2021-01-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
jag går sammanlagt 1,3 km om dagen och tränar gym sen på kvällen, bränner såna dagar 2000 i vila och 1200 i aktivitet.
okej.

Jag ser inte vad problemet är, du verkar ju gå på som en maskin.

och har koll på hur mycket mer kalorier du äter än du bränner.
Citera
2021-01-16, 23:37
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
okej.

Jag ser inte vad problemet är, du verkar ju gå på som en maskin.

och har koll på hur mycket mer kalorier du äter än du bränner.
Oj 1,3 mil skulle det stå, jo jag har ju koll därför jag ser att jag ligger på ett stort överskott pga jag inte kan få ner min hunger.
Citera
2021-01-16, 23:53
Medlem
Citat:
Men blir lite nyfiken på hur du kunde vara hungrig ett år innan du gav upp? Mådde du jätte dåligt på din hunger?

Inte så dåligt som dig tror jag. Men ofta svårare att somna (pga. hunger) och vaknade tidigare än vanligt pga. hunger. Min sömn blev alltså lidande vilket gjorde att jag hade mindre energi på dagarna. Sen redan när jag hade ätit (stillat hungern men inte mätt/nöjd) började jag direkt tänka och längta tills nästa mål mat. Stor del av min tankeverksamhet upptogs av mat, regler, kostscheman etc. Även jobbigt att undvika restaurangbesök med kompisar eftersom jag behövde kompensera ett mindre energiintag sen etc. Mat blev mer ångest än njutning.

Det var verkligen inte värt det, visst är det kul att vara i bra form. Men inte till vilket pris som helst.
Citera
2021-01-16, 23:58
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Inte så dåligt som dig tror jag. Men ofta svårare att somna (pga. hunger) och vaknade tidigare än vanligt pga. hunger. Min sömn blev alltså lidande vilket gjorde att jag hade mindre energi på dagarna. Sen redan när jag hade ätit (stillat hungern men inte mätt/nöjd) började jag direkt tänka och längta tills nästa mål mat. Stor del av min tankeverksamhet upptogs av mat, regler, kostscheman etc. Även jobbigt att undvika restaurangbesök med kompisar eftersom jag behövde kompensera ett mindre energiintag sen etc. Mat blev mer ångest än njutning.

Det var verkligen inte värt det, visst är det kul att vara i bra form. Men inte till vilket pris som helst.
Ok jag förstår, tror det är väldigt få som klarar av att vara hungrig så länge, tycker det är sjukt duktig av dig som klarad det så länge, hur många år tror du det hade tagit för dig tills det hade stabiliserat sig? eller tror du att det kan bli så det aldrig stabiliserar sig?
Citera
2021-01-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ok jag förstår, tror det är väldigt få som klarar av att vara hungrig så länge, tycker det är sjukt duktig av dig som klarad det så länge, hur många år tror du det hade tagit för dig tills det hade stabiliserat sig? eller tror du att det kan bli så det aldrig stabiliserar sig?

1
Ta 8 äggvitor och 2 hela ägg. en till två dl havregryn och 1 banan. Blanda allt och stek.
Dela på kakan och ät halva.
Är ganska säkert på att tom ett fetto som du kommer att ha problem att få i dig den och att du kommer att vara proppmätt
2
Havregrynsgröt med proteinpulver
3
Gör en omelett på 5 ägg ( lite skinka, salami eller vad du nu gillar) dela på två måltider. Det blir mycket mer volym än kokta ägg

Ta bort köttfärssåsen! Eller se åtminstånde till att göra den fettsnål och halvera potatis-mängden

Ta halva mängden potatis och lite morötter och in i ugnen . 1 ugnsbakad kycklingfilé och lite hemgjord thatsiki.

Så nu är du mättare och snart smalare!
Citera
2021-01-17, 08:51
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
1
Ta 8 äggvitor och 2 hela ägg. en till två dl havregryn och 1 banan. Blanda allt och stek.
Dela på kakan och ät halva.
Är ganska säkert på att tom ett fetto som du kommer att ha problem att få i dig den och att du kommer att vara proppmätt
2
Havregrynsgröt med proteinpulver
3
Gör en omelett på 5 ägg ( lite skinka, salami eller vad du nu gillar) dela på två måltider. Det blir mycket mer volym än kokta ägg

Ta bort köttfärssåsen! Eller se åtminstånde till att göra den fettsnål och halvera potatis-mängden

Ta halva mängden potatis och lite morötter och in i ugnen . 1 ugnsbakad kycklingfilé och lite hemgjord thatsiki.

Så nu är du mättare och snart smalare!
Allt du rabblade upp är ju inte ens en portion för mig, hur ska jag då bli mätt om jag halverar den?
Citera
2021-01-17, 09:02
Medlem
Citat:
Allt du rabblade upp är ju inte ens en portion för mig, hur ska jag då bli mätt om jag halverar den?

