Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
Inte ett öre! Det är dina aktier hela tiden som ditt eget hus. Ingen bank i världen kan separera dig från ditt innehav för det är heligt. Eller har jag missförstått dig helt? Att dessa storbanker skulle gå upp i rök ter mig mer lika troligt som att midgårdsormen skulle sluka oss alla! Edit. Om du har aktielån och är för högt belånade mot din limit så kan det i extremfall hända att banken tvångs säljer dina aktier.
Det jag menade är att de banker/hedgefonder som har blankat GME samt flera andra aktier måste täcka upp sina blankningar och betala tillbaka. Tillgångarna de har räcker nog inte till om SI procentenheterna ligger på flera tusen. Vi vet inte hur mycket de har blankat.
Visst, det finns hypoteser men jag tror inte att de har täckt upp det de har blankat. Vi kommer se det tids nog under eller efter 9:e juni när Gamestop har räknat alla kontrollröster. Jag tror att GME vet att det finns mer än 100٪ aktier sedan flera dagar tillbaka. Speciellt med tanke på GMEs kryptiska twitter inlägg.
I vilket fall sitter flera banker och hedgefonder i skiten. Det här kommer bli en dominoeffekt som vi har aldrig varit med om under hela vår livstid.