Citat:
Ursprungligen postat av
Thomaserik
Hej,
Ber om ursäkt om jag lägger min fråga i helt fel forum men är rätt kass på IT överlag, därav min fråga.
Har tänkt skicka ett Mail från ett vanligt hotmail användarnamn.
Kommer mottagaren kunna spåra avsändaren genom att de tex kan luska ut mitt wi-fi eller liknande?
Ser isf bara en lösning för att helt minimera risken att bli spårad. Att logga in på min Mail på tex ett internetcafe (finns sådana kvar?) och där logga in och skicka mailet. Sen måste jag isf gå dit då och då för att öppna samt svara på eventuella meddelanden på hotmailen.
Handlar inte om något olagligt utan vill bara få ut information till rätt personer så de får kännedom om maktmissbruk.
Ställ frågor om jag missat något som ni behöver veta. Är som jag nämnde väldigt dåligt insatt.
Tack för hjälpen.
/Thomas
"Kommer mottagaren kunna spåra avsändaren genom att de tex kan luska ut mitt wi-fi eller liknande?"
Nja, det kommer inte stå vilket Wifi du använder dig av. Däremot kommer det stå från vilken server mailet skickades från. Då det är Hotmail kommer den informationen inte vara särskilt värdefull.
Gör du inget olagligt kan du ta det lugnt. Däremot ska du aldrig visa bilder från den du skickade till.