• 2
  • 3
2021-01-10, 09:59
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstalibanen
Fyfan jag har spenderat 5år+ på anstalt och har bra mycket skit på mig. Nu har polisen skaffat ANPR bilar med så nu lär jag få cykla för att få vara ifred...
Du kan ju skriva bilen på någon annan som är grön om du vill fortsätta vara ifred. Men blev totalt chockad då jag är småbarns förälder som sköter mig hyfsat bra
Citera
2021-01-10, 10:17
Medlem
Aspings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Bilden som man får upp som nån skrev i tråden är din passbild.

Det var ju intressant. Många har inte något pass. Får polisen då verkligen inte upp någon bild?

Skulle tro att det är mycket vanligare att folk har körkort eller nationellt identitetskort än pass.
Citera
2021-01-10, 11:02
Vad händer om de kollar ngn typ EU-medborgare utan id-handlingar på inbrottsturne/tiggarligor.
Ingenting kan jag tänka mig, för krångligt och tar för lång tid, det är svenskar som ska jagas dag som natt.
Citera
2021-01-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asping
Det var ju intressant. Många har inte något pass. Får polisen då verkligen inte upp någon bild?

Skulle tro att det är mycket vanligare att folk har körkort eller nationellt identitetskort än pass.
Numera har många betydligt mer än ett pass...
hur många positioner för "passbild" finns det in systemet? En normal estnisk svensk har ju i princip aldrig mer än EN identitet. Samtidigt har våra nya pensionsräddare ibland så många som 40 olika. Finns det då plats för alla dessa bilder?
Citera
2021-01-10, 15:23
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Jag blev stanna av polis för ca ett halvår sen efter ha kollat upp mig i datorn så kom han tillbaka och undrade om jag fortfarande tog droger! (över 20 år sen jag haft med polisen att göra) känns konstigt att de sparar uppgifter så länge då jag bara åkt dit för ringa brott typ hasch i blodet

Gör en anmälan till datainspektionen. Både belastnings- och spaningsregistret ska gallras efter ett par år om det är småsaker som ringa narkotika.
Citera
2021-01-10, 18:22
Medlem
Kan de se om man har medborgarskap i flera länder?
Citera
2021-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Kan de se om man har medborgarskap i flera länder?

Medborgarskap i andra länder tas bara upp i folkbokföringsregistret om du saknar svenskt medborgarskap - har du ett svenskt så finns inte de andra medborgarskapen med. SD lade en motion om att ändra detta, 2013-14 där omkring.

Sen kan det ju finnas i andra register, ASP och liknande där uppgiften framkommer men som regel är svaret nej för svenska medborgare och ja för icke svenska medborgare folkbokförda i Sverige.
Citera
2021-01-10, 22:48
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asping

Var så för mig med. Hade varit ett mord nära mig så när jag gick förbi mordplatsen bad en snut om mitt personnummer. Tog typ 5sek så visade han upp en bild på sin mobil som var på mitt gamla pass som nästan gått ut trots att jag förnyat bild på körkortet samma år.
Citera
2021-01-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allo-SCT
Medborgarskap i andra länder tas bara upp i folkbokföringsregistret om du saknar svenskt medborgarskap - har du ett svenskt så finns inte de andra medborgarskapen med. SD lade en motion om att ändra detta, 2013-14 där omkring.

Sen kan det ju finnas i andra register, ASP och liknande där uppgiften framkommer men som regel är svaret nej för svenska medborgare och ja för icke svenska medborgare folkbokförda i Sverige.

Så egentligen är det bara utrikesdepartementet som vet om man har dubbla medborgarskap eller ej (förutsatt att man är svensk ofc?) eller vilken statlig organisation har dessa uppgifter?

Borde inte Säp* ha registret över vilka svenska medborgare som har dubbla medborgarskap?
Citera
2025-06-22, 11:20
Medlem
Kan någon berätta mer om vad som syns?

Om Kalle ringer och säger att Pelle pucklat på Stina fast han inte gjort det, de sitter och myser när polisen kommer förbi, kommer det då synas i Kalles eller Pelles "databas" om polisen slår på nån av deras namn?
Citera
2025-06-23, 02:02
Medlem
Pungsvings avatar
Inget av intresse.
Citera
2025-10-07, 17:52
Medlem
Flyer6s avatar
Syns allt för alltid eller gallras det faktiskt internt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in