2021-03-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Förmodligen kommer den pågå längre och jag tror inte ens den har börjat ärligt talat.

Har sagt absolut minst 800 dollar men förmodligen över 1000 och kanske långt över det.

Det här är historiskt. Hoppa på de som kan nu! Ni kommer ångra er in i graven annars.

Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
FÖRRA squeezen var på väg över tusetals dollars. (sök google när hedgies erkänner)

Denna kommer gå 10 tusen...

Det här snacket på Reddit om 10.000 dollar, är det mer av en meme eller är det en teoretisk möjlighet om HF tvingas köpa?

Om apa ska vara vara seriös för en gångs skull, vad är rimligt att sikta in sig på förutsatt att hela den här grejen med att squeeza blankarna går i lås? 500, 1.000, 10.000 dollar?

Jag har ingen aning då jag ändå är en diamond hand och aldrig kommer sälja, men hade vart kul att veta vad som teoretiskt kan inträffa.

Men som sagt spelar det ju egentligen ingen roll.
Citera
2021-03-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ok,

Hur förklarar du GME:s uppgång med över 2000% i januari då? Där hedgefonderna förlorade enorma summor pengar?

Förklara gärna fenomenet och hur det uppstod och varför.

Hur förklarar man ett faktum? Volymerna i handeln styrdes inte utav John Doe´s på reddit utan av massiv daytrading och algotritmhandel av börsrobotar. Ungefär 70-80% utav all handel på börsen sköts utav robotar.
Citera
2021-03-09, 21:13
Medlem
Är det försent att hoppa på GME tåget? Synd att jag inte köpte när det kom ner till 50 dollar
Citera
2021-03-09, 21:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaeren
Är det försent att hoppa på GME tåget? Synd att jag inte köpte när det kom ner till 50 dollar

Det är aldrig för sent, frågan är vad du vill få ut av ett eventuellt delägande i GME.
Om du bara vill äga axierna så kan du köpa när som. Men om du vill tjäna pengar så kan det vara läge att jobba lite på tajmingen.
Citera
2021-03-09, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du kanske skulle läst kommentaren jag svarade på, de flesta härinne är väl medvetna om vad strategin går ut på, även om de flesta inte tagit till sig att blankningen gått ned från 117 till 30% och att WSB enbart äger som mest 16% av aktieinnehavet.

WSB ägde ca 5% när den steg över 2000% i januari. Men det är som sagt inte redditkrigarna som kommer få aktien att skjuta i höjden, utan när blankarna nödgas köpa de aktier de lånat ut.

30% är bara en siffra du inte ska bry sig så mycket om. Det är helt andra förutsättningar nu än i januari.

Det kommer visa sig.
Citera
2021-03-09, 21:18
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaeren

Om nån vecka kommer du tänka ''Synd att jag inte köpte när det var 240 ;(''
Citera
2021-03-09, 21:19
Medlem
Hur många kontom sitter haussarna med? Fan fler än två som stavar axie.
Citera
2021-03-09, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Hur förklarar man ett faktum? Volymerna i handeln styrdes inte utav John Doe´s på reddit utan av massiv daytrading och algotritmhandel av börsrobotar. Ungefär 70-80% utav all handel på börsen sköts utav robotar.

Som sagt, kan du förklara specifikt varför GME ökade med över 2000%, vilka som köpte och varför?

Om du inte kan det så är det dags att läsa på lite innan du ger dig in i diskussioner du uppenbarligen inte har en aning om.
Citera
2021-03-09, 21:25
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Det här snacket på Reddit om 10.000 dollar, är det mer av en meme eller är det en teoretisk möjlighet om HF tvingas köpa?

Om apa ska vara vara seriös för en gångs skull, vad är rimligt att sikta in sig på förutsatt att hela den här grejen med att squeeza blankarna går i lås? 500, 1.000, 10.000 dollar?

Jag har ingen aning då jag ändå är en diamond hand och aldrig kommer sälja, men hade vart kul att veta vad som teoretiskt kan inträffa.

Men som sagt spelar det ju egentligen ingen roll.

Köpa aktierna måste de göra oavsett pris. Så det kommer hända.

Det är definitivt teoretiskt möjligt.

Det snackas om minimum 500k dollar nu. De är helt crazy haha.

Jag jag har sagt absolut minst 800 dollar. Vågar inte tro mer.
Citera
2021-03-09, 21:25
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis

Du får ta å lära dig skillnaden på axier och aktier.
Axier går bara upp.
Aktier är såntdär som boomers "investerar" i, value traps.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-03-09 kl. 21:32.
Citera
2021-03-09, 21:28
Medlem
Citat:
Som sagt, kan du förklara specifikt varför GME ökade med över 2000%, vilka som köpte och varför?

Om du inte kan det så är det dags att läsa på lite innan du ger dig in i diskussioner du uppenbarligen inte har en aning om.

Jag skrev precis det, eller har du svårt för och läsa?
Citera
2021-03-09, 21:33
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Språkexempel:
Bajssprutan har tiotusentals aktier i stålbolag. Han tycker om de aktierna.
Bajssprutan har två axier i GME. Han gillar verkligen de axierna.

Förstår du nu ?

De som behöver pengarna till något annat ska givetvis ta hem vinst. Men jag håller mina.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-09 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in