Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Frida fick strumpor. Kan du förklara på vilket sätt detta är relevant i tråden? Kommer det att besvara ts fråga om vem Skellefteåmannen är? Vem är
#swedishscarf?
https://www.expressen.se/nyheter/ske...ti-kapitolium/
Det var ett djävligt tjatande i tråden om att halsduken måste vara från 2017 och att det bara delades ut 943(?) halsdukar då.
Min poäng är att vi kan inte veta med säkerhet att det är så. Det för oss inte närmare identifiering men inte längre ifrån identifiering heller.
Att detta inte är ett nytt påfund som Skellefteå kommun endast ägnat 5 år åt tycker jag är mer relevant än mycket av den skitinfo och spekulationer som postats i tråden.
Kanske är Skellefteå kommun så slösaktiga att de hittar på nya designer för allt de skickar till utflyttade. Att de spenderar tid på att designa olika plagg i 1000 exemplar som är reserverade och exklusiva för endast utflyttade och olika för varje år. En intressant användning av skattepengar isf.
Eller så finns det kanske fler liknande plagg på drift.
Vad är skillnaden mellan pridekläderna med Skellefteålogga som säljs i turistshoppen jämfört med de som getts åt utflyttade?
Känns inte som att särskilt mycket i tråden bidrar till att identifiera ”Skellefteå mannen” mitt bidrag är 1000 gånger mer relevant än att Joel fotat en samisk person med djurhuvud på huvudet och att vissa som stormade Capitolium också hade djurhuvuden på sig.
Tror mer på att Twitter detektiver löser detta än att Flashback gör det.