Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-10, 12:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeidiTheHippo
Den finns inte att ladda ner annars?

Vet inte. Har inte koll på nedladdningssidor, det var så bökigt med sådant förr och sedan blev det värre. Som med musik, man kunde hitta allting på några få ställen, men nu strömmas allt istället, verkar det som. Så filmerna borde också gå att se strömmade. Men det kanske är så att man ska ha ett "holländskt" konto på en strömningstjänst? Jag vet inte hur det funkar, för jag har inte netflix eller liknande heller, jag köper skivor eller ser på youtube. Svenska Netflix har ju svenska program so m säkert inte erbjuds i alla andra länder. Deras egen produktion Kärlek & Anarki är väl ett undantag vad jag vet eftersom de själva producerat den . Åtminstone tror jag att utbuden på strömningstjänsterna skiljer sig på olika marknader, särksilt språkspecifika filmer. Kanske man kringå sådant med VPN och grejer men jag vet som sagt inget om det där.
Citera
2024-04-10, 13:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeidiTheHippo
Flesh + Blood

Har du sett den?

Holländsk/spansk samproduktion.

Nejdu det har jag inte. Kände inte till dess existens. Kollade just upp den på IMDB och det ser ut som om jag skulle vilja se den. Hauer, Leigh och den läskiga Ronald Lacey är med, så det ser bra ut så långt också. Etikettorden gör att jag blir tveksam med alla dess obehagliga teman, men Verhoeven brukar kunna förvandla obehag till relevant diskurs, så jag vill gärna se den.

Folk förstår inte ens att Showgirls är en bra film, den fick ju tom Hallonutmärkelsen för sämsta film, de ser bara den yta som Verhoeven helt rätt lade utanpå sin diskurs eftersom ytan är det innehåll som kan kritiseras med en sociopolitisk diskurs vilket Verhoeven gör på ett mästerligt sätt. Starship Troopers är en annan sådan film som visserligen har många fans, men varav många inte har förstått den film de gillar. Riktigt bra. I klass med RoboCop och Showgirls. Så det blir nog att leta upp flesh+blood också. Det bör vara lätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback