2021-01-06, 18:54
Medlem
timeistheseasons avatar
Jag vill inte lta sndercurlad eller ngot och r inte ute efter att f vrldens softjobb men jag vill verkligen inte torka eller tvla ngons rv, jag klarar knappt tanken av det. Jag har hoppat av studier och r i desperat behov av ngon form av leverne tills hsten. Vad har ni fr erfarenheter? r det ngot man kommer ver? Finns det mnga jobb dr man kan hjlpa folk med autism eller dylikt utan att behva skta deras hygien?
Citera
2021-01-06, 18:59
Avstngd
Det finns bde ock, dock strst behov av assistenter fr multi-sjuka, dvs dr ven personlig hygien ingr.

Du kanske borde ska jobb som boendestdjaren i stllet. D ser du bara till att personen klarar sig i bostaden, hjlper till vid inkp och annat dagligt. Stda kan du vl?
Citera
2021-01-06, 19:06
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det finns bde ock, dock strst behov av assistenter fr multi-sjuka, dvs dr ven personlig hygien ingr.

Du kanske borde ska jobb som boendestdjaren i stllet. D ser du bara till att personen klarar sig i bostaden, hjlper till vid inkp och annat dagligt. Stda kan du vl?

Ja ja, stdning och andra aktiviteter r inga problem. Bara hygienbiten som jag tycker r vldigt jobbig. Boendestdjare, ska lgga ordet p minnet.
Citera
2021-01-07, 00:26
Medlem
nabikus avatar
Personligen har det absolut viktigaste fr mig varit personkemin. Med tidigare brukare upplevde jag stundvis att det var jobbigt att behva hjlpa till med hygienen, medans jag med min nuvarande brukare inte har ngra problem att utfra samma uppgifter.

S mitt tips r att vga ge det en chans. Kanske r det inte s illa som du frestller dig det?
Men om du r helt sker p att du aldrig kommer kunna se dig utfra sdana uppgifter s finns det sjlvklart folk som r i behov av annan typ utav assistans. Jag kan dock tnka mig att det finns betydligt frre sdana jobb, men det r lite OTT.

Lycka till med jobbskandet!
Citera
2021-01-07, 00:32
Medlem
Muttations avatar
Elevassistent kanske skulle passa bttre? D r du med en specifik elev i skolan som std bde fr eleven och dess lrare. En del behver mer socialt std (tex lunch- och rastkompis) och en del behver mer std fr att hnga med/komma igng under lektioner. Kul jobb om kemin funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in