Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-05-20, 05:50
Medlem
Fordies avatar
Tjena tjena..

Har tänkt sluta knarka nu ungefär sen jag började, men det är fan omöjligt.
Man går igenom några veckors/månaders helvete och sen börjar abbsen släppa och man tänker "fifan vad härligt, jag är fri", dagarna går och livet är så inåt helvete jävla tråkigt och när pengarna kommer så sitter man där med linan och holken igen.

Vad ska man göra istället? Eller rättare sagt, vad ska jag göra istället?
Jag sitter hemma, hela dagarna, gör ingenting, sitter framför datorn.
Livet är SKITTRÅKIGT och knarka är min hobby.
Visst, jag har intressen och vill göra annat, men jag har inte råd att ha kul.
Det roligaste jag kan hitta på i denna situation är att knarka.
Och kom inte och säg att "knarket gör dig sån", jag har suttit framför datorn i några år nu, innan jag fann dessa roliga preparat så fann jag mig bara i det, men nu (eller ja, nåt år sen) när jag funnit ett sätt att få tiden att gå även framför datorn så kan jag inte hålla mig ifrån det.

Tar bara neråtdroger och sover väldigt ofta, har jag uppehåll så sover jag inget alls, vill inte påstå att det är drogerna som gör så jag inte kan sova då jag aldrig kunnat sova normalt, inte heller innan jag för första gången testade något roligare än alkohol.

Drogerna har ändrat mitt liv till det positiva på många sätt, väldigt många sätt, men nu börjar det vända och det är dags att lägga av...

Så, någon som slutat? Vad gjorde ni istället?
Jag har inte råd att göra annat. Knark är inte dyrt om man jämför med annat som är kul.
Har suttit hela natten och försökt komma på något jag kan driva tiden med istället och slösa pengar på, men blott 3000kr att leka med varje månad kommer jag ingenstans med, absolut ingenstans, 3000kr så har jag kul en dag utan droger, med droger har jag kul varje dag i 2v.

Har funderat lite på poker.
Driver tid + man kanske kan tjäna en hacka. Men det verkar vara så sjuuuuuuuuukt mycket läsa, läsa, läsa innan man kan börja tjäna pengar.

Äh, palla. Blev en lång skittråd av alltihop.
(Intressant att analysera sig själv: jag är helt väck i huvudet när jag är nykter )

/Fordie
Citera
2006-05-20, 06:44
Medlem
Droger ger dig bara en tillfällig njutning, en kort stunds eskapism innan du
på nytt finner dig sittandes i verkligheten, gungandes fram och tillbaka av
ångest och livsleda.

Du måste investera i något långsiktigt. En ny slags nyttig eskapism.

(läste din signatur där du säger att du är fet och arbetslös.)

Skaffa gymkort, lägg om kosten, ta med en polare och träna tillsammans.
Fokusera, se resultat, få ny självkänsla.
Du måste ha något projekt på gång så att du inte försvinner, bokstavligt talat.
Något som motverkar tristess (annars är det lätt hänt att man på nytt börjar skrapa upp en lina).

Lägg ner pokern. Jag har själv läst det mesta av den litteratur som finns i ämnet men jag suger ändå.
Jag spelar bara för rekreation med gratis- och låtsaspengar.
Sen kan man ju iofs inte läsa sig till allt men man kan säga så här: Oddsen för att man tillhör den
ringa skara som lyckas i spelet är ofördelaktiga för gemene man.
Jag skulle gå all-in på att detta inte är ditt kall.
Poker är på nytt ett kortsiktigt tänkande i ditt fall.
Även du skulle bli ett pokeress tror jag att du till slut, när träsmak och rövsvett sätter in,
skulle börja tycka att det är enformigt. Världen där utanför rullar på och ångesten växer och vips
börjar du på nytt pudra näsan.

Börja nu med att lägga upp en plan för ditt nya liv.
Realisera dina delmål, ett i taget. (klyschorna må hagla men så är det)
Citera
2006-05-20, 07:10
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogo_Pedagog
Droger ger dig bara en tillfällig njutning, en kort stunds eskapism innan du
på nytt finner dig sittandes i verkligheten, gungandes fram och tillbaka av
ångest och livsleda.

Du måste investera i något långsiktigt. En ny slags nyttig eskapism.

