2021-01-13, 18:07
Medlem
Jag tittar på dessa musikvideos (rap) där man pratar om sina laserpekare. Jag undrar dock hur allmänt förekommande detta är bland kriminella. Varför skulle man ens behöva ett lasersikte? Om någon ser en laser då börjar man ju springa direkt. Det verkar totalt meningslöst i allmänhet. Förutom när man ska bygga saker. Behöver de veta exakt vart de kommer träffa? Snälla någon förklara det för mig.
Citera
2021-01-13, 18:30
Medlem
revodnebs avatar
Lasermannen använde ju det.
Citera
2021-01-13, 18:47
Medlem
Mangs
Citera
2021-01-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lasermannen använde ju det.

Och du såg hur det gick för han
Citera
2021-01-13, 19:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaaipee
Och du såg hur det gick för han

Jag har inte påstått att det gick bra för honom, det brukar inte göra det för kriminella.
Citera
2021-01-13, 19:46
Medlem
Oljeapans avatar
Verkar det som man siktar överhuvudtaget?
Citera
2021-01-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Jag tittar på dessa musikvideos (rap) där man pratar om sina laserpekare. Jag undrar dock hur allmänt förekommande detta är bland kriminella. Varför skulle man ens behöva ett lasersikte? Om någon ser en laser då börjar man ju springa direkt. Det verkar totalt meningslöst i allmänhet. Förutom när man ska bygga saker. Behöver de veta exakt vart de kommer träffa? Snälla någon förklara det för mig.
det anväds antagligen inte så flitigt i dessa kretsar. men det är ju väldigt efektivt med lasersikte. du vet och ser precis vart du kommer träffa. så det skulle nog behövas för dem.
Citera
2021-01-13, 20:47
Moderator
Schlesiens avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2021-01-14, 20:21
Bannlyst
Möjligen rödpunkt sikte. Men då skall man skjuta in vapnet med siktet. Sedan är jag skeptisk att sunkiga Ak 47 ifrån forna CCCP har räls för rödpunkt sikte. När man skulle utrusta AK4 med rödpunkt sikte, fick man svetsa på en räls för att det skulle fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Citera
2021-01-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
det anväds antagligen inte så flitigt i dessa kretsar. men det är ju väldigt efektivt med lasersikte. du vet och ser precis vart du kommer träffa. så det skulle nog behövas för dem.

Om det är rätt inställt ja.
Citera
2021-01-20, 17:08
Medlem
.a6thmfsins avatar
Nej men lasersvärd o rpg. Kanske nån som vill flexa med sin glock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem