2021-05-15, 23:22
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Inte ett öre! Det är dina aktier hela tiden som ditt eget hus. Ingen bank i världen kan separera dig från ditt innehav för det är heligt. Eller har jag missförstått dig helt? Att dessa storbanker skulle gå upp i rök ter mig mer lika troligt som att midgårdsormen skulle sluka oss alla! Edit. Om du har aktielån och är för högt belånade mot din limit så kan det i extremfall hända att banken tvångs säljer dina aktier.

Det jag menade är att de banker/hedgefonder som har blankat GME samt flera andra aktier måste täcka upp sina blankningar och betala tillbaka. Tillgångarna de har räcker nog inte till om SI procentenheterna ligger på flera tusen. Vi vet inte hur mycket de har blankat.

Visst, det finns hypoteser men jag tror inte att de har täckt upp det de har blankat. Vi kommer se det tids nog under eller efter 9:e juni när Gamestop har räknat alla kontrollröster. Jag tror att GME vet att det finns mer än 100٪ aktier sedan flera dagar tillbaka. Speciellt med tanke på GMEs kryptiska twitter inlägg.

I vilket fall sitter flera banker och hedgefonder i skiten. Det här kommer bli en dominoeffekt som vi har aldrig varit med om under hela vår livstid.
Senast redigerad av JackArrow 2021-05-15 kl. 23:24. Anledning: Fixed a typo
Citera
2021-05-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Det jag menade är att de banker/hedgefonder som har blankat GME samt flera andra aktier måste täcka upp sina blankningar och betala tillbaka. Tillgångarna de har räcker nog inte till om SI procentenheterna ligger på flera tusen. Vi vet inte hur mycket de har blankat.

Visst, det finns hypoteser men jag tror inte att de har täckt upp det de har blankat. Vi kommer se det tids nog under eller efter 9:e juni när Gamestop har räknat alla kontrollröster. Jag tror att GME vet att det finns mer än 100٪ aktier sedan flera dagar tillbaka. Speciellt med tanke på GMEs kryptiska twitter inlägg. De borde köpt tillbaks sitt trade så vad!

I vilket fall sitter flera banker och hedgefonder i skiten. Det här kommer bli en dominoeffekt som vi har aldrig varit med om under hela vår livstid.
Kanske det! Kan du visa lite % ? I övrigt tror jag inte det. För Game är bara värt x biljon! Men är vi inte lite paranoida nu? Täckning bör finnas. Hur som tack! Jag ligger nog kvar i skiten hur som helst! Detta lär nog inte bli en hjärtoperation.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-05-15 kl. 23:54.
Citera
2021-05-16, 00:00
Medlem
Neroxxs avatar
Nu har jag inte följt aktie på ett bra tag mer än sporadiskt, men hur har omsättningen sätt ut på senare tid? Ökat, minskat eller legat relativt konstant?
Citera
2021-05-16, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow

Visst, det finns hypoteser men jag tror inte att de har täckt upp det de har blankat. Vi kommer se det tids nog under eller efter 9:e juni när Gamestop har räknat alla kontrollröster. Jag tror att GME vet att det finns mer än 100٪ aktier sedan flera dagar tillbaka. Speciellt med tanke på GMEs kryptiska twitter inlägg.

Det bör vara återköpt för länge sen? Blankarna är inte så smarta alla gånger men det är oftast utlånarna! Men det finns gått om idioter där ute!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-05-16 kl. 03:32.
Citera
2021-05-16, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu har jag inte följt aktie på ett bra tag mer än sporadiskt, men hur har omsättningen sätt ut på senare tid? Ökat, minskat eller legat relativt konstant?
Ökat rejält, företaget har betalat sina skulder plus sålt 3.5 miljoner aktier för 500 miljoner $ för att finansiera e-commerce omställningen. Squeeze eller ej känns investeringen klockren.
Citera
2021-05-16, 08:50
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Kanske det! Kan du visa lite % ? I övrigt tror jag inte det. För Game är bara värt x biljon! Men är vi inte lite paranoida nu? Täckning bör finnas. Hur som tack! Jag ligger nog kvar i skiten hur som helst! Detta lär nog inte bli en hjärtoperation.

Shorts have to cover. Sen om det innebär att bankerna/hedgefonderna, DTCC eller FED gör det spelar mindre roll för min del. Jag ser det här både som en kortsiktig och långsiktig investering.
Citera
2021-05-16, 19:16
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Ökat rejält, företaget har betalat sina skulder plus sålt 3.5 miljoner aktier för 500 miljoner $ för att finansiera e-commerce omställningen. Squeeze eller ej känns investeringen klockren.

Tänkte mer om omsättningen av aktier.
Citera
2021-05-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tänkte mer om omsättningen av aktier.
Sjunker
Citera
2021-05-16, 22:47
Medlem
JackArrows avatar
Citat:

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...sed_on_the_si/

Konservativ beräkning enligt den personens analys gällande till och med den 1:a april beroende på float storleken, 218‐400٪. Det kan lätt vara högre än 400٪, jag har läst andra analyser som säger det.
Citera
2021-05-17, 10:56
Medlem
badbollen3s avatar
Trodde det här var över? har inte hängt med på ett bra tag, men är squeezen nu, eller väntar man på den?
Citera
2021-05-17, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Trodde det här var över? har inte hängt med på ett bra tag, men är squeezen nu, eller väntar man på den?

väntar fortfarande
Citera
2021-05-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3

Squeeze? Det är MOASS nu ist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in