• 1
  • 2
2021-01-13, 09:28
Medlem
I Mexiko, vilket jag vet att vi inte bor i. Så har man inga problem med att döda poliser. Men däremot i USA är det värsta grejen att döda polisen. Men jag tänker att Sverige ligger lite mitt emellan. Polisen styr inget som i Mexiko, men vi har gangsters som inte vågar göra något mer än skjuta raketer och kasta stenar mot polisen som i USA. När är det dags för dödligt våld mot polisen att öka?

Jag har redan läst att kriminella redan vet vart alla poliser bor och följer efter dem för att vissa vem som bestämmer. När man redan följer efter dem kan man väll kidnappa dem och göra klipp som kan läggas upp på gore sidor. Detta skulle uppskattas väldigt mycket.

De vågar redan våldta småbarn på kyrkogårdar i åtta timmar. Men de vågar inte tända eld på folks ansikte eller suga luften ur ett vakuum för att se polisen kvävas till döds. Så som våra äldre gör på älderboende. Eftersom kriminella vakuum förpackar haschet så kan de använda denna kunskap för att kväva poliser till döds.

Straffen kommer knappast vara något problem. Nej, jag vill inte ha några advokater i kommentarfältet som säger att det är så jobbigt att straffas i Sverige. Förnedringsrånen ser exakt ut som de klippen man ser på gore sidor när mexikanare står över någon på marken.

Sedan vad skulle konsekvenserna bli? Lite rubriker på SVT om att rasist polis blev torterad till döds. Polisen kan inte fokusera på ett ända område. Om de gör det så blir ett annat gäng utan övervakning och polisen kommer i slutändan krossas.

Detta skulle dessutom vara förödande för att folk skulle vilja bli poliser. Kriminella borde definitivt tänka på mitt förslag för att det har oerhört mycket positiva aspekter. Håller ni med mig alla andra Flashbackare? Eller blir det för nära verkligheten och ni hellre vill att mexikanare sysslar med sådant.
Citera
2021-01-13, 09:44
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Inte bra, men jag vill gärna få svar på frågan. Varför kriminella inte tar sig tid att döda poliser. När det avsevärt skulle underlätta deras kriminella verksamhet.

Antagligen för polisen har större resurser än dem själva.
Citera
2021-01-13, 09:59
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Inte bra, men jag vill gärna få svar på frågan. Varför kriminella inte tar sig tid att döda poliser. När det avsevärt skulle underlätta deras kriminella verksamhet.

Hur skulle det underlätta deras kriminella verksamhet? Är väl tvärtom?
Det bästa är ju att hålla sig så långt ifrån dom som möjligt. Skulle poliser börja avrättas av kriminella skulle knappast polisen bara titta på?
Citera
2021-01-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Antagligen för polisen har större resurser än dem själva.

Att polisen har större resurser är ingen ursäkt för att inte försöka. Titta bara terroristerna i mellanöstern som slogs mot USA. Vilket dessa kriminella grupper består av. Alltså folk från mellanöstern. Sedan skulle jag säga att det är närmare rent resursmässigt mellan kriminella och polisen i Sverige, än mellan terroristerna och USA i mellanöstern.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Hur skulle det underlätta deras kriminella verksamhet? Är väl tvärtom? Det bästa är ju att hålla sig så långt ifrån dom som möjligt. Skulle poliser börja avrättas av kriminella skulle knappast polisen bara titta på?

Vad skulle Polisen göra som är så annorlunda? Precis, de kan inget göra. De kommer bara ha en liten parad och äta tårta för att "hedra" den dödade polisen. De kanske "punktmarkerar" en stadsdel lite mer. Men då kommer något annat gäng växa sig enormt starkt i en annan stadsdel. Någon Operation med någon superhjältes namn kommer också bli till. Men som att det har fungerat innan när allvarliga saker har hänt.
Citera
2021-01-13, 10:32
Medlem
För att polisen inte är ett problem för den organiserade brottsligheten. Polisen har valt att lägg ner sina vapen mot de kriminella gängen/klanerna som nu får rumstera som de vill i sina ockuperade zoner, med riksdagens godkännande såklart.

