• 1
  • 2
2021-01-15, 17:21
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag har ätit nöt och lamm rått i nästan alla dess former, äter även råa ägg på en daglig basis från alla möjliga bönder som säljer privat. Det är bara rå inälvsmat från nöt som jag har blivit matförgiftad av. Jag har aldrig testat att äta rått fläsk, har dock stekt fläsk till rare så det blir rosa och ätit utan några som helst komplikationer/matförgiftning efteråt. Är svenskt fläsk säkert att äta rått? Säg tex fläskkarré? Det borde väl inte vara mycket farligare än att äta en nöt-entrecote rå?
Citera
2021-01-15, 17:27
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag har ätit nöt och lamm rått i nästan alla dess former, äter även råa ägg på en daglig basis från alla möjliga bönder som säljer privat. Det är bara rå inälvsmat från nöt som jag har blivit matförgiftad av. Jag har aldrig testat att äta rått fläsk, har dock stekt fläsk till rare så det blir rosa och ätit utan några som helst komplikationer/matförgiftning efteråt. Är svenskt fläsk säkert att äta rått? Säg tex fläskkarré? Det borde väl inte vara mycket farligare än att äta en nöt-entrecote rå?

Ät på du.
Citera
2021-01-15, 17:32
Medlem
Hört talas om yersinia eneterocolitica
Citera
2021-01-15, 17:33
Medlem
fläskfilen helt ok men annars så smakar det inte så mycket rimmat sidfläsk är dock väldigt gott det slinker ner i mängder. Annars så brukar det vara sjukt gott att när man har en oxfile så tar man lite av stjärten och bankar till salt/peppar smasken smaskens
Citera
2021-01-15, 17:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Det är bara att äta.
Citera
2021-01-15, 17:38
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hört talas om yersinia eneterocolitica

Ja det är lite synd att den så kallade bakterien verkar vara mer vanlig i fläsk. Om den nu existerar. Känns lite som fear mongering med alla dessa bakterier som forskare påstår sig vara farliga. Jag tror personligen att muskelkött är säkert att äta rått, kanske inte kyckling såvida man inte köper den från en Amish farm i Amerika.
Citera
2021-01-15, 18:15
Medlem
Narutoshippchops avatar
Och så undrar folk varför vi har pandemier...
Sluta experimentera med att äta rått kött.
Citera
2021-01-15, 18:51
Medlem
Det är väl bara att käka på. Din mage lär säga ifrån om det du äter innehåller något dåligt.
Citera
2021-01-15, 18:52
Medlem
Det går. Men är inte nyttigt.
Citera
2021-01-15, 18:57
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Och så undrar folk varför vi har pandemier...
Sluta experimentera med att äta rått kött.

hehe du är rolig du. De senaste virusutbrotten som har lett till pandemier är man-made skapade i ett labb för att minska populationen genom vaccin och själva viruset då. Virus lever inte, det är lösningar. Det är typisk vegansk propaganda att viruspandemier skulle ha skett pga köttkonsumtion.
Citera
2021-01-15, 18:57
Medlem
Parisarens avatar
Kan kottkvaliten garanteras kan du ata det. Om inte, finns en risk. Bade i tex Japan och Frankrike ater man flaskfile underkokt. Honorsordet ar kvalitet och da snackar vi inte "bra mat från Sveriges bonder", nej du far ga till nan slaktare (dyr) och informera dig.
Citera
2021-01-15, 18:59
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inf3cted
Det går. Men är inte nyttigt.

Nyttigare än att tillaga köttet då 32 toxiska by-products/biprodukter framställs när man tillagar animaliskt. Ännu värre om man steker eller friterar i oljor då akrylamider bildas. Dessutom försvinner många nutrienter och enzymer när man tillagar kött.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2021-01-15 kl. 19:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in