2021-01-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
I oktober 2020 stod mobila internet användandet för 48% av det totala nätanvändandet. Hur mkt IOS telefoner det är låter jag vara osagt men att Google/Android är störst är det ingen tvekan om.
Skillnad på att "äga nätet", och att ligga bakom ett OS som folk surfar på internet med.
Citat:
Google och Apple visade båda 2 att de _inte_ är neutrala i politiska frågor i förrgår.
Framförallt visade dom väl att dom inte är neutrala i kampen mot terrorism
Citera
2021-01-10, 20:23
Avslutad
Citat:
I oktober 2020 stod mobila internet användandet för 48% av det totala nätanvändandet. Hur mkt IOS telefoner det är låter jag vara osagt men att Google/Android är störst är det ingen tvekan om.

Google och Apple visade båda 2 att de _inte_ är neutrala i politiska frågor i förrgår.

När en Volvoägare kör sin bil på svenska vägnätet innebär inte det att Volvo äger vägarna.

Finns det inbyggd censur i telefonerna eller vad menar du?
Citera
2021-01-10, 20:24
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Säkert, inte, Barak Obama har 120 miljoner följare och Justin Bieber är god tvåa med 112. Och som du säkert förstår kan man följa flera konton samtidigt.

Ja, helt rätt. Men allt har förändrats.
Citera
2021-01-10, 20:24
Medlem
SaraFrees avatar
Vart man än står politiskt så borde utvecklingen vi ser nu skrämma de flesta ... håll i hatten nu, det kommer gå fort
Citera
2021-01-10, 20:27
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad bevisar det där? Trump skulle skicka ut varenda illegal mexikan om han blev president. Han hade nästan två år på sig men det hände ingenting.

AOC säger så där för att hon vet att det inte kommer att hända.

Snälla sluta svara på mina inlägg nu. Du är uppenbarligen fullständigt borta.

Haha bra argument. Aoc har på egen hand inte lyckats krossa Big Tech, därför betyder hennes lagförslag ingenting

Som sagt, du är för hårt programmerad. NPC!
Citera
2021-01-10, 20:30
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
Nej, fascism betyder inte detta. Utan det här är nyspråk i värsta fall och i bästa fall ett tidsenligt förändrad betydelse av ordet fascism då den fascistiska ideologin delvis spelat ut sin roll medan dess vålnad fortfarande spökar i en ny form där alla kallar varandra för fascister.

Fascismen må vara allt det där men allt det där är inte alltid fasicsm. Och den här jävla ivern att blanda ihop ideologier gör mig förbannad. Vad får du ut ur att knipa ihop fascister och kommunister?

Oh kolla på er! Ni är dubbelt onda, era kommunist-fascister?
Kanske ska du lägga till islamist också så det blir "kommunist-fascist-islamister". Trippelt onda?

Löjligt. Sluta.

Jag har aldrig sagt att fascister är onda.
Citera
2021-01-10, 20:30
Avslutad
Citat:
Vilken efterbliven liknelse, idiot.

Det var likväl den liknelsen du gjorde, med Google och Apple.

Sen kan du väl svara på frågan istället, censurerar t.ex. Apple mig från att gå in på swebbtv.se samt infowars.com via min iPhone? För det kan jag nämligen, även fast dessa kanaler är bannade från Youtube.

Kommer detta ändras menar du, så att de börjar censurera även i telefonen? Ett lite mer matnyttigt svar än ditt förra skulle vara tacksamt.
Citera
2021-01-10, 20:32
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraFree
Vart man än står politiskt så borde utvecklingen vi ser nu skrämma de flesta ... håll i hatten nu, det kommer gå fort
Har du någonting att dölja eller? 🎅
Citera
2021-01-10, 20:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Det är lite märkligt att vissa tycks ta för givet att alla som har synpunkter på vad "big-tech" sysslar med skulle vara nyliberaler som anser att företag alltid ska få göra precis vad de vill. En sådan uppfattning måste trots allt vara marginell med tanke på att de allra flesta samhällen har lagar som reglerar monopol, förbjuder kartellbildning, förbjuder diskriminering, etc.
Citera
2021-01-10, 20:35
Avslutad
När har någonsin tystande av åsikter någonsin lätt till någonting positivt?

Tror de att de kommer minska denna skara människor genom detta eller förändra deras åsikter? Det kommer självklar få motsatt effekt. Deluxe dessutom.

Varför tror de Trump blev president in the first place?

Hur fan kommer detta sluta?!
Citera
2021-01-10, 20:38
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det var likväl den liknelsen du gjorde, med Google och Apple.

Sen kan du väl svara på frågan istället, censurerar t.ex. Apple mig från att gå in på swebbtv.se samt infowars.com via min iPhone? För det kan jag nämligen, även fast dessa kanaler är bannade från Youtube.

Kommer detta ändras menar du, så att de börjar censurera även i telefonen? Ett lite mer matnyttigt svar än ditt förra skulle vara tacksamt.

Radera din webbläsar app på din Iphone, sen försöker du gå in på dina sidor. Berätta gärna hur det gick.

Sen när du får lite smått panik att du inte längre har tillgång till internet så kan du låtsas som att du precis blivit bannad i GooglePlay/Appstore.

Sen kan du ta bort appar såsom youtube appen, twitter appen och resten av "sociala medier" apparna.. sen kan du återkomma och berätta för oss om din Volvo.
Citera
2021-01-10, 20:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
När har någonsin tystande av åsikter någonsin lätt till någonting positivt?

Tror de att de kommer minska denna skara människor genom detta eller förändra deras åsikter? Det kommer självklar få motsatt effekt. Deluxe dessutom.

Varför tror de Trump blev president in the first place?

Hur fan kommer detta sluta?!

Gissningsvis, tyvärr, i mer polarisering och faktiska våldsamheter. Begränsar man folks möjligheter att uttrycka sig leder det sällan till att de tystnar utan snarare att de gör sig hörda på andra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in