Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-15, 11:39
  #121
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Menar du att alla som inte gillar ideologiskt styrd censur och systematisk kartläggning är skurkar och patrask?
Det är sådana sinnesslöa hjon som glatt hejar på en framtida diktatur.

Jo det är egentligen ett under att Sverige klarat sig från detta under så lång tid med tanke på hur många det finns som inte kan tänka ett schackdrag framåt.

Jag har ingenting att dölja torde vara ett av de naivaste utvecklingsstörda uttalande som existerar.
Det är så många nyanser av okunnighet och låg IQ att jag skulle kunna skriva en uppsats om det.

"Internet är en fluga" citerat från en infrastrukturminister är t.o.m ett mer genomtänkt.

Den som styr information kommer i framtiden att styra världen. Jo det låter som konsirationsterorier om man inte kan tänka längre än näsan.
Men bara en sån enkel sak som att man kan inte bli statsminister, och blir utsparkad från politiken i ett tolerant land som Sverige om man köper en Toblerone fel.

Är det svårt att extrapolera tanken att den som sitter med hela jordens surfhistorik, och all deras kommunikation i framtiden är den som kommer att bestämma vilka som ska bli politiker och vilka som inte ska bli det.
Eller bara vetskapen om att man har bagage som inte är PK kommer att få folk att undvika kontroversiella arbeten p.g.a risken att det kan outas.

Anta att Trump har tillgång till Joe Bidens och hela hans släkts liv på internet.
Eller Löfven har Jimmi Åkesons.
Eller det kanske läcker så varenda kriminell kan utnyttja det.

Anta att Kinesiska staten köper Google, eller köper deras databas, eller stjäl den.

Jag har ingenting att dölja så det gör inget. ???????????????????
Citera
2021-04-15, 13:44
  #122
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Jo det är egentligen ett under att Sverige klarat sig från detta under så lång tid med tanke på hur många det finns som inte kan tänka ett schackdrag framåt.

Jag har ingenting att dölja torde vara ett av de naivaste utvecklingsstörda uttalande som existerar.
Det är så många nyanser av okunnighet och låg IQ att jag skulle kunna skriva en uppsats om det.

"Internet är en fluga" citerat från en infrastrukturminister är t.o.m ett mer genomtänkt.

Den som styr information kommer i framtiden att styra världen. Jo det låter som konsirationsterorier om man inte kan tänka längre än näsan.
Men bara en sån enkel sak som att man kan inte bli statsminister, och blir utsparkad från politiken i ett tolerant land som Sverige om man köper en Toblerone fel.

Är det svårt att extrapolera tanken att den som sitter med hela jordens surfhistorik, och all deras kommunikation i framtiden är den som kommer att bestämma vilka som ska bli politiker och vilka som inte ska bli det.
Eller bara vetskapen om att man har bagage som inte är PK kommer att få folk att undvika kontroversiella arbeten p.g.a risken att det kan outas.

Anta att Trump har tillgång till Joe Bidens och hela hans släkts liv på internet.
Eller Löfven har Jimmi Åkesons.
Eller det kanske läcker så varenda kriminell kan utnyttja det.

Anta att Kinesiska staten köper Google, eller köper deras databas, eller stjäl den.

Jag har ingenting att dölja så det gör inget. ???????????????????

Grejen är att i förhållande till "jag har inget att dölja" argumentet har du rätt men i förhållande till verkligheten skulle jag säga att du inte har det. Oftast är det kontraproduktivt att försöka undanhålla staten makt. Den hotade makten är den tyranniska. Här är en tråd som jag startade i ämnet men kvaliteten på svaren var låga, kanske kan du göra bättre: (FB) 1984 hade fel, övervakningssamhället leder till en bättre värld
Citera
2021-05-05, 20:43
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Hörde på radion i afton att youtube nu ska "kartlägga" mer av sina inloggade tittare, nu ska man alltså behöva skicka in ett foto på sitt ID eller lämna bankuppgifter för att kunna få se de tidigare åldersbegränsade klippen, som våld etcetera. Nu ska de tvinga sina konton att bekräfta.
Det här måste ju vara spiken i kistan för Youtube och början på något underbart för Vimeo och de andra?

https://support.google.com/accounts/.../1333913?hl=sv

"Om du uppfyller ålderskraven kan du verifiera din ålder med hjälp av en giltig legitimation. Du kanske även kan verifiera din ålder med hjälp av ett kreditkort."

Det är ju fullständigt befängt. Om de tror att det är en hållbar lösning så står de inför ett hårt uppvaknande i form av en drös användare som flyr plattformen.
Citera
2021-05-05, 20:45
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är ju fullständigt befängt. Om de tror att det är en hållbar lösning så står de inför ett hårt uppvaknande i form av en drös användare som flyr plattformen.
Flyr vart då menar du? Judarna har monopol. Det finns ingen annanstans att fly.
Citera
2021-05-07, 19:41
  #125
Medlem
LFCYNWAs avatar
Än så länge går det att komma runt med hjälp av VPN. Någon som har någon annan lösning på problemet? så småningom kommer det vara samma i alla länder.
Citera
2021-05-25, 23:33
  #126
Medlem
Sladdarens avatar
Hämta en förälder

xxxx@gmail.com

En förälder måste kontrollera kontot inom 9 dagar, annars slutar det att fungera

Varför visas det här?
Du är inte tillräckligt gammal för att ha ett Google-konto som inte kontrolleras.

