• 2
  • 3
2021-01-08, 22:12
Medlem
APMINISTERNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikstef
Haha det glädjer mig med! Jag skickar en faktura för felsökningsavgiften^^

Det är en del av Nvidia Geforce Experience. Jag använder mig inte av den men jag kan tänka mig tre saker som kan funka.
1. Kolla i inställningar i Geforce Experience och se om du hittar någon keybind för bokstaven L som du isåfall kan byta/ta bort. ShadowPlay Helper är den del som fångar video på skärmen och kan ta screenshots under spel.
2. Kolla i inställningar om det finns något sätt att stänga av ShadowPlay Helper.
3. Ladda ner och installera de senaste drivrutinerna för grafikkortet, kör custom installation och välj då bort ShadowPlay Helper ifall det alternativet ges.

haha!
Hittar inget om keybindings eller möjlighet att stänga av helpern.
Hittade faktiskt ett par nya drivrutiner som uppdaterades med custom men fanns inte mycket att välja på.

regediten kan jag verkligen ingenting om och de få gånger jag använt den så har det varit via "step to step" via nätet, men det går inte stänga av helpern där ifrån?

Edit: alternativt lägga en .BAT i startup om stänger processen?
Citera
2021-01-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APMINISTERN
haha!
Hittade faktiskt ett par nya drivrutiner som uppdaterades med custom men fanns inte mycket att välja på.

regediten kan jag verkligen ingenting om och de få gånger jag använt den så har det varit via "step to step" via nätet, men det går inte stänga av helpern där ifrån?

Jag brukar också följa step by step guider för sådant. Har ingen erfarenhet av att använda en .BAT i startup men antar att man borde kunna lägga in en sån i Task Scheduler och köra vid startup isåfall.

Däremot så har ShadowPlay Helper ett annat namn i Geforce Experience och det är numera Share. Den ska gå att toggla av. Det är den Overlay man kan få upp i det programmet för att spela in skärmen, ta screenshots etc. Kanske kan det lösa det sista problemet att toggla av den.
Citera
2021-01-09, 08:00
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APMINISTERN
haha!

Använder du Geforce experience? Jag antar att du inte gör det då det är bloatware, radera skitet.
Citera
2021-01-09, 11:26
Medlem
zixls avatar
Om du inte vill testa med regedit så kanske msconfig är lättare att använda för dig, och stänga av grejor som du inte vill ha autostart på. Det kan ju även ligga som en tjänst, då kan man stoppa den tjänsten från att starta.
Citera
2021-01-23, 21:42
Medlem
Ändra skrivbords layout
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem