• 1
  • 2
2021-01-07, 06:25
Medlem
Pope666s avatar
Hur r chanserna att f jobb som vuxen som nyutbildad bagare? Blir man lrling frst eller kan man brja arbeta som bagare direkt?

och ja, finns det jobb? Lste p ntet att "framtidsutsikterna r goda" men s sger de omd et mesta.

Funderar p att plugga till bagare ett r via komvux bara fr att slippa g arbetsls.

Verkar som ett ok jobb, minus att man ska g upp s tidigt men tror man vnjer sig. Vill ha heltidsjobb och inte alla de dr slavjobben jag fr.

Tnker att corona har brjat frsvinna om ngot r.
Citera
2021-01-07, 07:14
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Du kan ppna ditt bageri och vara bagare utan utbildning.
Finns inga licenser du mste ha, ett kk med god hygien r allt som krvs deg sklart.

Frgar ju om anstllning. ppna eget utan pengar, utbildning eller erfarenhet lter inte som en bra ide.

Tror man fr diplom och kanske gesll brev efter avklarad utbildning.

Hoppas ngon kunnig kan svara.
Citera
2021-01-07, 07:47
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Sklart.
Hr fr du en hint om lget
https://se.indeed.com/m/jobs?q=Bagar...holms+L%C3%A4n

Som i alla andra yrken, befattning efter kompetens.

driver du eller?

Tror strsta chansen r att f jobb via praktiken.

Ngon kunnig ?
Citera
2021-01-07, 08:43
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
driver du eller?

Ngon kunnig ?
ring runt till olika stllen och frga om du kan f praktisera.
inte storastllen utan lite mindre och finare 👌
Citera
2021-01-07, 08:56
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
ring runt till olika stllen och frga om du kan f praktisera.
inte storastllen utan lite mindre och finare 👌

F se om jag kommer in p utbildningen frst o sen plugga i ca 14 mnader. Men vore segt om jag inte fr jobb efter avslutad utbildning.

Hjlper nog om jag kan visa upp diplom och kunna visa vad jag kan.
Citera
2021-01-07, 09:28
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
driver du eller?

Ngon kunnig ?

Du behver inget Gesll/Diplom fr bagaryrket.
Yrkesbevis fr du ju via dina betyg frn skolan efter avslutade studier.

Studier kommer med strsta sannolikhet att varvas med praktik ute p arbetsplats d det r ett praktiskt yrke. Och r du inte helt efterbliven s r det vl ungefr 90 % chans att du fr anstllning p det stllet du ftt praktik p.
Bara du visar driv och r utvecklingsvillig s ska det nog lsa sig!
Citera
2021-01-07, 09:42
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Du behver inget Gesll/Diplom fr bagaryrket.
Yrkesbevis fr du ju via dina betyg frn skolan efter avslutade studier.

Studier kommer med strsta sannolikhet att varvas med praktik ute p arbetsplats d det r ett praktiskt yrke. Och r du inte helt efterbliven s r det vl ungefr 90 % chans att du fr anstllning p det stllet du ftt praktik p.
Bara du visar driv och r utvecklingsvillig s ska det nog lsa sig!

Diplom= yrkesbevis, dvs intyg p avklarade studier. Ca 50% av utbildningen r praktik, fr hoppas att det ger ngot. Jag lr ju vara rtt dlig de frsta mnaderna.
Citera
2021-01-07, 11:07
Medlem
davetheslaves avatar
Utbildningen skiljer sig rtt rejlt frn hur man faktiskt jobbar, s rkna med mycket att lra sig i brjan.

En bra ingngspunkt r jobb p ett bageri vid en stormarknad(Ica Maxi/city gross), men se till att det inte r bake-off, d jobbar du mindre som bagare och mer som upplockare av frysta skitvaror.
Citera
2021-01-07, 11:13
Medlem
davetheslaves avatar
Innan du sker utbildningen, tnk p att du kommer jobba helger och rda dagar. Samt konstiga sovvanor nr man ska upp o jobba 0300.

Samt att det r ett yrke som krver mycket erfarenhet, men du kommer knega hrdare n de som plockar upp varor i en matbutik. Vldigt fysiskt jobb.

Hantera kunder o piss r minus med, anser jag.

Najs betalt iom rda dagar med dubbel OB och bra jobbchanser. Varierande och kul arbetsuppgifter.
Senast redigerad av davetheslave 2021-01-07 kl. 11:15.
Citera
2021-01-07, 12:56
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Innan du sker utbildningen, tnk p att du kommer jobba helger och rda dagar. Samt konstiga sovvanor nr man ska upp o jobba 0300.

Samt att det r ett yrke som krver mycket erfarenhet, men du kommer knega hrdare n de som plockar upp varor i en matbutik. Vldigt fysiskt jobb.

Hantera kunder o piss r minus med, anser jag.

Najs betalt iom rda dagar med dubbel OB och bra jobbchanser. Varierande och kul arbetsuppgifter.

Jag vill bara ha ett ok arbetaryrke, frhoppningsvis fr jag just ett jobb som bagare och behver inte st och packa upp varor bara. Skulle grna jobba p ngot konditori, men verkar roligt o gra brd med. det svra verkar vara att f in en fot i branschen men funderar p att prova. Har skt till utbildningen i alla fall.

Kanske jobba som det ett tag och sen starta eget typ.
Citera
2021-01-07, 13:12
Medlem
Citat:
Hur r chanserna att f jobb som vuxen som nyutbildad bagare? Blir man lrling frst eller kan man brja arbeta som bagare direkt?

och ja, finns det jobb? Lste p ntet att "framtidsutsikterna r goda" men s sger de omd et mesta.

Funderar p att plugga till bagare ett r via komvux bara fr att slippa g arbetsls.

Verkar som ett ok jobb, minus att man ska g upp s tidigt men tror man vnjer sig. Vill ha heltidsjobb och inte alla de dr slavjobben jag fr.

Tnker att corona har brjat frsvinna om ngot r.

Bagare r nog ett ganska tufft jobb dr det r mycket att gra. Lite som kock kan jag tnka mig, det ska massproducerad. Mnga har nog en fantasibild eller drmbild av vad det innebr att vara bagare. En fre detta kompis till mig var bagare och han ville plugga vidare. Hela min bild av bageriet kommer egentligen ftt honom s jag r ingen superklla precis. Finns skert ngon trd om mnet p Flashback, sk och du ska finna.
Citera
2021-01-07, 16:29
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Vad hnde med jobbet som busschauffr? Fick du sparken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in