Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Min amatörpsykologiska analys av Sabrina:
- Inte särskilt snygg. Därmed osäker.
- Har en modellsnygg och lyckad kusin, som hon verkar stå rätt nära. Sådant tar ner självkänslan.
- Pappa från Italien, dvs konservativ machokultur. Ergo, daddy issues deluxe.
Kontentan blir ett enkelt byte för flintis-araber med säljarsmajl. Jag hoppas att hon är fri idag.
Ja men alla är inte modellsnygga, alla människor måste acceptera att det alltid finns människor som är snyggare, eller populärare, smartare, mer framgångsrika och så fortsätter listan. Att inte se perfekt ut innebär inte att man är värdelös och ska
stå ut med svin. Ska hon importera kan hon åtminstone välja någon som är kärleksfull. Få kvinnor vill ha en sådan typ. Kvinnor behöver akta sig för vilka de ligger med eftersom vi snabbare bygger upp känslor vid intimitet och sex. Hon skulle dumpat honom efter några ligg bara, för något mer är han inte.
Vi dras till attraktiva människor men vi älskar efter de band vi bygger och där är inte utseendet det som avgör. Majoriteten av alla människor vi älskar (finns så många olika kärlekar och många platoniska) gör vi villkorslöst gällande deras snygghetsfaktor. Det andra är attraktion och även mindre fagra människor attraherar alltid någon (uppenbart har kvinnor attraherats av honom som exempel). Men det är ruskigt hur vissa och då som regel kvinnor tillåter dem själva förnedras av ovärdiga män för en gnutta uppmärksamhet. Hon kan ändå få en vettig svensk man, tror även att hennes pappas mer reserverade attityd handlar om att han inte är blind eller dum gällande dotterns partner/partners när han pratar om "kultur".
Jag såg på 90 days fiance (eller vad serien heter) när jag träffade en invandrare. Faktum är att det är en bra indikator på vilka kulturella eller personlighetsmässiga skillnader som finns. Vi reagerade starkt på ett par där en ung, överviktig tjej åkte till Marocko efter en kille, med helt olika åsikter vilket egentligen sa allt om hur olika vi var. Han ansåg att killen var ett svin, bedragare och elak mot tjejen som jag istället såg som jobbig, respektlös, desperat och allmänt hemsk. rekommenderar att man ser på liknande program. Nu kunde iofs inte våra starkt skiftande uppfattningar säga något om de problem vi skulle se i varandra men ändå. Ser man saker helt olika blir det med största sannolikhet problem (det krävs mycket för att överkomma skillnader såsom ödmjukhet, vilja till kompromiss, förståelse, lyhördhet osv)
Majoriteten kvinnor uppfattar nog inte de här promiskuösa, männen som särskilt sexiga eftersom det är stötande hur de uppträder. De här kvinnorna inser inte att de är med de väldigt få vill ha. Du ser extremt sällan dessa män få svenska, välartade medelklasstjejer. Man måste vara hårt i botten mentalt för att värdera dem som potentiella partners. Det är en myt att de är eftertraktade. Som ett ONS kanske. Inte mer än så.