2021-01-12, 17:19
Medlem
ForumApaches avatar
Försökte hitta parler.com via DuckDuckGo men kommer inte in på deras sida...
Citera
2021-01-12, 17:25
Medlem
felred.
Citera
2021-01-12, 17:26
Medlem
felred
Senast redigerad av Phu2Zeex 2021-01-12 kl. 17:27. Anledning: felred
Citera
2021-01-12, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du har så många förutfattade meningar. ”Såna som du” skriver du, och diskuterar snarare med din spegelbild. Om du någonsin censureras är det inte för ditt bländade intellekt, utan för att dina hot eller åsikter bryter mot community rules.

Gå till närmaste spegel och se dig själv i ögonen och svara ärligt: Har du några högskolepoäng? Har du ett jobb som kräver akademisk utbildning? Har du ens ett jobb? Mannen du är definitionen av korkad.

Du kanske är som de där terroristerna som dök upp med mamma på demonstrationen ditt demokrativurmande imponerar inte på någon.
Du kanske ska tagga ner på stöddigheterna om du anser att detta överhuvudtaget har med ”terrorism” att göra? Enbart en hjärntvättad mupp kan göra den jämförelsen utan att rodna.

Självklart riskerar mina åsikter att bryta mot communityregler som är skrivna i sand, när jag p.g.a. mina politiska åsikter blir censurerad (medan mina meningsmotståndare kommer undan med vad som helst) är det ytterst tydligt att det pågår en agendadriven utrensning. Amazon moddade inte Parler, ändå tog de sig rätten att släcka ner sajten och därmed censurera alla dess användare.

Att komma med genomskinliga bortförklaringar som att det skulle ”se dåilgt ut” om det där utsugarsvinet upplät sina servrar åt Parler är ta mig fan den mest trötta skit jag sett sen jag gick utan blöjor för första gången. Tror någon verkligen att gemene man vet (eller ens bryr sig om) hur infrastrukturen under den synliga webben ser ut? Amazon kunde lika gärna hosta Sinaloakartellen och Al Qaida utan att Amazons varumärke tar skada. Molntjänster är molntjänster, om allmänheten vet något om trafiken på dem så är det för att företagen avslöjat det.

I detta fall var det uppenbart att trött-ögat Bezos ville samla lite goodwill eftersom hans business-elefant medvetet stampar ihjäl alla mindre onlinekonkurrenter, då passade det finfint att skryta om vad han gjort. Helt enligt ”terroristnarrativet” som i själva verket handlar om global makt. Snart har det där svinet claimat planeten Mars också eftersom ”privata företag får göra som dom vill”.

Du är tyvärr för korkad att förstå din roll i det hela, du är bara en nyttig idiot som fortsätter att repetera vad någon med hjärna sagt åt dig att säga. ”Mannen”, du är asgamen som livnär dig på yttrandefrihetens lik. Ät dig mätt nu, en tid av svält väntar även dig.
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-12 kl. 17:30.
Citera
2021-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Försökte hitta parler.com via DuckDuckGo men kommer inte in på deras sida...

Deras moln stängde ner dom. Som rubriken säger. Det är anledningen till att man inte ska ha sina tjänster i andras datorer.
Citera
2021-01-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Nog bara en tidsfråga innan folk får sina Gmail konton avstängda för att de skriver "fel" saker eller kommunicerar med "fel" personer eller organisationer.

Swedbank är rent rabiata, vet en från forna Jugoslavien som hade betalat ca 10k dit för något helt legalt med och blev helt spärrad därför att Swedbank misstänkte penningtvätt, och det ska komma från dem.
Han kunde inte betala hyra osv, även bank-id blev spärrat så han hade problem att komma åt några slantar som fanns på annan etablerad bank. Som tur var hade han hygglig arbetsgivare som hjälpte så hyra mm kunde betalas tills det var löst vidare lön betalades till den andra banken.
10k är förtusan ingenting. Helt absurt att de kan agera så självsvåldigt utan att presentera några substantiella bevis.

Amen to that.

Hade själv två konton i Swedbank sedan 25 år tillbaka - båda stängdes abrubt 2018 eftersom "jag inte vistats i landet under en tid".

Båda kontona hade dessutom saldo på dem och bevisad laglig aktivitet på årsbasis. (Betala föräldrars gravvård, hjälpa syskon o s v.)

Skulle kunna skriva spaltkilometer om det här men jag blir bara så djävla upprörd.

Slutsats: Ha inte med (S)wedbank att göra.
Citera
2021-01-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Du kanske ska tagga ner på stöddigheterna om du anser att detta överhuvudtaget har med ”terrorism” att göra? Enbart en hjärntvättad mupp kan göra den jämförelsen utan att rodna.

Självklart riskerar mina åsikter att bryta mot communityregler som är skrivna i sand, när jag p.g.a. mina politiska åsikter blir censurerad (medan mina meningsmotståndare kommer undan med vad som helst) är det ytterst tydligt att det pågår en agendadriven utrensning. Amazon moddade inte Parler, ändå tog de sig rätten att släcka ner sajten och därmed censurera alla dess användare.

Att komma med genomskinliga bortförklaringar som att det skulle ”se dåilgt ut” om det där utsugarsvinet upplät sina servrar åt Parler är ta mig fan den mest trötta skit jag sett sen jag gick utan blöjor för första gången. Tror någon verkligen att gemene man vet (eller ens bryr sig om) hur infrastrukturen under den synliga webben ser ut? Amazon kunde lika gärna hosta Sinaloakartellen och Al Qaida utan att Amazons varumärke tar skada. Molntjänster är molntjänster, om allmänheten vet något om trafiken på dem så är det för att företagen avslöjat det.

