Citat:
Ursprungligen postat av
Beanbag2k19
När det blir så då brukar jag klämma på krukan så jorden luckras upp och stryker fingret på toppen av jorden
Men det kan ta 3 dagar från torr böna innan dom tittar upp
Om en vecka är det dags att starta mina bönor som har selekterats och korsats I nästan 10 år nu
Kan berätta lite om hur jag gör mina frön
Prio 1 tål mögel och trivs i kallt klimat
Det är det viktigaste
Prio 2 kort blomningstid och och bra weed!
Köper 20 auto frön tex girl scout cockies av högsta kvalitet från tex barneys farm / humbolt oftast cannabis cup Winners eller Thin Minth genetiks dessa frön kostar 140kr-300kr per frö
Samma gäller med nästa strain tex gelato 41 dom härstammar från samma familj eftersom gsc är en del av gelato så dom känner varandra 20 st
Planterar 10 av varje strain år 2018 selekterar och noterar hur plantorna växer utvecklas och hur dom Tål klimatet och se om genetiken är stabil
Brukar kunna finnas 2 olika phenos om man köper 20 frön Dom brukar kunna vara väldigt olika i rus utseende blomtid
Vintern 2018 är man bäng som en gud och noterar vilken pheno som verkar bäst
Våren 2019 planterar man återstående 10+10 frön när plantorna börjar blomma så är det dags att vilja pheno som ska bli budbärare av feminiserat pollen
Man bestämmer pheno och besprutar den med ehylene blokerare i 25-30 dagar när den börjar blomma med 30-50 PPM lösning
Pollen bäraren bör startas ett per veckor innan dom andra
Lycka till i sommar boyz and Girls