Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Vilket språk är du sugen på? Jag rekommenderar Duolingo där man gratis verkligen kan bygga upp en förståelse samt ordförråd på ett lätt och kul sätt. I början kan det kännas som att det är mycket upprepningar, men fortsätter du köra märker du att det är bra. När du kommit långt kommer sedan ord tillbaka från tidigare lektioner för att fortsätta minnas allt.
Det är både lyssna/tala och skriva/läsa.
Jag har kört spanska där men kan också rekommendera att komplettera med en app där det finns riktiga konversationer. Jag har en som heter typ "spanish conversations" där man lätt kan hänga med i enkla konversationer som sen blir mer komplicerade - samt se översättningen.
Därefter kan man ladda ner eller köpa barnböcker eller lättlästa böcker på det språk man lär sig. Verkar även finnas appar där man kan tjatta/videotjatta med folk med mål att lära sig språk.
Jag vill lära mig franska!
Där är det inte så enkelt att veta hur man ska uttala orden.
Ett stort störningsmoment är dock att jag känner spansktalande folk, kan grundlig spanska och kan fortsätta utveckla det.
Hjärtat säger franska, huvudet säger spanska.
Ska leta vidare efter bra appar men det finns så mycket att välja bland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Det mest effektiva sättet är att studera språket i det land det talas.
Vi får se efter att corona. Nästa steg är att välja land och stad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
Se på film serier lyssna sånger böcker på det språket. I början typ barnprogram /barnsånge/böcker Sen när det går att resa igen åk till ett land där språket talas och stanna där en längre period.
Då är du tvungen att lyssna/prata . Sen finns det också språk appar som duolingo som gör att du kan öva varje dag.
Framtidsplaner är att vara mycket i Alperna. Kanske franska rivieran.
Ska kolla in appen duolingo!