Vad händer om 9 dagar?
Om du och din förälder inte konfigurerar kontrollen tillsammans inom 9 dagar förlorar du åtkomsten till Gmail, foton och allt annat i Google-kontot.

Har du angett fel födelsedatum?
Du kan korrigera födelsedatumet. Du behöver ett kreditkort eller en giltig legitimation.

---------------

Ditt konto slutar fungera om 9 dagar

xxxxx@gmail.com
Du är inte tillräckligt gammal för att ha ett Google-konto som inte kontrolleras.

Om du har angett ett felaktigt födelsedatum kan du ändra det. I annat fall måste du och en förälder konfigurera kontroll på ditt Google-konto. Annars förlorar du åtkomsten till det.

Välj ett alternativ

Konfigurera kontroll
Du och din förälder ska göra det här tillsammans

Korrigera mitt födelsedatum
Du behöver ett kreditkort eller en giltig legitimation

Spara mitt innehåll innan det raderas
Ladda ned innehåll från Google-kontot

Radera mitt konto nu
Du kan radera kontot och allt i det


----------------------------

Slutet för Gmail kanske? Dom är för fan inte klok


Dvs gmail kräver att jag ska legitimera mig så min legitimation stämmer med ett riktigt personsnummer. Är dom helt bombade, jag har angett att jag är ca 13 år gammal på gmail med ett påhittat persnr såklart. Så vad ska man göra. Jag kommer alldrig ge dom mitt kreditkort eller en legitimation, finns inte en chans på planeten
__________________
Senast redigerad av Sladdaren 2021-05-25 kl. 23:35.
Citera
2021-06-05, 00:26
  #127
Medlem
LucNNs avatar
Bemärkte precis att alla videos nu verkar vara prof amerikaner och topstyrd skit, och att det inte finns sånt jag brukade kolla. Så jag har raderet appen och kommer inte använda jewtube mer. Jävla cancer denna Judekulturen håller på att bli fyfan.
Citera
2021-06-17, 15:22
  #128
Medlem
Joeybananass avatar
Google censurerar Fox news's Tucker Carlson. När användare vill se ett inslag av Amerikas populäraste program på tv måste det bekräfta för stasi att dom är över 18
https://www.youtube.com/watch?v=xfXqbhsKfy8
https://www.forbes.com/sites/markjoy...traight-weeks/

Propagera för att barn ska ta pubertetsblockerande ämnen (kemisk kastrering) och dansa i drag på strippklubbar
Kolla på när Tucker roastar stövelslickarna på Cartoon News Network
__________________
Senast redigerad av Joeybananas 2021-06-17 kl. 15:28.
Citera
2021-06-17, 16:51
  #129
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Google censurerar Fox news's Tucker Carlson. När användare vill se ett inslag av Amerikas populäraste program på tv måste det bekräfta för stasi att dom är över 18
https://www.youtube.com/watch?v=xfXqbhsKfy8
https://www.forbes.com/sites/markjoy...traight-weeks/

Propagera för att barn ska ta pubertetsblockerande ämnen (kemisk kastrering) och dansa i drag på strippklubbar
Kolla på när Tucker roastar stövelslickarna på Cartoon News Network
Någon utomstående källa på vad Google censurerat?
Citera
2021-06-18, 16:29
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Fast större delen av befolkningen använder Youtube och Google, idag övervakas allt av big brother det är bara dom som inte har rent mjöl i påsen som bryr sig om det.

Det är en missuppfattning, ingen vill avslöja allt google & co får reda på, inte ens du, du vet bara inte om det. Men att dölja av din signatur och bild har du valt att dölja ditt ansikte och identitet här till att börja med.
Citera
2021-06-19, 04:55
  #131
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Någon utomstående källa på vad Google censurerat?

Vadå utomstående källa? Youtube ägs av Google som vill ha dina identitetsuppgifter om du vill se amerikas populäraste nyhetsprogram som dom anser vara högerextrem hatpropaganda. Vips så hamnar du i ett register. Ett socialt kreditsystem som kineserna har, Stämplad som DISIDENT.

P.S. Youtube downloader funkar alldeles utmärkt för att komma förbi den här spärren. Två knapptryck och fem sekunder väntetid plus att du sparar din förbjudna video

Skål Kamrater
Citera
2021-06-19, 06:42
  #132
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Vadå utomstående källa? Youtube ägs av Google som vill ha dina identitetsuppgifter om du vill se amerikas populäraste nyhetsprogram som dom anser vara högerextrem hatpropaganda. Vips så hamnar du i ett register. Ett socialt kreditsystem som kineserna har, Stämplad som DISIDENT.

P.S. Youtube downloader funkar alldeles utmärkt för att komma förbi den här spärren. Två knapptryck och fem sekunder väntetid plus att du sparar din förbjudna video

Skål Kamrater

9xbuddy.com är ett mer bredare alternativ som funkar på de flesta siter.
Gällande "åldersverifiering" beror detta mest på vad den som lagt upp videon har "klickat i". Själv "klickade jag fel" när jag la upp en video som bara visar grannens katt. Ärligt talat så står det "du måste logga in och verifiera din ålder" när man försöker titta på grannens katt. Jag klickade i fel ruta när jag la upp grannens katt på YT, tydligen. Grannens katt är ingen speciell katt, ska tilläggas. Bara en vanlig katt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback