2021-03-12, 20:38
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ja det stämmer, men de tömmer väl inte direkt, men flyttat ganska intressanta planeringar och det rör sig om enorma pengar. Googla det.

Men detta är på riktigt. Det som händer är pga rörelsen på WSB och det är historiskt.

Det kan sluta hur högt som helst.

Googla det?
Länka till artiklarna istället om vi ska tro dig😉

Mvh
Citera
2021-03-12, 20:41
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jajamänsan! Jag har egenhändigt pumpat upp GME och den globala stålindustin i en sån jävla frenzy att det aldrig setts dess like. I am the law! Bend over!

Rätt sjukt (men imponerande) beteende, du har skapat över 10 000 användare som du systematiskt bedrivit hausse med lite överallt för att stärka caset!
Citera
2021-03-12, 21:04
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ja det stämmer, men de tömmer väl inte direkt, men flyttat ganska intressanta planeringar och det rör sig om enorma pengar. Googla det.

Men detta är på riktigt. Det som händer är pga rörelsen på WSB och det är historiskt.

Det kan sluta hur högt som helst.

Jag hittar ingen information om det. Du har ingen källa du kan länka?
Citera
2021-03-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

Melvin blankar inte bara axier, dom hanterar även pensionsfonder, som riskerar att bli likviderade om dom inte kommer ur sina blankningar i GME: https://www.cnbc.com/2021/02/01/why-...dge-funds.html

Nu har det börjat dyka upp saker som bekräftar att Melvin flyttar detta till andra bolag så det inte ryker vid en eventuell bankprutt pga deras idiotblankning: https://www.reddit.com/r/trollwallst...h_18/?sort=top

Man får väl tolka det hur man vill så länge, lär komma mer retard-DD närmsta dagarna så det klarnar.
Citera
2021-03-12, 21:34
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:

Det här är lite intressant faktiskt. Jag har hört exakt samma sak idag på annat håll men har inte heller någon länk eller pålitlig källa. Antar att det kan vara på riktigt, eller någon slags trådsanning som flyter runt på reddit kanske?
Citera
2021-03-12, 21:38
Medlem
Men det är inte negativt för oss apor i alla fall, för även om Melvin blir värdelöst och går i konkprutt så måste aktierna som är blankade köpas tillbaka, till varje pris, även om Melvin inte kan betala...

Så om alla apor håller, och priset går upp till $500k, så kommer Melvins mäklare att få betala istället, eller så får FED trycka pengar åt oss, eller nått sånt... jag är retard så jag har ingen aning egentligen, jag vet bara att vi ska till månen och nu ska jag äta min sista krita.
Citera
2021-03-12, 21:40
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Det här är lite intressant faktiskt. Jag har hört exakt samma sak idag på annat håll men har inte heller någon länk eller pålitlig källa. Antar att det kan vara på riktigt, eller någon slags trådsanning som flyter runt på reddit kanske?

Intressant som tusan, dock får man väl vara försiktig med vad man tror på när det kommer från obekräftade källor. Men rackarns intressant. Detta är ju så mycket större än endast värdet på en aktie, vilket gör det otroligt intressant även för individer som inte investerat.
Citera
2021-03-12, 21:43
Ni som äger GME, skriv gärna på namninsamlingen som levereras på Måndag för att begära omräkning. Över 20,000 har redan skrivit på.

https://www.stockholdersrights.com/

Citat:
"Due to the short interest in GameStop, it is possible that stockholders are not aware that their stock has been loaned by their broker…. Since shares on loan cannot be voted, it is imperative that stockholders who wish to vote at the 2020 Annual Meeting make certain they have their shares in proper voting order before the record date."

These issues have only intensified since 2020. Our shares are at risk now more than ever. We must exercise the rights given to us in the By-Laws of GameStop.

We have the right to request that the Board fix a new Record Date to begin the process of calling in shares without a meeting. If the Board requires a meeting and vote scheduled, then we must urge the Board to call a Special Meeting of the Stockholders. With or without a meeting, we must determine which Stockholders are entitled to vote.
Citera
2021-03-12, 21:45
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ni som äger GME, skriv gärna på namninsamlingen som levereras på Måndag för att begära omräkning. Över 20,000 har redan skrivit på.

https://www.stockholdersrights.com/

Tack för informationen.
Citera
2021-03-12, 21:46
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Men det är inte negativt för oss apor i alla fall, för även om Melvin blir värdelöst och går i konkprutt så måste aktierna som är blankade köpas tillbaka, till varje pris, även om Melvin inte kan betala...

Så om alla apor håller, och priset går upp till $500k, så kommer Melvins mäklare att få betala istället, eller så får FED trycka pengar åt oss, eller nått sånt... jag är retard så jag har ingen aning egentligen, jag vet bara att vi ska till månen och nu ska jag äta min sista krita.
Korrekt. Uncle Bruce sa att de var försäkrade upp till 61 triljoner dollar och visade ett T med händerna och var ganska säker på att det blir betalt. Apa förstår ?

Frågan är vilket försäkringbolag Citadel har ? Borde jag skicka mina axier i berkan åt helvete eller ?
Gillar dom egentligen.

Nu verkar det vara svälta räv och kamp om optioner eller nåt.

Jag minns inte Fredagen veckan innan squeezen helt. Lagerkommendanten kanske kan upplysa om hur det var då ?

Att köpa GME nu är som att köpa knarkpulver av en random på gatan. Antagligen en dum idé men jävligt kul.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-12 kl. 22:00.
Citera
2021-03-12, 21:57
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Melvin blankar inte bara axier, dom hanterar även pensionsfonder, som riskerar att bli likviderade om dom inte kommer ur sina blankningar i GME: https://www.cnbc.com/2021/02/01/why-...dge-funds.html

Nu har det börjat dyka upp saker som bekräftar att Melvin flyttar detta till andra bolag så det inte ryker vid en eventuell bankprutt pga deras idiotblankning: https://www.reddit.com/r/trollwallst...h_18/?sort=top

Man får väl tolka det hur man vill så länge, lär komma mer retard-DD närmsta dagarna så det klarnar.

Tackar!

Vet inte riktigt vad jag skall tro om det eller hur det påverkar GME.
Kapitalinjektionen i Melvin var förmodligen för att köpa tid. Kan det varit för att få tid till det vi ser nu (om det stämmer), kanske, jag vet inte.

Ska bli intressant att följa. Tack än en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag minns inte Fredagen veckan innan squeezen helt. Lagerkommendanten kanske kan upplysa om hur det var då ?

Min teflonhjärna har redan glömt det tyvärr.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-03-12 kl. 22:02.
Citera
2021-03-12, 22:24
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Min teflonhjärna har redan glömt det tyvärr.
Ajax is a helluva drug. Men den som orkar kan nog kolla historiken i tråden att köpa wallstreetbets.
Det var där den här skiten började. Jag är för lat. Ska kolla fox å bärsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in