2021-08-20, 10:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hade jag varit politiker hade jag inte ställt dig samma fråga igen när du viker undan från att svara. Så fort du har erkänt att du inte kan bevisa att blankarna täckt upp sina positioner så är jag redo att gå vidare i diskussionen mr politiker som vägrar svara på frågor och ska vända och vrida diskussionen till något annat.

Kolla bakåt så set du att det är Rostighink som påstår att blankarna täkt sina positioner, inte jag, du skäller under fel träd.
Citera
2021-08-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kolla bakåt så set du att det är Rostighink som påstår att blankarna täkt sina positioner, inte jag, du skäller under fel träd.
Kollar jag bakåt i tråden så ser jag att du citerar frågan som ställs för att sen leda diskussionen till något helt annat, precis som en politiker. Säg till om du förnekar det så ska jag visa dig.

Citat:
Jag har absolut noll bevis som backar mina riktkurser i GME, det räcker med vanlig bolagsvärdering och sunt förnuft för att begripa att kursen aldrig kommer gå över $10.000 de närmsta 12 månaderna.

Yror du den kommer gå över $10.000 de närmaste 12 månaderna?
Har någon frågat dig om bevis för riktkurser, isf har jag missat det men jag har iaf inte frågat. Börjar förstå att tolkningar av det svenska språket inte är din starka sida. Feel free to switch to English if you think you would understand that better.
Citera
2021-08-20, 10:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Kollar jag bakåt i tråden så ser jag att du citerar frågan som ställs för att sen leda diskussionen till något helt annat, precis som en politiker. Säg till om du förnekar det så ska jag visa dig.

Har någon frågat dig om bevis för riktkurser, isf har jag missat det men jag har iaf inte frågat. Börjar förstå att tolkningar av det svenska språket inte är din starka sida. Feel free to switch to English if you think you would understand that better.

Nej du undrade vad jag hade för bevis för täckt blankning som jag aldrig uttakat mig om.

Tror du kursen går över $10.000 inom 12 månader eller ör det något du bara önskar och hoppas precis som jag önskar och hoppas att just mina aktier ska rusa i värde?
Citera
2021-08-20, 10:40
Medlem
Citat:
Nej du undrade vad jag hade för bevis för täckt blankning som jag aldrig uttakat mig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Bevisa att de [SHF] täckt sina aktier.
I februar var short interest 226% enligt ett domsbeslut. Det som hände i januar var endast retail hype, ingen short squeeze. De har inte täckt shortsen.
Du citerade detta inlägg och svarade på något helt annat, precis som du gjorde till mig. Men vad bra att vi fått reda på att du inte kan tolka språket så bra och därför ibland kan svara på helt andra saker än vad du citerar. Lycka till vidare!
Citera
2021-08-20, 11:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Du citerade detta inlägg och svarade på något helt annat, precis som du gjorde till mig. Men vad bra att vi fått reda på att du inte kan tolka språket så bra och därför ibland kan svara på helt andra saker än vad du citerar. Lycka till vidare!

Du kan ju inte ens svara ja eller nej på $10.000 frågan!
Det blir ingen kurs över $10.000, ännu mindre $1.000.000 eller befängda $10.000.000 vilket nu börjat gå upp för dig. Du har väl i likhet med tiotusentals svenska småsparare bränt dig rejält denhär gången och drömmer desperat om kraftiga kursrusningar.

Om 12 månader ser vi vad kursen toppat och det lär bli under $10.000...
Citera
2021-08-20, 11:25
Medlem
Citat:
Du kan ju inte ens svara ja eller nej på $10.000 frågan!
Det blir ingen kurs över $10.000, ännu mindre $1.000.000 eller befängda $10.000.000 vilket nu börjat gå upp för dig. Du har väl i likhet med tiotusentals svenska småsparare bränt dig rejält denhär gången och drömmer desperat om kraftiga kursrusningar.

Om 12 månader ser vi vad kursen toppat och det lär bli under $10.000...
Citera gärna vart jag pratat om kurser. Nej det kan du ju inte heller. The quicker you want to stop discussing in a language you clearly dont understand the better.
Citera
2021-08-20, 14:17
Sektmedlemmar som tror på konspirationsteorin att SHF täckt i Januari kan väl svara på varför det var nödvändigt att stänga av köpknappen hos olika brokers.

Förklara varför OBV är så hög, varför det är så mycket fler köp än sälj, varför det inte finns säljvolym som bevisar teorin eller varför RSI visar att aktien är översåld.

Ni har ingenting att komma med. Ingen teknisk indikator tyder på att de stängt sina korta positioner. Snarare tvärtom. Det är bara flum. dE sTäNgDe i jAnUaRi!!! Har ni ens gjort någon teknisk analys? ”Sunt förnuft”, hahaha!
Citera
2021-08-20, 14:51
Medlem
Cutenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Sektmedlemmar som tror på konspirationsteorin att SHF täckt i Januari kan väl svara på varför det var nödvändigt att stänga av köpknappen hos olika brokers.

Förklara varför OBV är så hög, varför det är så mycket fler köp än sälj, varför det inte finns säljvolym som bevisar teorin eller varför RSI visar att aktien är översåld.

