2021-01-07, 11:42
Medlem
Hallå!
Denna fråga har säkert besvarats flera gånger i detta forum. Jag kör ändå!

Har återupptagit försäljning av prylar på Tradera, men får alltid betala typ DUBBLA priset i frakt, mot vad vikttabellen säger när jag jämför vikten i tabellen på traderas hemsida.

Finns säkert något jag missar, men välkomnar alla tips om:

Hur, var och när fraktar man billigast möjligt?

Finns det appar eller tjänster ni använder, vad som helst är välkommet,för just nu blir jag kraftigt BLÅST varje gång.
Citera
2021-01-07, 12:25
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Testa sidan

paket.se

En bra sida, lite som pricerunner för att jämföra fraktpriser. Skillnaderna i pris kan vara mycket stora.

Citera
2021-01-07, 12:26
Medlem
Du blir inte blåst. Det är hela tanken bakom frakt hos Tradera, att säljaren får stå för en del.
Citera
2021-01-07, 17:01
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du anger ju vikten när du lägger upp en vara till försäljning, där du anger de sätt du skickar varan på. Väljer du mer än ett sätt så får köparen välja fraktsätt och betalar givetvis för frakten också.

Efter betalning så bokar du frakt via Traderas sida och får då via Schenker i alla fall ett betydligt lägre pris, jämfört med om du bokar frakt utanför Tradera.

Jag har aldrig stått för frakten på sålda prylar.

Exempel:
Schenker via Tradera - 1 kg oavsett storlek - 59 kr
Schenker utanför Tradera - 1 kg från ca 100 kr beroende på storlek
Senast redigerad av Hfuhruhurr 2021-01-07 kl. 17:05. Anledning: Tillägg med prisexempel
Citera
2021-01-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Testa sidan

paket.se

En bra sida, lite som pricerunner för att jämföra fraktpriser. Skillnaderna i pris kan vara mycket stora.

Denna ska jag undersöka👍
Citera
2021-01-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du blir inte blåst. Det är hela tanken bakom frakt hos Tradera, att säljaren får stå för en del.

Förstår vad du menar såklart, men det jag menade var att de la på nån avgift hos posten. Så jag kände mig blåst, med att behöva lägga ut mer pengar. Men nu blir det Schenker för hela slanten👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in