2021-04-28, 11:59
Medlem
Börjar bli taggad.

RK62 och Auto Wonder Skunk beställt.
Ska ut i skogen och se mig omkring igen i eftermiddag.

Har en tanke om att hitta några olika spots och plantera 2-4 st per spot för att göra frön på en av platserna. Hur nära kan dessa ligga varandra utan att hanen jag behåller befruktar de andra platserna?

Tankar?
Citera
2021-04-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyr
Börjar bli taggad.

RK62 och Auto Wonder Skunk beställt.
Ska ut i skogen och se mig omkring igen i eftermiddag.

Har en tanke om att hitta några olika spots och plantera 2-4 st per spot för att göra frön på en av platserna. Hur nära kan dessa ligga varandra utan att hanen jag behåller befruktar de andra platserna?

Tankar?

Jag har läst att pollen kan färdas 100km. Vet inte om det stämmer. Men skulle nog våga säga att man är ganska safe om man har dom några hundra meter från varandra med massa träd och växter i mellan.

Får du lite pollen på en hona som du inte vill pollinera så är det inte hela världen. Det är mest om man har dom precis bredvid varandra som du får en fullständig pollinering och fullt me frön.

Du valde väl några freebies oxå? Finns ju lite att välja på.

Lycka till,
Citera
2021-04-28, 14:35
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag har oxå typ 20 plantor som jag ploppa för 1 vecka sedan. Dom har jag ute på dagen och tar in på kvällen. Låt dom vara hemma 1-2 veckor till och sen ut. Dom ska växa till sig ordentligt och fylla upp muggen ordentligt med sina rötter. Sen kan du ta ut dom.

Det var en användare som postade en bild i tråden på botten av sin planta. Så ska den se ut innan du planterar ut.

Lycka till,

Ska bara droppa ett tips, Låt aldrig en autoflower bli rootbound så som på bild i tråden, autos ska absolut inte bli rootbound då dom börjar tro att dom kan växa på längden. jag kör alltid autos till första små bladen tittar fram sen plantera ut och på med en borrad petflaska låta dom växa i dom 1 vecka ca sen ta bort så de inte blir snigelmat. vet att early och regulars gör inget om dom blir rootbound riktigt då dom växer på ljus oxå, men autos växer på mognad dom gillar inte bli rootbound de försämrar en skörd välldigt mycket!!!! Men vi alla gör olika. Mvh tixerz
Citera
2021-04-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Ska bara droppa ett tips, Låt aldrig en autoflower bli rootbound så som på bild i tråden, autos ska absolut inte bli rootbound då dom börjar tro att dom kan växa på längden. jag kör alltid autos till första små bladen tittar fram sen plantera ut och på med en borrad petflaska låta dom växa i dom 1 vecka ca sen ta bort så de inte blir snigelmat. vet att early och regulars gör inget om dom blir rootbound riktigt då dom växer på ljus oxå, men autos växer på mognad dom gillar inte bli rootbound de försämrar en skörd välldigt mycket!!!! Men vi alla gör olika. Mvh tixerz

Rotbunden blir den när den börjar snurra runt. Jag brukar låta rötterna precis nå botten och sen transplantera. Men du har rätt i det du säger.

Mvh,
Citera
2021-04-29, 10:07
Medlem
Vad sägs om att bygga en liten upphöjd plattform och ställa krukor på ute i vassen?
För mycket fukt?
Citera
2021-04-29, 17:01
Medlem
Har fått mitt paket med frön!
Fick hem 10 freebies som det står NR på vilket jag gissar är Nordic Ryder.

Mina andra frön är feminiserade.
Jag tror jag kommer spara dessa regulära frön tills nästa säsong, blir jäkla mycket gräs annars

Om jag får för mig att kötta upp dessa freebies så blir det nog så att det blir en helt annan spot från de andra. Om jag fuckar upp och inte ser vilka som är haner så vill jag inte förstöra alla andra plantor i närheten.
Citera
2021-04-30, 10:23
Medlem
Var precis påväg till min spot för att transplantera min hona, närmsta parkering är 300m ifrån och där stod det en svart volvo, visste direkt att det var en civilare så jag kastade min ica kasse med plantan långt in i skogen och sprang för mitt liv.

De har alltså span på flashback?
Citera
2021-04-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Var precis påväg till min spot för att transplantera min hona, närmsta parkering är 300m ifrån och där stod det en svart volvo, visste direkt att det var en civilare så jag kastade min ica kasse med plantan långt in i skogen och sprang för mitt liv.

De har alltså span på flashback?

Sluuuta nu. Polisen har annat o göra än att jaga lilla Kalle som odlar några plantor i skogen. De e dagsböter för några plantor i skogen. Isf hade dom tagit mig för länge sen.

Antingen är du super nojig eller så var det bara en slump att dom va där. Du skulle bara ha varit iskall och låtsat som ingenting.
Citera
2021-04-30, 19:23
Medlem
Det här är va jag menar när jag säger plastlåda.

https://anonymousfiles.io/uUlKdVzp/
Citera
2021-04-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Det här är va jag menar när jag säger plastlåda.

https://anonymousfiles.io/uUlKdVzp/

Min webbläsare låter mig inte öppna denna länk.
Citera
2021-04-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch

Jag provade på min nu och det gick.
Citera
2021-04-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch

Tryck ”Info” och sedan välj besök ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in