2006-05-19, 21:50
Medlem
Ngon som vet namnet p den satanistiska grupp som tror s starkt p guds frltelse att de dyrkar satan hela livet fr att sedan p sinn ddsbdd be om frltelse och p s stt n paradiset.. Str omskrivna i sataniska bibeln om jag inte minns fel
Citera
2006-05-19, 22:19
Medlem
bunshins avatar
Jag tror du pratar om katoliker
Citera
2006-05-20, 12:13
Medlem
Daniel Ahlms avatar
Du talar om Yezideerna. Jag r dock osker p om din info om dem stmmer. Anton LaVey hade fel angende dem i "the satanic rituals" iaf. Kommer ej ihg vad hans krev om dem i "satanic bible". Sjlv kan jag mycket lite om dem men lita inte fr mycket p LaVey i det hr fallet.
Citera
2006-05-20, 15:30
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discokid
Ngon som vet namnet p den satanistiska grupp som tror s starkt p guds frltelse att de dyrkar satan hela livet fr att sedan p sinn ddsbdd be om frltelse och p s stt n paradiset.. Str omskrivna i sataniska bibeln om jag inte minns fel

Nu r detta verkligen inte mitt expertisomrde... men om Daniel Ahlm har rtt om vilken grupp det gller, kan du lsa mer om dem hr: http://www.sacred-texts.com/asia/sby/index.htm
Citera
2006-05-20, 21:01
Medlem
Jepp det r Yezidis du tnker p. Sanningen om dem r dock inte s enkel att de dyrkar djvulen och ber om guds frltelse, det r betydligt mer komplext n s. Lnken som Sebaot postade r bra.
Citera
2006-05-27, 15:17
Medlem
Tack fr hjlpen.
Citera
2006-05-27, 15:49
Medlem
Fr0ggehs avatar
Jag tycker att det lter lite motsgelsefullt. Deras huvudsakliga ml r allts nd att st p Guds sida och be om frltelse samt hamna i paradiset? Hur kan de d dyrka satan utan att lura sig sjlva? Det blir knappast "genuint", hoppas ni frstr vad jag menar.
Citera
2006-05-28, 01:39
Medlem
Aquabots avatar
Yeziderna mste vara bland de mest missfrstdda folken p jorden Det var lnge sedan jag lste om dem, och kommer faktiskt inte ihg srsklit mycket men jag bidrar med en lnk iaf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yazidi
Citera
2006-05-29, 12:50
Medlem
Anton LaVey

Citat:
Ursprungligen postat av Discokid
r Yezidismen satanister pga. deras tro; att Lucifer r en av de goda; beror det p att de ter det orena flskkttet men ej sallad, eller lyssnar du fr mycket p Anton Szandor LaVey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in