Jag är över 30 år med en teknisk universitetsutbildning och en gäng år erfarenhet.
Mina prestationer har varit ganska medelmåttiga efter gymnasiet. Men har ändå lyckats skaffa mig en hyfsad position på de företagen jag jobbat på. Nu har jag startat eget företag.
Jag har dock en extremt orealistisk självbild. Jag tror att jag kan bygga företag som typ kan robotisera hela industrier, göra stora teknikskiften, bli miljardär, etc.
Jag lägger all min vakna tid på att läsa böcker, lyssna på podcast, skriver ner mina idéer. mot detta mål.
Saken är den att jag är ganska mesig. Har inte ens en fru och bor själv i en etta. Träffar jag folk som faktiskt har företag känner jag att jag har väldigt begränsad kunskap kontrast till dem. Blir heller inte tagen på stort allvar. Jag är dock en snäll och trevlig person som inte har en grandios självbild utåt sett.
Min bild av vem jag är, och hur jag presterar samt hur omgivningen uppfattar mig, stämmer alltså inte alls.
Hur ska jag ta mig vidare för att kunna leva ett tillfredställande liv? Tankar?
Hej ts,
Är du säker på att det här handlar om självbilden? Det verkar ju mest som att du behöver få utlopp för kreativitet och intresse för innovation? Dvs om du djupdyker i nya ämnen osv. Att driva företag handlar ju till rätt stor del om att gneta på. Din hjärna verkar vilja ha roligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!