2021-01-13, 13:36
Medlem
AsTERIX1s avatar
Hej!

Hur rengör jag insidan av min tvättmaskin på ett effektivt sätt. Vill också veta hur jag gör rent luckorna man häller i tvättmedel & den mjukgörande doft vätskan.

Första lägenheten och jag är i en fas där jag vill lära mig allt och lite till ang. städning och rengöring!

Tack på förhand!
AsTERIX1
Citera
2021-01-13, 13:42
Medlem
Plocka ut tvättmedelsfacket och diska.
Sen tvättprogram 90 grader ..klart.
Gäller själv igenom varmt vatten där tvättmedelsbehållaren släpper in i maskinen, detta för jag sett för många maskiner med stopp där pga tvättmedelsrester mm
Citera
2021-01-13, 13:43
Medlem
Jrpappas avatar
Luckorna du häller tvätt/sköljmedel i brukar kunna lossas och tvättas av under vattenkranen. Insidan är väl bara gummiringen innanför lucka som behöver torkas av. Brukar kunna samlas skräp i gummiringen. Glaset på luckan torkar du av efter varje tvätt för att slippa ev. kalkfläckar. Lycka till i egna boendet.
Citera
2021-01-13, 13:55
Medlem
Peterjajas avatar
På dollarstore finns det tabletter att köpa som man lägger i trumman och köra ett 60graders program så ska trumman vara ren efter det.
Citera
2021-01-13, 14:45
Medlem
Pungpuckels avatar
Det finns tvättmaskinsrengöring i alla affärer.. står vid tvättmedel, brukar vara en liten ask..
Googla annars på tvättmaskinsrengöring...
Citera
2021-01-13, 14:55
Medlem
revodnebs avatar
Kör ett program på 90 grader, släng i ett en diskmaskinstablett, borde göra susen.
Citera
2021-01-13, 18:01
Bannlyst
Glöm inte att kolla filtret. När min tvättmaskin inte tvättar helt rent sitter det fast något i filtret.
Citera
2021-01-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsTERIX1
Hej!

Hur rengör jag insidan av min tvättmaskin på ett effektivt sätt. Vill också veta hur jag gör rent luckorna man häller i tvättmedel & den mjukgörande doft vätskan.

Första lägenheten och jag är i en fas där jag vill lära mig allt och lite till ang. städning och rengöring!

Tack på förhand!
AsTERIX1

Tips till dig: Kolla vad maskinen heter och googla efter bruksanvisning.
Citera
2021-01-14, 15:19
Medlem
AsTERIX1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Glöm inte att kolla filtret. När min tvättmaskin inte tvättar helt rent sitter det fast något i filtret.

Vart sitter filtret? Kan tänka mig att filtret sitter på lite olika ställen beroende på vilken tvättmaskin man har, men vart sitter filtret vanligtvis?
Citera
2021-01-14, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsTERIX1
Vart sitter filtret? Kan tänka mig att filtret sitter på lite olika ställen beroende på vilken tvättmaskin man har, men vart sitter filtret vanligtvis?
Mitt sitter framtill längst ned. Men öppnar en liten lucka för stt komma åt en rund grej som man skruvar loss. Brukar plocka bort trådar och ludd från detta regelbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in