Det må ha varit Pandemi i Filippinerna också men långt mer strikta nedstängningar än det vi upplevt i Sverige, vet det då min fru är därifrån och vi reste dit 2021.
Men trots det och trots långa köer för att få de papper man behöver så nej, Christy vill inte hit till Sverige det törs jag säga. Hon förhalar processen hela tiden, när Annika sa att nu går du och fixar det här när vi är här, då lät hon tveksam eller så är det en del av TV showen att det ska ta lång tid och att Discovery network kompenserar Tony med pengar mot att han går med på att inte få hit Christy direkt men det känns långsökt dock.
Nej, det är ett byråkratiskt land helt klart, mycket papper och allt måste vara korrekt, jag vet det för har gått igenom samma själv tillsammans med min fru men vill man och älskar man varandra så tar det inte 2 år, nu snackar vi ju inte väntetiden hos svenska Migrationsverket som i sin tur är upp till ett år, kanske snabbare med barn utan bara hennes dokument för att kunna söka svenskt UT.
Det jag kan tänka mig är att hon varit gift tidigare och inte sagt det, annullment d.v.s skilsmässa därborta är ingen lätt sak och kan kosta mycket.
Vi får väl se och hoppas på det bästa för hittar man rätt fru i Filippinerna då är man lycklig!