Citat:
Ursprungligen postat av
Hombre-de-Skandia
En kund betalade en faktura till mig i mitten av december och har skickat en verifiering från sin bank. Pengarna har dragits och alla uppgifter stämmer.
Min bank har däremot inte tagit emot den här transaktionen eller någon annan som stämmer överens med beloppet. De menar att kundens bank måste spåra pengarna, eller låta dem returneras (vilket borde ha skett för länge sen).
Kunden återkommer med samma svar som innan: Pengarna har skickats till mottagaren och inte returnerats.
Det sätter mig i ett dödläge då ingen av parterna kan hjälpa mig. Hur ska jag gå tillväga för att hitta pengarna? Vilken av bankerna har ansvaret?
Enligt avtal så är väll kunden ansvarig för att betala , och du ansvarig för att leverera.
Kan du bevisa att du inte motagit betalning (vilket du tycks kunna), så är din position klar.
jag skulle skicka en ny faktura, och medela dem att ta kontakt med sin avtalspartner för sjäva transaktionen då det är deras bank, inte du.
ditt åtagande är att leverara , kundens är att betala för leveransen. en kvittens är inte = erhållet belopp enligt överenskomelse för din levereans....