Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Du har så många förutfattade meningar. ”Såna som du” skriver du, och diskuterar snarare med din spegelbild. Om du någonsin censureras är det inte för ditt bländade intellekt, utan för att dina hot eller åsikter bryter mot community rules.
Gå till närmaste spegel och se dig själv i ögonen och svara ärligt: Har du några högskolepoäng? Har du ett jobb som kräver akademisk utbildning? Har du ens ett jobb? Mannen du är definitionen av korkad.
Du kanske är som de där terroristerna som dök upp med mamma på demonstrationen

ditt demokrativurmande imponerar inte på någon.
Du kanske ska tagga ner på stöddigheterna om du anser att detta överhuvudtaget har med ”terrorism” att göra? Enbart en hjärntvättad mupp kan göra den jämförelsen utan att rodna.
Självklart riskerar mina åsikter att bryta mot communityregler som är skrivna i sand, när jag p.g.a. mina politiska åsikter blir censurerad (medan mina meningsmotståndare kommer undan med vad som helst) är det ytterst tydligt att det pågår en agendadriven utrensning. Amazon moddade inte Parler, ändå tog de sig rätten att släcka ner sajten och därmed censurera
alla dess användare.
Att komma med genomskinliga bortförklaringar som att det skulle ”se dåilgt ut” om det där utsugarsvinet upplät sina servrar åt Parler är ta mig fan den mest trötta skit jag sett sen jag gick utan blöjor för första gången. Tror någon verkligen att gemene man vet (eller ens bryr sig om) hur infrastrukturen under den synliga webben ser ut? Amazon kunde lika gärna hosta Sinaloakartellen och Al Qaida utan att Amazons varumärke tar skada. Molntjänster är molntjänster, om allmänheten vet något om trafiken på dem så är det för att företagen avslöjat det.
I detta fall var det uppenbart att trött-ögat Bezos ville samla lite goodwill eftersom hans business-elefant medvetet stampar ihjäl alla mindre onlinekonkurrenter, då passade det finfint att skryta om vad han gjort. Helt enligt ”terroristnarrativet” som i själva verket handlar om global makt. Snart har det där svinet claimat planeten Mars också eftersom ”privata företag får göra som dom vill”.
Du är tyvärr för korkad att förstå din roll i det hela, du är bara en nyttig idiot som fortsätter att repetera vad någon med hjärna sagt åt dig att säga. ”Mannen”, du är asgamen som livnär dig på yttrandefrihetens lik. Ät dig mätt nu, en tid av svält väntar även dig.