Citat:
Ursprungligen postat av
Britt-Mahatma
Jag har en ganska stor panna. Inte så att hårfästet har krupit upp, det är ganska tjockt och på samma nivå som för 10 år sedan, men har bara en hög/lång panna genetiskt, och har förstått att mitt utseende kanske skulle gynnas om pannan såg mindre ut. Jag skulle vilja veta om någon av er har tips på hur man kan få pannan att verka kortare? Är intresserad både av ingrepp eller kanske tips på frisyrer/ögonbrynsformer/polisonger eller kanske rent utav diskret make up som kan få pannan att se kortare ut?
Vet ni vad ett sådant ingrepp som typ kortar av pannan/övre delen av huvudet kan kallas? Jag förstår att det kanske innebär att en del av hjärnan ryker och jag tror inte det skulle göra så värst mycket för mig.
Ett alternativ skulle annars vara om man kan få pondus att rocka sin panna?
Räkna inte med att någon kirurg i Sverige kommer vilja utföra ingrepp för att "korta av pannan", oavsett vad du betalar. Mitt tips är att ha kort hår som inte ramar in pannan, t.ex. undvik lugg och mittbena. I övrigt så finns det inget att göra åt. Hårtransplantation för att flytta hårfästet finns ju, men inte ens idag är de särskilt bra på att få till naturliga resultat. Om ditt hårfäste dessutom inte flyttat sig naturligt så kommer det förmodligen se väldigt skevt ut med ett konstlat lägre hårfäste.