I detta fall var det uppenbart att trött-ögat Bezos ville samla lite goodwill eftersom hans business-elefant medvetet stampar ihjäl alla mindre onlinekonkurrenter, då passade det finfint att skryta om vad han gjort. Helt enligt ”terroristnarrativet” som i själva verket handlar om global makt. Snart har det där svinet claimat planeten Mars också eftersom ”privata företag får göra som dom vill”.

Du är tyvärr för korkad att förstå din roll i det hela, du är bara en nyttig idiot som fortsätter att repetera vad någon med hjärna sagt åt dig att säga. ”Mannen”, du är asgamen som livnär dig på yttrandefrihetens lik. Ät dig mätt nu, en tid av svält väntar även dig.

Amazon försöker verka på den "goda sidan" då Amazon utnyttjar sina anställda som slavar. Detta vill de så klart försöka dölja, tur Internet fortfarande finns där man kan läsa om detta usla företag.

https://www.businessinsider.com/amazon-warehouse-rules-2011-9?r=DE&IR=T

https://www.thetalko.com/15-insane-rules-amazon-warehouse-employees-have-to-follow/
Citera
2021-01-12, 18:02
Medlem
Därför det inte funkar alltså. Ha! Ha! Man behöver inte läsa Orwell längre. Bara att slå på nyheterna....
Citera
2021-01-12, 18:15
Medlem
Aaron Swartz var med och stoppade SOPA.
Hans ord känns väldigt relevanta i dessa tider.
Finns det flera av hans slag (men levande) som jobbar för ett fritt internet? Eller är alla anställda av jättarna?
Senast redigerad av axans 2021-01-12 kl. 18:28.
Citera
2021-01-12, 18:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Nog bara en tidsfråga innan folk får sina Gmail konton avstängda för att de skriver "fel" saker eller kommunicerar med "fel" personer eller organisationer.

Swedbank är rent rabiata, vet en från forna Jugoslavien som hade betalat ca 10k dit för något helt legalt med och blev helt spärrad därför att Swedbank misstänkte penningtvätt, och det ska komma från dem.
Han kunde inte betala hyra osv, även bank-id blev spärrat så han hade problem att komma åt några slantar som fanns på annan etablerad bank. Som tur var hade han hygglig arbetsgivare som hjälpte så hyra mm kunde betalas tills det var löst vidare lön betalades till den andra banken.
10k är förtusan ingenting. Helt absurt att de kan agera så självsvåldigt utan att presentera några substantiella bevis.

ja det är det de håller på med nu med Fria Tider
Citera
2021-01-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Amazon försöker verka på den "goda sidan" då Amazon utnyttjar sina anställda som slavar. Detta vill de så klart försöka dölja, tur Internet fortfarande finns där man kan läsa om detta usla företag.

https://www.businessinsider.com/amazon-warehouse-rules-2011-9?r=DE&IR=T

https://www.thetalko.com/15-insane-rules-amazon-warehouse-employees-have-to-follow/
Amazon är en av de värsta slavdrivarna, så Bidens främsta vapendragare är fackföreningsfientliga it-jättar, inte heller Google gillar om deras anställda försöker organisera sig fackligt. Apple är inte ett dugg bättre.
US fackföreningsrörelse är en viktig supporter av Demokraterna.
S-ledningen i Sverige ju överförtjusta i Biden och demokraterna generellt sett och gillar nog skarpt att Amazon etc tystar "oregerlig" WT.
Citera
2021-01-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nej det är inte jättelätt, men jag har lite för mycket oro i kroppen när stater ska diktera vilkor i företag. Det är en farlig väg att gå.

Sen ska man inte censurera på svaga grunder. Förekommer det uppmaningar till terrorism utan att modereing sker är det en annan sak, och det är inte cencur att inte låta någon göra något brottsligt hemma hos dig.
Jag tycker egentligen inte att det är svårt att poängtera att när man tar på sig rollen att inneha en samhällsnyttig funktion ska man också ta på sig ansvaret som förestår en sån verksamhet, och där måste det alltså kunna finnas regleringar. Det är exempelvis därför jag som liberal är emot privatiseringar av sjukvården och för public service. Dessa uppfyller en viktig samhällsfunktion och behöver därför ingå i ett statligt ämbete. Detsamma gäller dessa techjättar som kontrollerar vår masskommunikation idag. De innehar en såpass viktig verksamhet som i grunden är fundamental för vår demokrati och vår yttrandefrihet att de måste regleras från att på godtyckliga grunder kunna stänga ner folk och i förlängningen förhindra deras rätt att höras och synas. Den här gången var det Trump, och man kan tycka vad man vill om honom. Men om vi ger techjättarna legitimitet att censurera folk från deras plattformar kommer man normalisera censur som en lösning, och då är vi inne på gigantiskt stora problem som kan bli enormt samhällsskadliga i längden. Nästa gång kanske visselblåsare som uppvisar oegentligheter i företag som dessa techbolag har samarbeten med som tystas. Sen kanske det är folk som ifrågasätter diktaturer som tystas eftersom de känner att de inte vill göra sig ovänner med ayatollan eller vem det nu må vara. Förstår du problemet? Techjättarna axlar en så pass samhällsviktig funktion att de därför också måste förläggas med lagar och regler!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in