Prova nummer ett och återkom!
Och tar du och gör en omelett på 2,5 ägg, så är volymen mycket större en dina fyra ägg
Hur mycket köttfärssås äter du? om den matchar ditt potatis-intag så lär du ligga onödigt högt på ditt fett-intag.
Det kännns ju mest som att du vill gnälla och intala dig själv att du är sjuk, och att det är omöjligt att gå ner i vilt.
Vilket givetvis bara är trams!
Citera
2021-01-17, 09:13
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Prova nummer ett och återkom!
Och tar du och gör en omelett på 2,5 ägg, så är volymen mycket större en dina fyra ägg
Hur mycket köttfärssås äter du? om den matchar ditt potatis-intag så lär du ligga onödigt högt på ditt fett-intag.
Det kännns ju mest som att du vill gnälla och intala dig själv att du är sjuk, och att det är omöjligt att gå ner i vilt.
Vilket givetvis bara är trams!
Jag vet inte om du läst hur min frukost ser ut volymen är stor då jag använder 4 hela ägg och 1 dl äggvita med en stor hackade lök samt champinjoner i till mina fullkornsmackor.
Köttfärssåsen är gjord på blandfärs och en protion för mig är 300 gram.
Förresten känner du till leptinresistens samt set-points? blir ju lite svårt att diskutera det här annars då du tror jag blir mätt på ditt recept, handlar inte om fylla ut min buk med lägre kcal det mättar inte.

https://youtu.be/_ZY9e7AM14A
kolla detta och återkom om vad du tycker om det forskaren säger.
Citera
2021-01-17, 09:37
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du läst hur min frukost ser ut volymen är stor då jag använder 4 hela ägg och 1 dl äggvita med en stor hackade lök samt champinjoner i till mina fullkornsmackor.
Köttfärssåsen är gjord på blandfärs och en protion för mig är 300 gram.
Förresten känner du till leptinresistens samt set-points? blir ju lite svårt att diskutera det här annars då du tror jag blir mätt på ditt recept, handlar inte om fylla ut min buk med lägre kcal det mättar inte.

https://youtu.be/_ZY9e7AM14A
kolla detta och återkom om vad du tycker om det forskaren säger.

Ja men din frukost innehåller ju mycket mer kalorier på en lika stor volym!
Gör en kycklingfilé och släng in alla dina potatisar i ugnen!
Bara där har du sparat in ca 50 gram fett!

Sätt på dig glasögon och LÄS, det står på nästan alla förpackningar hur mycket kcal det innehåller per 100 gram.
Ät oftare men bättre! Är själv riktigt hungrig var 3 timme när jag tränar och äter bra!
Men man måste ju tänka på vad man äter!
Om det nu inte handlar om volymen, varför äter du då 800 gram potatis?
Och det är ju bra om du provar lite olika rätter!
Nu låter du mest som ett barn som redan har bestämt sig!
Citera
2021-01-17, 09:49
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ja men din frukost innehåller ju mycket mer kalorier på en lika stor volym!
Gör en kycklingfilé och släng in alla dina potatisar i ugnen!
Bara där har du sparat in ca 50 gram fett!

Sätt på dig glasögon och LÄS, det står på nästan alla förpackningar hur mycket kcal det innehåller per 100 gram.
Ät oftare men bättre! Är själv riktigt hungrig var 3 timme när jag tränar och äter bra!
Men man måste ju tänka på vad man äter!
Om det nu inte handlar om volymen, varför äter du då 800 gram potatis?
Och det är ju bra om du provar lite olika rätter!
Nu låter du mest som ett barn som redan har bestämt sig!
800 gram potatis mättar lika bra som nått annat som är mindre med samma kcal, har provat det. verkar som min kropp går mest utefter kcal inte så mycket ut efter mängden. Därför jag inte bli mätt när folk tex säger lägg till massa brocoli, jag har ju provat sånt, provat grönsaker i all former.
Citera
2021-01-17, 09:54
Medlem
Citat:
fan glömde skriva att jag äter nyttigt och rör på mig ganska mycket, vissa dagar bränner jag 1200 på aktivitet sen min viloförbränning på 2000. jag blir inte mätt på min kcal balans, det fattas en hel måltid då. Jag kan ju inte gå runt och vara vrål hungrig hela dagarna, enlig forskarna tar det flera år innan det stabiliserar sig och gå vara hungrig så många år är ingen som klarar.
Så din tes kring "viloförbränning" är att du bränner 2000 kcal om dagen genom att ligga på sofflocket? Spännande måste jag säga..
Citera
2021-01-17, 10:00
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Så din tes kring "viloförbränning" är att du bränner 2000 kcal om dagen genom att ligga på sofflocket? Spännande måste jag säga..
Vad är det som är konstigt med den viloförbränningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in