2021-03-01, 16:21
Medlem
r det inte runt 7,8,9 tiden som de flesta brjar kpa?
Citera
2021-03-01, 18:51
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Fr djvulen! Jag hade lovat mig sjlv att inte g ner i det dr kaninhlet igen.
Nu har jag FOMO som jag visserligen kan motst, men om det dr stmmer kommer GME att dra ner resten av brsen i ett svart hl nnu djupare n sist den 19e Mars.

Nej bajsis, glm det dr, det r bara konspirationsteorier. Gulp.
Brsen rasar visserligen skert innan dess nd, s whatever.

Snlla JustinTrudeau, debunka det dr tramset lite snabbt r du st. Jag fr migrn av det hr.

Lr vl stmma att ngon triggade gammasqueezen med flit. Jag har postat om det tidigare att blankarna var ute och gnllde i intervjuer i bde CNBC och Bloomberg att det r ngon hedgefond eller institution som aktivt frsker stadkomma shortsqueezes. De trodde inte shortsqueezen i januari var WSB utan ngon strre spelare. Frmodligen har de rtt.

Sedan kper jag inte konspirationsteorin om de jmna stora kpen/sljen. Att det skulle vara manipulation allts. Det r snarare ngon marketmaker som mste hedgea vid jmna kursnummer fr det r en massa optioner eller annat vid de niverna.
Citera
2021-03-01, 19:11
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Lr vl stmma att ngon triggade gammasqueezen med flit. Jag har postat om det tidigare att blankarna var ute och gnllde i intervjuer i bde CNBC och Bloomberg att det r ngon hedgefond eller institution som aktivt frsker stadkomma shortsqueezes. De trodde inte shortsqueezen i januari var WSB utan ngon strre spelare. Frmodligen har de rtt.

Sedan kper jag inte konspirationsteorin om de jmna stora kpen/sljen. Att det skulle vara manipulation allts. Det r snarare ngon marketmaker som mste hedgea vid jmna kursnummer fr det r en massa optioner eller annat vid de niverna.
Jag knde p mig att det var nt optionsdrivet mygel. Jag tror inte p sagorna mer.
Jag vill mest ha ett par tre billigt for the memes. Och ifall GME blir ngot bra.
Antagligen r wsb som du sger en piss i Nilen.

Jag har insett att de stora optionerna den 19e Mars sammanfaller med rsdagen av det sista Coronaraset.
Det r en hedge mot selloffs av annan art.
Och korrigeringen i frra veckan var rntedriven, inte gamestoprelaterad.

Men smart att vva in det p det viset, folk tror p det.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-01 kl. 19:13.
Citera
2021-03-01, 21:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Hrligt med en lugn och sansad ton i trden idag.
Kan det bero p att GME r upp 20% under en dag p short sale restriction list? (blankarna fr bara slja p ask, inte bid).
Men imorgon s lyfts restriktionerna igen som det ser ut, kanske fr vi se ladder shorts och andra tricks d vad vet jag. En krare ner under 100 kanske kan locka fram bsarna hr i trden igen.

upp till +30% nu bara under tiden jag skrev det hr inlgget 🚀🚀🚀
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-03-01 kl. 21:18.
Citera
2021-03-01, 22:13
Medlem
bajssprutans avatar
Haha, och samtidigt drattar Witpo in i veckans aktietips och tycker att det liknar kplge i AAC clyde space fr miljonte gngen efter att p ngot magiskt vis gjort 60 lax p AMC.

Det r knappt lnt att investera i ngot vettigt egentligen.
Synd att jag inte insg att jag faktiskt gillar aktien i frra veckan. Jaja.

Jag tjnade en pizza p att paja fr dragan som tnkte sno iapotek ocks.
Citera
2021-03-01, 22:28
Medlem
Tja trejdade till mig 3000 spnn idag. Ihopslaget med tidigare vinster brjar det ju ge lite pengar den hr aktien. Nr ska galenskaperna sluta tro?
Citera
2021-03-01, 22:48
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Jag har tv st som en rolig grej mest . Helt ok idag nd . Ska hlla I dessa oavsett s vi fr se. Men som sagt mest en kul grej.
Citera
2021-03-02, 08:39
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Hrligt med en lugn och sansad ton i trden idag.
Kan det bero p att GME r upp 20% under en dag p short sale restriction list? (blankarna fr bara slja p ask, inte bid).
Men imorgon s lyfts restriktionerna igen som det ser ut, kanske fr vi se ladder shorts och andra tricks d vad vet jag. En krare ner under 100 kanske kan locka fram bsarna hr i trden igen.

upp till +30% nu bara under tiden jag skrev det hr inlgget 🚀🚀🚀

Vldigt mycket trevligare i trden nu. Knns som alla frstr riskerna och vet att det hr kan g t bda hllen, men mnga hller som en rolig grej.

Blir s mycket mer givande nr vi sakligt kan diskutera kring mnet utan att smutskasta folk som vljer att kpa eller vljer att hoppa av.
Citera
2021-03-02, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Tja trejdade till mig 3000 spnn idag. Ihopslaget med tidigare vinster brjar det ju ge lite pengar den hr aktien. Nr ska galenskaperna sluta tro?

kanske aldrig slutar, dom har ju shortat ver 100% fortfarande vad jag tror.
Citera
2021-03-02, 16:27
Bannlyst
i teorin, s kanske squeezen aldrig slutar, folk kommer fortfarande kunna hoppa in medan ngon sljer till nya retailern och hedgefunden kanske inte snappar upp aktien och kan aldrig slja av sin short.

alla kommer ha lambos och trdgrdar med kokosntter medan hedgefunden tvingas arbeta fr ER. lol
Citera
2021-03-02, 16:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Vad r det som hnder? GME r ju stabil idag. Hrligt ovntat.
Jag trodde blankarna skulle gra allt fr att trycka ner kursen s fort tillflle gavs.
Jaja, dagen r inte ver n. Allt kan hnda.
Citera
2021-03-02, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Vad r det som hnder? GME r ju stabil idag. Hrligt ovntat.
Jag trodde blankarna skulle gra allt fr att trycka ner kursen s fort tillflle gavs.
Jaja, dagen r inte ver n. Allt kan hnda.

Nej, de frsker snarare hlla den s hgt de kan innan squeezen s inte folk kper fler.

Det r en ganska sjuk och unik situation vi hamnat i just nu. Fattiga soffakrigare nskar och ber att kursen ska dala s att de kan kpa upp mer infr MOASS. Halva reddit sitter och nskar en nedgng nu trots att de sitter inne med innehav fr mnga miljarder.

Det sger en hel del. ven om det aldrig skulle komma en short squez s bara att folk tror p denna mamma-squeez kommer gra att kursen stiger. Kanske radikalt om de flesta unisont fr fr sig att det startar.

Vldigt mnga anvndare pstr tex att de aldrig kommer slja under 100 000 dollar. Det kan allts finnas en betydande skara som r villiga att fortstta kpa ven om kursen skulle ligga ver 200 dollar.

Det kommer bli oerhrt intressant nrmaste veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in