Ni har ingenting att komma med. Ingen teknisk indikator tyder på att de stängt sina korta positioner. Snarare tvärtom. Det är bara flum. dE sTäNgDe i jAnUaRi!!! Har ni ens gjort någon teknisk analys? ”Sunt förnuft”, hahaha!
Fint sagt.
Citera
2021-08-20, 15:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Citera gärna vart jag pratat om kurser. Nej det kan du ju inte heller. The quicker you want to stop discussing in a language you clearly dont understand the better.

Jag frågade ju dig vad du trodde om kursen just för att du inte delgivit oss dina tankar kring den. Jag skulle väl inte fråga gång på gång om du redan meddelat vad du trodde?
Citera
2021-08-20, 17:01
Medlem
Efter lite snabbräkning så fick jag det till att institutional ownership av floaten är runt 47 miljoner aktier. Detta enligt senaste 13F och NP rapportering samt Ryan Cohens innehav. Insitutioner äger alltså minst 47 miljoner Gamestop aktier. Inga privatpersoner räknas in i denna siffra.

Institutional ownership kan vara några miljoner aktier till om man orkar räkna ihop alla mindre innehav på listan men det orkade jag inte göra.

Källa; https://fintel.io/so/us/gme
Obs, översta listan med 13D/G är inaktuell, den stämmer inte, gå ner till den andra listan med 13F och NPORT för att se senaste innehav.

Floaten i GME är på 56,28 miljoner aktier enligt yahoo. Så officiellt ska det finnas max 9 miljoner aktier kvar för privatpersoner att dela på.

Enligt yahoo så var 7,66 miljoner aktier i GME blankade den 29 juli.

https://finance.yahoo.com/quote/GME/...atistics?p=GME

Om vi för enkelhetens skull utgår från att alla dessa 7,66 miljoner blankade aktier är utlånade av "institutions" men att dessa ändå har rapporterat dom som innehav i sina 13F rapporter då skulle det finnas kring 16 miljoner lösa aktier kvar att dela på för privatpersoner (retail) för att dom officiella siffrorna vad gäller blankningsprocent skulle stämma. Enligt yahoo är officiella blankningsprocenten 17,26 %.

Frågan är hur många aktier privatpersoner runt om i världen äger tillsammans? För att få fram hur många aktier som egentligen är blankade i Gamestop behöver vi veta exakt hur många aktier privatpersoner äger. Sen ta den siffran minus 9 miljoner.

Jag är då helt övertygad om att "retail" runt om i världen äger mer än 16 miljoner aktier tillsammans och att den officiella blankningsprocenten är helt åt helvete.

Vi kan ta en titt på den andra "meme-stock" AMC som har släppt lite officiella siffror.

Enligt detta pressmeddelande så hade AMC den 2 juni i år 4,1 miljoner "individual shareholders" som hade rätt att rösta på årsmötet. Troligtvis är den egentliga siffran på individuella investerare mycket högre då jag gissar att det till största del är amerikaner som är inräknade i denna siffra på 4,1 miljoner. Utländska individuella investerare har ju som sagt svårt att få rösträtt i amerikanska aktier.

https://investor.amctheatres.com/new...t/default.aspx

Om vi säger hypotetiskt att det är ungefär lika många nordamerikaner som äger aktier i Gamestop som i AMC; alltså 4,1 miljoner personer. Då ska dessa äga 4 st aktier var i snitt för att den officiella blankningsstatistiken i Gamestop ska stämma. Då har vi inte ens räknat in övriga världen.

Jag tror att det finns minst 4 miljoner amerikaner som äger aktier i Gamestop. Jag tror att det finns några miljoner investerare i resten av världen som äger aktier i Gamestop. Vilket mycket sannolikt skulle innebära att floaten egentligen är blankad minst flera gånger om. Sen med dom siffrorna vi har tillgängliga är det omöjligt att med säkerhet veta exakt. Men man kan ju fundera själv vad man tycker är rimligt och om den officiella blankningsstatistiken går ihop eller ej. Nu har ni lite officiella siffror att gå på om ni vill gissa själva.
Senast redigerad av rickyroma20 2021-08-20 kl. 17:04.
Citera
2021-08-20, 18:19
Medlem
bajssprutans avatar
Vi besitter alla diversifierade kognitiva förmågor. Men jag tycker inte att vi bör vara otrevliga emot varandra för det.

De som vill tro att hela världsekonomin kommer att överräckas till diverse fedoraförsedda herrar som hodlar valfri memestock eller krypto på en sidenkudde får tro på det.

Och de som inte tror att FED kommer att trycka mer pengar än som någonsin existerat och är skeptiska till att Kina som är den största hållaren av dollar skulle vara a-ok med det får tro på det.

Men måste vi tvunget hata varandra för det ? Can´t we all just get along?
Tyvärr är det här flashback och inte reddit så downvoteknappen saknas, snowflake. Pröva anmäla.

(Och ja, jag får betalt av melvin, shitadel, judarna, allihop. Massiv cashflow bro.)
Citera
2021-08-20, 19:02
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Men måste vi tvunget hata varandra för det ? Can´t we all just get along?

För att citera en känd svensk minister på 90-talet.
- Nu tycker jag att vi alla tar varandra i hand och sjunger We Shall Overcome!

Overcome $1000 that is! 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in