2021-01-16, 20:09
Medlem
Mannu86s avatar
Var hos en kompis. Han sa att han inte behövde sin cykel mer för att han fått körkort. Han sa att jag fick den. Så jag tog med mig den. Direkt efter händelsen så ringer han snuten och säger att jag snott hans cykel. Polisen kom hem till mig och hämtade den. Nu är jag kallad på polisförhör.

Jag har inte snott den. Han sa att jag fick den. Vad händer när ord står mot ord? Även om polisen tror mer på min ex kompis, kan de ge mig en dom för stöld om de inte har tekniska bevis? När ord står mot ord?
Citera
2021-01-16, 20:14
Hhahahahah är detta troll eller? Bryr sig verkligen polisen om en cykel, Har dom inte lite bättre saker att prioritera?
Citera
2021-01-16, 20:17
Medlem
Mannu86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Hhahahahah är detta troll eller? Bryr sig verkligen polisen om en cykel, Har dom inte lite bättre saker att prioritera?

Svara på min fråga eller håll trut Tack!
Citera
2021-01-16, 20:21
Medlem
Du kommer att få svar! Utan att skriva hit.
Citera
2021-01-16, 20:22
Medlem
Neka bara och berätta sanningen.
Citera
2021-01-16, 20:24
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Neka bara och berätta sanningen.

Nej, han ska inte säga ett jävla skit. Vad fan är det för fel på er?

Säg inte ett ord till poliser, NÅGONSIN. Uppge bara personnummer och kontakta advokat. I majoriteten av fallen så kommer de inte ens orka gräva i det och låta dig vara, såvida de inte tog dig på bar gärning.
Citera
2021-01-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Var hos en kompis.

Nej du var inte hos en kompis hahaha...
Citera
2021-01-16, 21:22
Medlem
STORVITHAJs avatar
Låter det bra att vara tyst när man har någon annans ägodel och den har ringt polisen på en?
Citera
2021-01-16, 21:26
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren

Säg inte ett ord till poliser, NÅGONSIN. Uppge bara personnummer och kontakta advokat. I majoriteten av fallen så kommer de inte ens orka gräva i det och låta dig vara, såvida de inte tog dig på bar gärning.
Polisen kom hem till honom och hämtade cykeln. Då om något ska man ju berätta att "kompisen" har sagt att han fått den givetvis.
Betydligt bättre än att säga ingen kommentar eller liknande..
Citera
2021-01-17, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren

Du har sett på för mycket film grabben.

Det funkar inte så att en advokat bara kan komma och vifta med trollspöet och så går man fri.

Nej en stöld skiter dom inte i om det finns bevis för brottet.

TS kan fö välja att inte säga ett skit i förhör också, och polis kan gå vidare med ärendet så.

I detta fall så har cykel redan påträffats hos honom, den har tagits i beslag. Hur tror einsten att en advokat skulle kunna ändra på detta faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in