(läste din signatur där du säger att du är fet och arbetslös.)

Du måste ha något projekt på gång så att du inte försvinner, bokstavligt talat.
Något som motverkar tristess (annars är det lätt hänt att man på nytt börjar skrapa upp en lina).

Lägg ner pokern. Jag har själv läst det mesta av den litteratur som finns i ämnet men jag suger ändå.
Jag spelar bara för rekreation med gratis- och låtsaspengar.
Sen kan man ju iofs inte läsa sig till allt men man kan säga så här: Oddsen för att man tillhör den
ringa skara som lyckas i spelet är ofördelaktiga för gemene man.
Jag skulle gå all-in på att detta inte är ditt kall.
Poker är på nytt ett kortsiktigt tänkande i ditt fall.
Även du skulle bli ett pokeress tror jag att du till slut, när träsmak och rövsvett sätter in,
skulle börja tycka att det är enformigt. Världen där utanför rullar på och ångesten växer och vips
börjar du på nytt pudra näsan.

Börja nu med att lägga upp en plan för ditt nya liv.
Realisera dina delmål, ett i taget. (klyschorna må hagla men så är det)

Skulle väl inte direkt kalla det tillfälligt eftersom jag oftast är hög 24/7, har jag inte droger så får jag på något sätt fixa droger, tyvärr.

Långsiktigt? Ja, som vadå? Allt gott har ett slut, eller hur?

Är inte fet längre (thanx to the drugs) och har fått bättre självförtroende, så gym är inget för mig.

En plan för mitt nya liv? Kommer det med posten?

Mina delmål? Ett i taget? Jag har ju inga mål. Har inte ens som mål att sluta knarka och förväntar mig nästan att misslyckas. Helt fel inställning, "men så är det".

/Fordie
Citera
2006-05-20, 07:57
Medlem
Bullsquids avatar
Jag känner igen mej precis i det du skriver... för bara några dagar sedan såg mitt liv ut exakt så men nu har jag ändrat på mej ! läs mitt inlägg "en ny chans i livet"
Det finns hopp för alla! jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta eller ha kul och må bra utan droger men det går! Jag har hittat ut ur skiten nu och det e jag så jävla glad för!

adda mej på msn om du vill snacka lite.
Jag vet precis vilken sits du sitter i, jag kan hjälpa dej och berätta hur jag lyckades sluta.
Ge inte upp! Du kan bli en ny människa och leva ett bra liv!
Citera
2006-05-20, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Jag känner igen mej precis i det du skriver... för bara några dagar sedan såg mitt liv ut exakt så men nu har jag ändrat på mej ! läs mitt inlägg "en ny chans i livet"
Det finns hopp för alla! jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta eller ha kul och må bra utan droger men det går! Jag har hittat ut ur skiten nu och det e jag så jävla glad för!

Jag vet precis vilken sits du sitter i, jag kan hjälpa dej och berätta hur jag lyckades sluta.

Bara för att du varit ren några dagar och känner dig pånyttfödd så betyder det inte att du blivit en ny människa...tyvärr.
Inte för att jag vill göra dig besviken, men verkligheten kommer snart att bryta igenom dina rosa moln.
Citera
2006-05-20, 13:38
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid

Det där vänder jag mig starkt emot, vad är det som säger att man lever ett Dåligt liv bara för att man tar droger? Sen som Herr Papaver säger, du har varit nykter i några dagar och tror att du blivit en helt ny människa? Kom tillbaka om några månader grabben.
Citera
2006-05-20, 14:08
Medlem
Bullsquids avatar
Om man tar för mycke droger får man tillslut inget bra liv, det har jag hunnit märka iaf. Men ni har nog rätt, jag blir nog troligen inte drogfri för alltid nu på en gång men jag ska iaf försöka göra mitt bästa.
Citera
2006-05-21, 06:34
Medlem
Fordies avatar

Finns inget att göra istället som det verkar?

/Fordie
Citera
2006-05-21, 10:55
Medlem
...

