet.
Jag tror man frsker frhandla fram ett avtal med Gamestop om att bolaget ska slja aktier till blankarna fr att normalisera situationen..

Bra synpunkter. Ekonomin i stort r inte redo att krascha riktigt nnu va. Gissar tidigast till sommaren. Och d r detta spelet redan ver.

Frst, det mste vara olagligt att ta fram ett sdant avtal?

Och efter GME s finns det ju mnga fler bolag med liknande frutsttningar. Bst r vl att lta dem betala priset nr folket synat deras bluff och sen kommer de att passa sig i framtiden.

Men visst r det som du sger, de styr allt och kommer inte att tillta det om de inte riskerar att frlora fr mycket trovrdighet i framtiden. Kanske lter de ett par offras. De har ju massa andra verktyg fr att lura folket.

Lt dem hllas, kan jag tnka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Den ligger p 311 USD efter efterhandel. Frhandeln brjar kl 10.00 (svensk tid). Mjligt att den stiger d. Nr brsen ppnar 15.30 gissar jag att det kommer vara ett ras. S OM du ska kpa, vnta till kl 16- 16.30. Och OM du kper ska du vara beredd att frlora varenda krona du stoppar in. Fr det kommer du troligtvis gra.

Tack fr svar. Har precis brjat studera aktier s har inte superkoll p vad som hnder nr marknaden r stngd osv. Nr man lyssnar p alla hr/p reddit knns det solklart att den kommer n 1k under dagen, vet dock inte om man vgar lyssna blint p detta trots att det lter lockande.
Citera
Medlem
vlkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
"Don't sell! I
t's not about the money"

It's Always About the Money
Citera
2021-01-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos

Du menar att GME troligtvis kommer vara i botten vid brsstngning 22:00 ?
Citera
2021-01-29, 08:58
Medlem
elimes avatar
Citat:
Tack fr svar. Har precis brjat studera aktier s har inte superkoll p vad som hnder nr marknaden r stngd osv. Nr man lyssnar p alla hr/p reddit knns det solklart att den kommer n 1k under dagen, vet dock inte om man vgar lyssna blint p detta trots att det lter lockande.

Jag tror det hr kan pg betydligt lngre n tills stngning idag. Kper man ska man nog vara beredd p att ha is i magen, och kan i slutndan sklart frlora allt. Men gr det vgen kan man tjna sig en hacka, high risk, high reward
Citera
2021-01-29, 09:00
Medlem
Citat:
Jag sljer inte mina, efter igr r det personligt eftersom jag inte fick kpa mer nr jag ville.

Vi som ger aktierna har tiden p vr sida. Jag lskar aktien!
Men om det spelar ut sig s blir vl de s kallade smspararna bara nyttiga idioter t blankarnas kreditgivare och aktieutlnare? Det r ju de som tar emot rntor och viten.
Citera
2021-01-29, 09:01
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:

Det r klokt att lyssna och lsa och skapa sig en egen uppfattning. Det r absolut INTE solklart att den kommer n 1k under dagen. Den har absolut potential att gra det men det r absolut INTE skert.
Hr har du mer lstips: http://www.isthesqueezesquoze.com/

Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Du menar att GME troligtvis kommer vara i botten vid brsstngning 22:00 ?
Det kan den troligen vara. Men ocks inte. Det jag tror r att vldigt mnga kommer frlora pengar p detta. r du inte beredd att gra det? Slj.
Har du tv pungkulor eller en stenhrd klitoris? Hll kvar varenda aktie och lt dig inte skrmmas av att kursen kommer gra djupdykningar.
Med detta sagt, lyssna inte p mig jag r dum i huvudet och har ingen aning om vad jag gr.
Citera
2021-01-29, 09:03
Medlem
Hr gller nog att tnka logiskt..
WSB hypar ihop sej om en aktie, i detta fall bl. annat Gamestop.
Kursen rusar och frvaltare mm str med ppna munnar och undrar vad som hnder..
Jag r definitivt ingen expert p omrdet, men min logik sger mej att det inte r serist.
En frdel med detta scenario kan ju vara att de som blankar fr sej en tankestllare?
Har aldrig frsttt ide'n med att man ska kunna tjna pengar p att en aktie gr ned.
Knns helt enkelt inte fair.
"Back to basic" skulle nog vinna i lngden. Risken r att smsparare m.fl. frsvinner p en marknad som till slut blir s invecklad att de drar sej ur.
Jag kan ha fel, men det r vad jag fr knslan av..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in