• 2
  • 3
2021-01-19, 00:16
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm..

Jag antar/utgår ifrån att a-bladet och expressen bombhotas/hotas jämt och ständigt via mail. Finns nog många som är "besvikna" på dessa..
Citera
2021-01-19, 06:33
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal.Blomfster
Denna trådstart tror jag inte på. Frågan är bara varför du skrev den? Jag gissar att du idag har planer på att skicka hotfulla mail någonstans och vill veta om du tänkt rätt.
Jag tror inte heller på post ett, inkl. själva profilen som sådan.
Citera
2021-02-06, 23:20
Medlem
En vän som inte loggar räcker.

Finns flera välkända von som inte ger ut info till myndigheter. Var ju en vpn där gm använde deras tjänst för att skada nån turkisk minister men de fick aldrig ut nåt från det företaget då de inte loggade nåt
Citera
2021-02-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tyvärr har polisen verktyg även de. Du hade nog åkt dit. På något sätt. Lägg din tid på annat, sök jobb på FRA om du tycker du är en skicklig kille.
Fast han frågade om han kan inte åka dit, inte om du hoppas att han åker dit.
Citera
2021-02-07, 04:50
Medlem
Du hade aldrig klarat dig undan, du är för korkad
Citera
2021-02-07, 05:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbirSaid
Jag vet inte hur mycket detta har med IT-säkerhet att göra men åtminstone IT-säkerhet från mitt perspektiv.

En gång för ett antal år sedan hade jag krypterat en dator som inte jag hade använt innan. Den var köpt utomlands och säljaren hade omöjligt kunnat hittats, och även om så skett hade hen inte kunnat peka ut mig.
Den var formaterad flera gånger och installerad med Whonix (tor-browser inuti), ologgad anonymt betald VPN med DNS leak protection med mera.

Jag skrev fruktansvärt allvarligt mejl som jag hade tänkt skicka med Sigaint, senare när den mejlservicen stängdes så gick jag över till protonmail.
Hursomhelst det var Sigaint jag tänkte hota media med. Och mejlen var trovärdiga och allvarligt formulerade.
Jag satt klar med många journalisters e-mail adresser och tänka skicka... Anledningen till min ilska var att jag kände att det hade pågått feministiska skriverier.

Om jag hade gjort det, hade dessa e-mail kunnat spåras till mig? Hade polis och åklagare kunnat få mig dömd domstol?'
Protonmail har ju ett visst bolag inbakat i sig (har jag läst), i övrigt verkar det inte mer säkert än valfri klient om man inte krypterar texten.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-07 kl. 05:20.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in