2021-02-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Du kan ta 688k och ta bort 30% redan nu... Det är inte mycket pengar kvar snart om du vill ha någon vinst kvar kompis... hedge måste inte köpa tillbaka 130% var får du det från?
130% är shortat o hedge funds äger mestadels, kmr ej ta ut dips är normalt. Skulle jag tagit ur förra dippen oxå eller när den gick tbx t 400?? Hedge funds är i skiten dom manipulerar söönder marknaden men dom kmr ej lyckas då folk i Usa inte är som er och faktiskt håller kvar.
Citera
2021-02-02, 14:05
Medlem
Som jag varnade andra här inne sedan förra veckan. Nu sitter ni i skiten med familjens sparade slantar. Kanske åkte sonens och dotterns sparkonto in på GME och AMC? Tvi vale, usch vad vidrigt. Hoppas ni har lärt er en läxa.
Citera
2021-02-02, 14:10
Medlem
Maskindiskmedels avatar
Har följt med spektaklet från sidan sedan det började få momentum på WSB (underhållande till morgonkaffet).

Nu händer det som jag misstänkte redan i början, ett klassiskt pump & dump. De som köpte billigt 20-50 är redan borta och nu sitter massa stackare med påsen. Ni i tråden som fortfarande haussar är naiva. Tror att man kan vinna mot blankare i ett företag med noll fundamentala.
Citera
2021-02-02, 14:10
Medlem
Det ser mörkt ut MEN... :
Stora hedgefonder med miljarder dollar i ryggen och en kunskapsbank som är enorm samt mörka etiska tankar kan självklart göra dessa kursmanipulationer premarket och aftermarket. Så som de gjort de senaste dagarna. Vi vanliga personer har inte tillgång till dessa marknader och de få som har det är helt enkelt för få till antalet för att kunna stå emot.

Klart som korvspad att de har suttit timtals i mötet med sina managment för att komma till den bästa lösningen och däribland finns både tålamod (att vi småsparare skall tröttna) samt att sänka kursen när det är enklast att göra så, dvs premarket samt aftermarket - precis det som sker nu.

De vill att så många som möjligt ska bli rädda och sälja sitt innehav för vad händer då om stora flocken dras med i detta säljbeteende? Jo att kursen dyker/rasar!

Kanske lyckas dem med detta, och det redan idag. Jag sitter med 3st aktier från igår (USD249) och kommer, vad jag tror är gå mot strömmen och köpa några till vid öppning, lite som chanspengar där risk/reward faktiskt gör det värt det.

För OM WSB lyckas så kommer en rejäl uppsida, lyckas den inte så förlorar jag några lappar (dock inte hela värdet för aktien kommer inte sjunka till USD 0)

Håll i och/eller passa på att köp några idag vid dessa kurser kring USD130 - men se det som extremt högrisk, men där reward kan ge betalt !
Senast redigerad av XGR 2021-02-02 kl. 14:14.
Citera
2021-02-02, 14:11
Medlem
-Mystics avatar
Alla med lite erfarenhet inom aktiehandel kunde förutse detta.

Tyvärr så lär väldigt många bränna sig...30k + ägare på bara Avanza.
Citera
2021-02-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
130% är shortat o hedge funds äger mestadels, kmr ej ta ut dips är normalt. Skulle jag tagit ur förra dippen oxå eller när den gick tbx t 400?? Hedge funds är i skiten dom manipulerar söönder marknaden men dom kmr ej lyckas då folk i Usa inte är som er och faktiskt håller kvar.

Vad snackar du om? Shortsen har ökat i takt med att kursen sjunker. Du och resten av den retarderade kalsongligan på WSB sitter i skiten.
Citera
2021-02-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vad snackar du om? Shortsen har ökat i takt med att kursen sjunker. Du och resten av den retarderade kalsongligan på WSB sitter i skiten.
Vad faaan snacnar du om vadå ökat? Du har inga siffror ellerhur? Dåså. Och om den ökar det bara bra för oss hahahaha
Citera
2021-02-02, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Med facit i hand borde du kanske sålt på 400, nu är vi nere på ynka 100 snart.... faller nog 30-40-50% imorgon också... hahahaha
Citera
2021-02-02, 14:17
Medlem
laddkingens avatar
Ser mörkt ut men hoppet är de sista som överger en. Marknaden är manipulerad.
Citera
2021-02-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Med facit i hand borde du kanske sålt på 400, nu är vi nere på ynka 100 snart.... faller nog 30-40-50% imorgon också... hahahaha
Med facit i hand kommer jag sälja på 1000
Citera
2021-02-02, 14:18
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Att äga GME har visat sig sticka i många snorvalpars ögon främst här på fb. Så jag håller allt för att pissa på dom.

Hoppas ni andra håller också.
Skitkul att se hur de gnäller och gnäller, men kan inte påverka mig och mitt innehav. Som de för övrigt inte har en aning om när det köptes in, eller för hur mycket
Citera
2021-02-02, 14:18
Medlem
Smakkers avatar
Många är nya till marknaden och de flesta brukar åka på pumpen det första dem gör, man får se det som läropengar. I princip alla sofistikerade traders har gjort misstag precis i början av karriärer. Skaka av er förlusten och pröva igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in