2021-02-05, 02:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag tror att de allra flesta gick in i Gamestop för att säga något om systemet. Inte för att tjäna pengar. Är det så ofattbart att någon kan ha andra intressen i något förutom att tjäna pengar?
Är de losers för det?

De använde alltså sina pengar till att köpa aktier de visste skulle rasa i värde så att pengarna föesvann för gott?

Gjorde du själv så?
Citera
2021-02-05, 02:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De använde alltså sina pengar till att köpa aktier de visste skulle rasa i värde så att pengarna föesvann för gott?

Gjorde du själv så?

Inte för jag förstår vad hur jag har gjort har med saken att göra, men nej jag hade inte möjlighet att delta. Kunde jag så hade jag köpt då, och kunde jag så hade jag köpt nu med.

För att pengar är inte allt. Många av dessa som köper har blivit av med både jobb och hem i spruckna bubblor, och de kanske inte tycker det är så himla bra att detta får hända om och om igen med hårt arbetande människors pengar.
Tycker du det?

Hade det varit fair play hade väl inte aktien rasat heller. För den delen.
Senast redigerad av Grollaren 2021-02-05 kl. 03:00.
Citera
2021-02-05, 03:15
Medlem
[quote=Neroxx|74563385]Gamestop, så tydligen inte alla som gör det. Ett Guld företag. Gamestop, världens mest kända varumärke. Jag säljer Inte.
Senast redigerad av johli 2021-02-05 kl. 04:03.
Citera
2021-02-05, 03:16
Medlem
Det nya Amazon.
Citera
2021-02-05, 03:54
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Fortfarande över 30 000 ägare bara på Avanza så förmodligen ganska många... hur mycket har du torskat?

Hur många var det för en vecka sedan?

Citat:
Jag tror att de allra flesta gick in i Gamestop för att säga något om systemet. Inte för att tjäna pengar. Är det så ofattbart att någon kan ha andra intressen i något förutom att tjäna pengar?
Är de losers för det?

Nej de flesta gick in för att tjäna sig en hacka hur dum kan vara att förneka en sådan banal sak!?

Du hade inte stoppat in en miljon i GME för att visa hedgefonderna vem som bestämmer utan för att tjäna på det.

Visst finns det vinnare på GME aktien men bara de erfarna som kom in tidigt och drog sig ut tidigt. Erfarna som lärt sig den hårda vägen. Att inte placera mer än vad man kan förlora och då låta det utgöra en liten del av sina investeringar är liksom common sense.

Att gå bet på aktier kommer alla göra även om denna var lite väl extrem och gått oerhört fort. Många hann inte reagera tills det var för sent.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-02-05 kl. 04:09.
Citera
2021-02-05, 03:57
Medlem
[quote=johli|74563701]
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Gamestop, så tydligen inte alla som gör det. Ett Guld företag.
Någon skriver för mig, jag fucked
Citera
2021-02-05, 04:04
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur många var det för en vecka sedan?
https://web.archive.org/web/20210126.../gamestop-corp
Citera
2021-02-05, 04:06
Medlem
En rörelse. GME kommer hämta sig. Kapitalisten fick betala. GameStop to the moon.
Citera
2021-02-05, 04:08
Medlem
Ta det lugnt.
Citera
2021-02-05, 04:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Inte för jag förstår vad hur jag har gjort har med saken att göra, men nej jag hade inte möjlighet att delta. Kunde jag så hade jag köpt då, och kunde jag så hade jag köpt nu med.

För att pengar är inte allt. Många av dessa som köper har blivit av med både jobb och hem i spruckna bubblor, och de kanske inte tycker det är så himla bra att detta får hända om och om igen med hårt arbetande människors pengar.
Tycker du det?

Hade det varit fair play hade väl inte aktien rasat heller. För den delen.

Vad yrar du om? 30.000 småsparare bara i Sverige har alltså medvetet sumpat sina sparpengar på Gamestopaktien som ett statement?
Eller gick det inte som de hade hoppats?
Citera
2021-02-05, 04:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johli
En rörelse. GME kommer hämta sig. Kapitalisten fick betala. GameStop to the moon.

Oändliga mängder oerfarna småspararare har fått "betala" det vill säga förlorat sina pengar, räknar du dem också som kapitalister?
Citera
2021-02-05, 04:19
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad yrar du om? 30.000 småsparare bara i Sverige har alltså medvetet sumpat sina sparpengar på Gamestopaktien som ett statement?
Eller gick det inte som de hade hoppats?

Klart att det inte gick som de hoppats. Den blev ju limiterad och gick inte att köpa. Inte fair play. Lite konstigt med att en aktie med enorm efterfrågan faller som en sten.
Robinhood blev ju stämda för det vad jag förstår men allt tar ju tid. Jag vet också att media och diverse representanter för marknaden ivrigt ropar att allt redan är över, men det kanske är lite tidigt. När begränsningarna i innehav släpper kan fortfarande vad som helst hända.
Men det är väl för att alla med Gamestop ska ge upp som de så ivrigt skriker att det är över antar jag.

Klart att det är ett statement! Inte kan du väl ha missat det???
Senast redigerad av Grollaren 2021-02-05 kl. 04:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in