• 1
  • 2
2021-01-07, 06:04
Medlem
Drapåtrissors avatar
Inte nog med plågan spelreklam nu ska vi matas med nya trenden snyftreklam om sjuka och svältande missbildade barn och djurplågeri mitt i programmen! Så vilket är värst spelreklamen eller dom påtvingade och allt vanligare sorgliga tiggarinslagen in your face?
Citera
2021-01-07, 06:11
Medlem
Svårt att välja då jag inte ser på tv längre. Men har väldigt svårt för medicinska reklamer.

Reklamer med bölder, öppna sår, finnar och annat äckel gjorde så jag bytte förut.

Har inge problem med lite splatter eller blod inom en fiktiv värld, men när dom visar riktiga bilder på skit har dom skjutit sig själva i foten.
Citera
2021-01-07, 06:15
Ogillar all reklam men måste jag välja bland dessa två tycker jag att spelreklamen är värst.
Citera
2021-01-07, 06:43
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Nya trenden? Det har ju ständigt varit SOS barnbyar och Rädda Barnen sedan de kommersiella TV-kanalerna fick fäste.
Citera
2021-01-07, 06:48
Medlem
Iliums avatar
Skulle tro det är julrelaterat.

Lidande djur har också peakat.
Citera
2021-01-07, 07:23
Medlem
Det brukar alltid köra massa sånt, på natten. Vad som hänt på senare tid är att den flyttat ner till bättre sändningstider.

Jag har en teori (kan givetvis var helt uppåt vägarna), att när dom har svårt att sälja spotar - så låter dom dessa gå gratis/kraftigt rabatterat till sånt. Således skulle detta bara vara ytterligare ett tecken på hur dåligt annonsmarknaden går för tv.
Citera
2021-01-07, 07:36
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Så här är det alltid runt julen då folk ser mer på TV och känner sig mer givmilda. Vi här i Sverige skickar varje år ett antal miljarder i bistånd till alla dessa länder det talas om men gissar att de pengarna landar i andra fickor.
Varför jag som Svensk ska hjälpa harmynta, undernärda och sjuka afrikaner har jag inte förstått. De avlar av sig mer än vad landet och familjen klarar av redan nu.
Visst är det tragiskt men vi här i Sverige har egna problem som behöver lösas med uteliggare och liknande.
Citera
2021-01-07, 09:21
Medlem
Det värsta är att du inte slutar titta på tv och inte installerar adblocker på all din elektronik.

Reklamen kommer åt dig för att det är dess syfte. De ska trycka på dina knappar för att få dig att agera. De ser inte dig som en vuxen människa som kan tänka själv, utan som ett djur som måste manipuleras till handling. De gör det för att funkar.

Det enda du kan göra i gengäld är att sluta se på skiten. Släng din tv, läs en bok som inte är en roman eller kändis-biografi. Lägg ner skiten och må dåligt i ett halvår, tills tv-abstinensen avtagit, och se din livskvalité öka explosionsartat!
Citera
2021-01-07, 09:41
Medlem
Ashurnasirpals avatar
Låg trött i soffan och försökte se Ivanhoe på nyårsdagen. Tror jag såg lika mycket svältande barn och fastkedjade djur som Ivanhoe. Varför ska vi som lever i ett av de länder som ger mest bistånd per capita i världen skänka ännu mer?
Citera
2021-01-07, 10:13
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Inte nog med plågan spelreklam nu ska vi matas med nya trenden snyftreklam om sjuka och svältande missbildade barn och djurplågeri mitt i programmen! Så vilket är värst spelreklamen eller dom påtvingade och allt vanligare sorgliga tiggarinslagen in your face?
Jag har också reagerat på det. Men reklamerna i sig är inte nya utan gamla som de kör igen.

Nu för tiden är jag alltid lite kluven. Å en sidan är det synd om svältande människor och torterade djur. Men å andra sidan så är det dessa människors val att inte ändra på vad de gör. Ju mer pengar man skickar för svältande så ökar svälten. Om de som använder vilda djur att tjäna pengar kommer bara skaffa sig ett nytt djur om den förra blir fritagen för det är så de tjänar pengar.
Så jag skickar inget för de som jobbar med välgörenhet gör bara allt sämre.
Citera
2021-01-07, 10:42
Medlem
kristofferGs avatar
Ny trend? Det har hållit på så länge jag har sett på TV i alla fall, minst 20 år.
Citera
2021-01-07, 12:01
Medlem
Sjuka är ju att organisationerna använder dessa bilder för att själv få bidragen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in