2021-01-29, 08:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag säljer inte mina, efter igår är det personligt eftersom jag inte fick köpa mer när jag ville.

Vi som äger aktierna har tiden på vår sida. Jag älskar aktien!

Fick du inte köpa? Finns det någon limit på hur mycket man kan köpa?
Citera
2021-01-29, 08:50
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btown
Om man lägger en order på Avanza nu, hur stor är chansen att köpet genomförs till den kursen vid 15:30?

Den ligger på 311 USD efter efterhandel. Förhandeln börjar kl 10.00 (svensk tid). Möjligt att den stiger då. När börsen öppnar 15.30 gissar jag att det kommer vara ett ras. Så OM du ska köpa, vänta till kl 16- 16.30. Och OM du köper ska du vara beredd att förlora varenda krona du stoppar in. För det kommer du troligtvis göra.
Men lyssna inte på mig jag är dum i huvudet och har ingen aning om vad jag gör.
Citera
2021-01-29, 08:51
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
AMC upp 30% Efter stängning.
Efter stängning $11,29 +2,66 (30,82 %)

Fortfarande läge, när squeezen kommer ska vi upp över $50
Citera
2021-01-29, 08:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Inse att det här nu är världens största chickenrace.
Andra sidan kommer öka trycket hela tiden tills det inte går längre. Hold.

De har redan kallat oss nazister! Så det kortet är utspelat
Citera
2021-01-29, 08:55
Medlem
Maduros avatar
Citat:

Till sist så är det centralbanken och den amerikanska skattebetalaren som står som garant för systemet.
Jag tror man försöker förhandla fram ett avtal med Gamestop om att bolaget ska sälja aktier till blankarna för att normalisera situationen..

Bra synpunkter. Ekonomin i stort är inte redo att krascha riktigt ännu va. Gissar tidigast till sommaren. Och då är detta spelet redan över.

Först, det måste vara olagligt att ta fram ett sådant avtal?

Och efter GME så finns det ju många fler bolag med liknande förutsättningar. Bäst är väl att låta dem betala priset när folket synat deras bluff och sen kommer de att passa sig i framtiden.

Men visst är det som du säger, de styr allt och kommer inte att tillåta det om de inte riskerar att förlora för mycket trovärdighet i framtiden. Kanske låter de ett par offras. De har ju massa andra verktyg för att lura folket.

Låt dem hållas, kan jag tänka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Den ligger på 311 USD efter efterhandel. Förhandeln börjar kl 10.00 (svensk tid). Möjligt att den stiger då. När börsen öppnar 15.30 gissar jag att det kommer vara ett ras. Så OM du ska köpa, vänta till kl 16- 16.30. Och OM du köper ska du vara beredd att förlora varenda krona du stoppar in. För det kommer du troligtvis göra.

Tack för svar. Har precis börjat studera aktier så har inte superkoll på vad som händer när marknaden är stängd osv. När man lyssnar på alla här/på reddit känns det solklart att den kommer nå 1k under dagen, vet dock inte om man vågar lyssna blint på detta trots att det låter lockande.
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
"Don't sell! I
t's not about the money"

It's Always About the Money
Citera
2021-01-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos

Du menar att GME troligtvis kommer vara i botten vid börsstängning 22:00 ?
Citera
2021-01-29, 08:58
Medlem
elimes avatar
Citat:
Tack för svar. Har precis börjat studera aktier så har inte superkoll på vad som händer när marknaden är stängd osv. När man lyssnar på alla här/på reddit känns det solklart att den kommer nå 1k under dagen, vet dock inte om man vågar lyssna blint på detta trots att det låter lockande.

Jag tror det här kan pågå betydligt längre än tills stängning idag. Köper man ska man nog vara beredd på att ha is i magen, och kan i slutändan såklart förlora allt. Men går det vägen kan man tjäna sig en hacka, high risk, high reward
Citera
2021-01-29, 09:00
Medlem
Citat:
Jag säljer inte mina, efter igår är det personligt eftersom jag inte fick köpa mer när jag ville.

Vi som äger aktierna har tiden på vår sida. Jag älskar aktien!
Men om det spelar ut sig så blir väl de så kallade småspararna bara nyttiga idioter åt blankarnas kreditgivare och aktieutlånare? Det är ju de som tar emot räntor och viten.
Citera
2021-01-29, 09:01
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:

Det är klokt att lyssna och läsa och skapa sig en egen uppfattning. Det är absolut INTE solklart att den kommer nå 1k under dagen. Den har absolut potential att göra det men det är absolut INTE säkert.
Här har du mer lästips: http://www.isthesqueezesquoze.com/

Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Du menar att GME troligtvis kommer vara i botten vid börsstängning 22:00 ?
Det kan den troligen vara. Men också inte. Det jag tror är att väldigt många kommer förlora pengar på detta. Är du inte beredd att göra det? Sälj.
Har du två pungkulor eller en stenhård klitoris? Håll kvar varenda aktie och låt dig inte skrämmas av att kursen kommer göra djupdykningar.
Med detta sagt, lyssna inte på mig jag är dum i huvudet och har ingen aning om vad jag gör.
Citera
2021-01-29, 09:03
Medlem
Här gäller nog att tänka logiskt..
WSB hypar ihop sej om en aktie, i detta fall bl. annat Gamestop.
Kursen rusar och förvaltare mm står med öppna munnar och undrar vad som händer..
Jag är definitivt ingen expert på området, men min logik säger mej att det inte är seriöst.
En fördel med detta scenario kan ju vara att de som blankar får sej en tankeställare?
Har aldrig förstått ide'n med att man ska kunna tjäna pengar på att en aktie går ned.
Känns helt enkelt inte fair.
"Back to basic" skulle nog vinna i längden. Risken är att småsparare m.fl. försvinner på en marknad som till slut blir så invecklad att de drar sej ur.
Jag kan ha fel, men det är vad jag får känslan av..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in