Citat:
Ursprungligen postat av
Rasseltass
Det här är porr för självgoda medelklassvenskar. "De är ju inte kloka de där amerikanerna." Jag vet inte hur många kafferaster som jag varit med om på mitt jobb där DN-läsande kollegor med illa dold njutning hatat mot Donald Trump och hans väljare. Att dessa artiklar egentligen handlar om deras egna psykologiska behov är de helt omedvetna om.
Huv'et på spiken, Rasseltass. Tack för spot-on inlägg.
Makten (...nämn valfri; Herrn Hilter, Frau Mutti, Lillefar, folkvalde Svett-Tsaren, satsminister-att-bli Tuffe Uffe...) vet alla att Folket behöver en Ond Fiende att hata och projicera sina egna och maktens misslyckanden på.
Därför skapar svenska regimlojala media dagliga,
hate moments, för sina läsare som vore vi i författaren Mr. George Orwell's roman "1984" och dagligen föstes ihop för att ha en timme av hat. Vi svenskar gör det frivilligt och med entusiasm under lunchtimmen på jobbet.
Draken Svenska Dagbladet, SvD, är Maktens Lydiga Knähund som slickar alla knäskålar och dagligen i print och på nätet levererar rödglödgat hat, numer med Stalinistiskt språkbruk om avvikare som "fascister". Läs SvD-journalist Ms. Jen y Nordb rgs bredsida-helsida emot avvikare i SvD av 17:e januari i år.