Träna då blir man glad det släpper ut positiva grejer i hjärnan haha. Skaffa en tjej. Skaffa en hobby, nått du gillar bestäm dig för att göra det helt enkelt. Är ungerfär likadan som du ska ta tag i det nu.
Citera
2006-05-21, 13:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Surfa på FB är ett perfekt exempel på drogfri sysselsättning... Men akta dig, FB kan vara mycket mer beroendeframkallande än droger! Sen kan man ju alltid läsa böcker, se på filmer, spela dataspel, etc... Är man en friskus kan man också röra på sig lite... Kanske t.o.m. träna! Ja, och så kan man vara social och träffa folk, umgås med vänner, familj, etc...
Citera
2006-05-21, 13:34
Medlem
x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogo_Pedagog
Skitbra tips. Kan inte göra annat än att hålla med. Att börja träna någon kampsport är också att rekomendera..
Att sitta hemma framför flashback eller ett spel är en väldigt väldigt dålig ide.
Citera
2006-05-21, 13:35
Bannlyst
tjenixen Fordie!!!

Jag måste bara säga att det är ju så här livet är när man är underutbildad, medioker, knarkinteresserad, halvpucko, asocial, arbetslös eller vad det nu är man är...Jag är typ allt av ovanstående plus lite till, fick för en tid sedan även veta att jag har ADHD och borderline med diverse andra cp-grejer...

Jag är så jävla trött på allt jävla tjat från folk som tror dom "vet svaret på allting" och kommer med goda råd och så här ska du göra...
Herregud, den ende som vet det är du själv, och vet du inte så är du den ende som kan ta reda på det!

Jag har varit drog/alkoholfri nu i över ett år förutom x'ena då men dom har jag ju på recept. Sitter på ett motivationshem nu där dom har 4 datorer uppkopplade på internet och har märkt att detta är min grej. Jag anväder internet som ett substitut för drogerna. Jag spelar massor av poker, men mest freerolls och använder mig av no depositpengar som jag ofta lyckas dubbla upp flerfaldiga gånger för att sedan flippa och sitta uppe för länge och spela bort allt...Men det ger men en sån jälva kick och jag tycker det är kul. Man sitter och spelar ett spel som är jävligt krävande och när man träffar vissa händer eller lyckas med en kanonsnygg bluff så är det nästan samma sak som att ta sig en fet panna, iaf för mig...ok, det kommer inget 8timmars rus efteråt men det är likväl en jävla go kick!!!

Sen när jag kommer härifrån så blir det förmodligen ut och snurra i europa igen, köpenhamn-tjeckien och spanien är mina favoriter. Holland och england kan jag inte vistas i längre p g a vissa korkade grejer jag har med mig i mitt bagage därifrån. Väl ute i snurret kan man göra precis vad man vill, Total frihet, du kan bo på gatan och leva på att bomma pengar på S-tåg i köpenhamn eller sälja hus Forbi...du kan sitta inne på Nemoland i chris och sälja röka under bordet lite diskret, gjorde det själv i ett par månader men sluta med att jag åkte på en rejäl omgång av ett par dealers där inne. Kan jobba svart, jag jobbade som målare med två skitcoola danskar i ca två månader och tjäna 100 danska svart i timmen. Vi hade skitkul ihopa, tog tjack på jobbet och kröka och rökte som bara faan.

Alltså iaf för min del, så är livet som en bok där jag är författaren, och jag har valt att skriva en helvetes bra äventyrsbok där de mest absurda saker inträffar men huvudperson har för det mesta hur kul som helst och skulle inte välja något annat liv... Det är detta livet handlar om, du är regissör och ditt liv är filmen som du regisserar. Sen vad andra folk tycker om din film ska du skita fullkomligt i, för dom är ändå bara kulissfolk och har egentligen ingenting med handlingen att göra överhuvudtaget.

Bli en aktiv sökare, livet kommer inte komma till din dörr och knacka på eller hoppa upp i knät och knäppa dig på näsan! Du måste börja sätta lite färg på tillvaron genom att hitta på saker du kan göra, var inte mer konsekvent än vad som behövs för att behålla friheten, ut och res-se världen, hitta på massa knasiga saker, skaffa roliga vänner, och för faan vad du än gör, ge aldrig upp knarket om du inte är 100% säker på att du kommer vara mycket lyckligare utan det!!! typ om du får flickvän och barn och såna grejer för då är det fanimej dax att lägga den livstilen på hyllan!!!

ha det bäst Fordie och glöm inte att det är du som är stjärnan i ditt liv, ingen annan!

mvh

Brofsteel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här