2006-05-19, 17:39
Medlem
NOiDs avatar
Satt och diskuterade punk med ngra mnnsikor fr ett tag sedan. D de brjade prata om Imperiet och jag sa ngot i stil med:
- "Om Imperiet r punk s r vl hkan hellstrm det ocks."
(Inget illa om Imperiet att jmfra det med hkan, men ni fattar nog )

Men nu i efterhand har jag tnkt p vad Imperiet r fr musikstil egentligen? Okej att deras texter kanske ksulle klassas till punken, men rent melodiskt tyckerj ga mer det r en blandning av rock/synth/pop? Eller vad anser du/ni?
Citera
2006-05-19, 21:00
Medlem
Rakiis avatar
Njae, synthpop kanske...
Citera
2006-05-19, 21:36
Medlem
Det r vl en hel del texter som inte r s punkiga. Jag tycker att det knns som om dom har studerat en hel del ldre musik (bellman, taube, cornelis etc) och kr en 80-tals-synthrock-tappning (va?).
Dom r jvligt svrdefinerade men det knns som dom hade en fot i nutiden (dtiden) och en fot i den ldre svenska musiken.

Bra musik r det hursomhelst.
Citera
2006-05-19, 21:50
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Njae, synthpop kanske...

Snarare synthrock. Thstrm ville skerligen bli av med det punkok han bar p med Ebba Grn och fljde helt enkelt med 80-talets strmningar om utveckling. Dvs ofta ganska svulstiga, platta och plastiga produktioner, ngot som kndes frscht d, men inte r det punk. Snarare finns det en naturlig utveckling dr Thstrms nrvaro s associeras till punk i mnga mnniskors ron. Han hakade ju ocks p en annan trend i brjan av 90-talet i och med industrimetallens intg med Ministry i spetsen, och dr han spelade in ett par tre plattor under namnet Peace, Love & Pittbulls. ven om det produktionsmssigt knns vldigt daterat s fanns det en del bra frn Imperiets dagar ltmssigt helt klart.
Citera
2006-09-16, 14:03
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag tycker det lter lite disco ver det hela. Discopop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in