• 1
  • 2
2021-01-18, 13:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Du får välja mellan rehab eller bli uppsagd. Blev själv nästan skickad på rehab men eftersom jag redan var med i ett subutexprogram så slapp jag. Fick åka ner till något ställe i Malmö, kommer ej ihåg namnet. I alla fall, väl på plats fick jag träffa en drogterapeut, han hade en kaffemugg i handen med texten "Jesus är min drog", det fanns även en bibel i väntrummet . Tur att jag slapp det. Det är tyvärr tolvstegsprogrammet som gäller på de flesta rehabiliteringshem https://www.aa.se/sites/default/file..._tolv_steg.pdf

Låter som en läskig typ, allt i små mängder är ju OK. Men att vara lagd precis tvärtom blir ju skrämmande på ett annat sätt.
Citera
2021-01-18, 13:31
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Jag har lämnat urinprov som jag vet kommer visa positivt på THC, benzo, opiater, MDMA, tjack & ladd. Vad väntar mig på arbetsplatsen? Finns det några regler eller lagar som skyddar mig som arbetare? Är det olika från arbetsplats till arbetsplats? Vad väntar mig för bästa återhämtning? Sluta med drogerna, besöka arbetsförmedlingen, söka alla jobb jag hittar och försöka bli anställd igen, med ett garanterat nu sämre liv än innan?

du kanske kan få hjälp med ditt grova missbruk så vi slipper se dig på medis eller plattan. om du inte klarar det så får du börja leta tomburkar.

Tror inga företag vill ha grovt narkotikamissbrukare till arbetstagare. Vet att SL blev arga om man körde buss lite småberusad ibland, så om du t ex kör buss o kör narkotikapåverkad så försök att inte knarka innan arbetspasset.

du får gå på rehab där du får berätta om dina grova psykologiska problem och sen går ni vidare tillsammans, hand i hand, loser o terapeut tillsammans.
Citera
2021-01-18, 13:37
Medlem
bolcjeks avatar
Citat:
Jag är fan ingen jävla missbrukare vakta dina ord mannen
Vakta dina ord Den här pajasen skall inte ha några tips!
Senast redigerad av bolcjek 2021-01-18 kl. 13:42.
Citera
2021-01-18, 14:32
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Du får välja mellan rehab eller bli uppsagd. Blev själv nästan skickad på rehab men eftersom jag redan var med i ett subutexprogram så slapp jag. Fick åka ner till något ställe i Malmö, kommer ej ihåg namnet. I alla fall, väl på plats fick jag träffa en drogterapeut, han hade en kaffemugg i handen med texten "Jesus är min drog", det fanns även en bibel i väntrummet . Tur att jag slapp det. Det är tyvärr tolvstegsprogrammet som gäller på de flesta rehabiliteringshem https://www.aa.se/sites/default/file..._tolv_steg.pdf
Ja, tolvstegsdårarna vill man hålla på armlängds avstånd. Mitt råd till TS är att be eventuella tolvstegare att dra åt helvete, även om det kostar dig jobbet. Inget är värt att bli en lobotomerad tolvstegsrobot.
Citera
2021-01-18, 14:47
Medlem
Citat:
THC, benzo, opiater, MDMA, tjack & ladd... Har man så mycket i sitt urin, så är man fan missbrukare.
Citera
2021-01-18, 14:54
Medlem
flytandelyckas avatar
TS är så jävla skön! ”Jag är ingen missbrukare” samtidigt som pisset består utav mer olagliga substanser än faktiskt urin.
Citera
2021-01-18, 14:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Har du dom på recept då?
Citera
2021-01-18, 15:21
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Jag har lämnat urinprov som jag vet kommer visa positivt på THC, benzo, opiater, MDMA, tjack & ladd. Vad väntar mig på arbetsplatsen? Finns det några regler eller lagar som skyddar mig som arbetare? Är det olika från arbetsplats till arbetsplats? Vad väntar mig för bästa återhämtning? Sluta med drogerna, besöka arbetsförmedlingen, söka alla jobb jag hittar och försöka bli anställd igen, med ett garanterat nu sämre liv än innan?

Urinprov till vem, arbetsgivaren?
Är du fast anställd?

Om svaret är nej på den första frågan väntar ingenting, om svaret är nej på den andra frågan kan du börja leta nytt jobb (förmodligen får du vara kvar tiden ut dock). Är du fast anställd måste arbetsgivaren erbjuda en rehabiliteringsplan.
Citera
2021-01-18, 16:09
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Utvisning, Somalia nästa.
Citera
2021-01-18, 16:09
Medlem
Lungcancers avatar
Jag måste be om ursäkt alltihopa jag skrev det här när jag trippade, tog lsd nån gång inatt vid 04. Drömde att jag skulle göra pissprov hos jobbet och visste att jag skulle åka dit. Har vaknat och nyktrat till nu. Fan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in