Varför skulle de kriminella lägga ner tid på att döda poliser som inte längre är ett hot?
Citera
2021-01-13, 10:40
Medlem
Stor skillnad mellan IS som slåss mot militär och adidasriddarna i sverige.

T.o.m i Sverige skulle det vara slut på saft och bullar om en snut skulle ryka med, skulle förhoppningsvis leda till en kedjereaktion med hårdare staff och lättarebeviskrav.

Även om sverige blivit som det blivit går det inte att jämföra med Mexico idag, Mexicio är helt genomkurrupt av gängen som kontrollerar allt från infrastruktur, politik och hela städer samt riktiga snutar. De har även mycket större inkomster och tillgång till helt annan utrustning än svenska gäng, kolla när CJNG visar upp sig, de är på en heeelt annan nivå.

Mexico har spårat ur helt och det är bara att hoppas att Sverige inte hamnar där också, man har börjat se vissa sådanna tenderser byggas här också med vägspärrar osv
Citera
2021-01-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För att polisen inte är ett problem för den organiserade brottsligheten. Polisen har valt att lägg ner sina vapen mot de kriminella gängen/klanerna som nu får rumstera som de vill i sina ockuperade zoner, med riksdagens godkännande såklart.

Varför skulle de kriminella lägga ner tid på att döda poliser som inte längre är ett hot?

Tillräckligt stor påverkan för att de ska säga "FTP" hela tiden. I Mexiko hör man aldrig "Follar Federales".
Citera
2021-01-13, 10:50
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Därför att de vet att de och alla de känner skulle bli jagade till världens ände om de gjorde det. Det skulle bara bli jobbigt och problem. Dåligt för affärerna.
Citera
2021-01-13, 10:50
Medlem
1 Att börja strida med polisen sätter strålkastarskenet på den kriminella verksamheten. Det vill man mest undvika, om man vill hålla på med illegala affärer.

2 Straffet är inte värt det, betänk Malexander!
Citera
2021-01-13, 11:01
Medlem
Länk på uttalandet

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Därför att de vet att de och alla de känner skulle bli jagade till världens ände om de gjorde det. Det skulle bara bli jobbigt och problem. Dåligt för affärerna.

Det sa Morgan Johansson när Karoline Hakim blev dödad. Vad hände? INGET!

https://www.expressen.se/kvallsposte...varldens-ande/
Senast redigerad av 2PistolerIMinBil 2021-01-13 kl. 11:02. Anledning: Länk
Citera
2021-01-13, 11:16
Medlem
Helt enkelt för att de är rädda.

De flest svenska poliser är beväpnade och skulle rent teoretiskt kunna skuta tillbaka innan de lyckats träffa dem, beroende på att de svenska kriminella är extremt dåliga skyttar.

Jag tror helt enkelt att det är det enkla svaret. En typisk svensk "Torped" är en 15årig somalier som åker moped och fått en 3min utbildning på vapnet innan dådet.
Då har de tillräckligt mycket överlevnadsinskt att de inte hoppar på någon som har tillgång till ett vapen och någon form av vapenträning.
Citera
2021-01-13, 11:22
Medlem
Citerade för mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Elleichkei
1 Att börja strida med polisen sätter strålkastarskenet på den kriminella verksamheten. Det vill man mest undvika, om man vill hålla på med illegala affärer.

2 Straffet är inte värt det, betänk Malexander!

De rappar om deras liv och verkar vilja få uppmärksamheten. Det sätter strålkastarljus på Mexikanarna med avrättningar. Men ändå så fortsätter det. Dessutom är kriminella inte försiktiga nu för tiden. Titta på alla kravaller och skit. Man vet alla gäng och vilka som är kriminella.

Malexander det var andra tider det. Ge en 15 årig lite tramadol och hasch och sen låt dem utföra dådet. Det är kanske 4 år ungdomsvård. Jag tror vi behöver något sånt här dåd. För att allmänhetens ilska ska vakna.
Senast redigerad av 2PistolerIMinBil 2021-01-13 kl. 11:23. Anledning: Tog med ett citat för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in