2021-01-06, 02:08
Medlem
Era egna tankar kring denna video,
Skulle ni bli peppade?

Har själv vart ute.

https://imgur.com/a/TJOI3ib

https://streamable.com/tlrfq3
Senast redigerad av 4.blocks 2021-01-06 kl. 02:18.
2021-01-06, 02:10
Bannlyst
Du får allt skapa en bättre tråd med en tydligare frågeställning din länk kommer jag inte kolla på!
2021-01-06, 02:23
Medlem
jänkarsnusk! usapropaganda! satan bor i usa, den som sett deras bombert är mer än villiga att kriga, men knappast att ts har samma erfarenheter som oss som verkligen sett ett krig och deltagit i det sinnessjuka skit det ger ! det gav mig ett beroende av opiater för att först inte känna smärta, sen för att inte behöva minnas. lägg ner ts din fjant, vill du leka krig kan du spela cs !! /ratcho
2021-01-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryostatmongo
jänkarsnusk! usapropaganda! satan bor i usa, den som sett deras bombert är mer än villiga att kriga, men knappast att ts har samma erfarenheter som oss som verkligen sett ett krig och deltagit i det sinnessjuka skit det ger ! det gav mig ett beroende av opiater för att först inte känna smärta, sen för att inte behöva minnas. lägg ner ts din fjant, vill du leka krig kan du spela cs !! /ratcho

Tack för ditt inlägg, något snurrigt.
Du verkar vara trasig.

Spelar inte något dator spel.
Om du läser frågeställningen igen och återkommer med ett svar.

Edit,

(FB) Hur länge har ni varit vakna på tjack?

Citat:
Ursprungligen postat av kryostatmongo
nästan 2 veckor, slutade med polis, lpt, orolig flickvän, trasig skalle o massa skumma minnen jag inte vet om jag minns eller bara fantiserat

Skriv inte i denna tråd, jävla pundare.
Senast redigerad av 4.blocks 2021-01-06 kl. 02:56.
2021-01-06, 03:06
Medlem
Tangentriddarens avatar
Absolut. Underlättar när man är död själv (mentalt). Har haft ihjäl allehanda djur (självavlivning) och har inte haft några större bekymmer. Antingen de eller jag, finner det mer givande om det vore dem, har fan saker att göra.

Så, ja. Det som bryter många är nog den långvariga stressen de utsätts för, särskilt när den värvas med total uttråknad, när som helst kan helvetet bryta loss igen. Att inte riktigt kunna stänga av riktigt. Stor del av den funktionen på mig är avslagen, som om knappen lossnat. Så om någon hittar en skruv, säg till.

Skulle jag ha ihjäl barn så skulle jag väl tänka på det då och då, men det skulle nog inget vidare göra mitt psyke sämre direkt. (Tror inte det går).

Försöker inte leka Dexter eller edgy här, har empati, bara det att den är så pass låg att många inte ens känner till den.
2021-01-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Absolut. Underlättar när man är död själv (mentalt). Har haft ihjäl allehanda djur (självavlivning) och har inte haft några större bekymmer. Antingen de eller jag, finner det mer givande om det vore dem, har fan saker att göra.

Så, ja. Det som bryter många är nog den långvariga stressen de utsätts för, särskilt när den värvas med total uttråknad, när som helst kan helvetet bryta loss igen. Att inte riktigt kunna stänga av riktigt. Stor del av den funktionen på mig är avslagen, som om knappen lossnat. Så om någon hittar en skruv, säg till.

Skulle jag ha ihjäl barn så skulle jag väl tänka på det då och då, men det skulle nog inget vidare göra mitt psyke sämre direkt. (Tror inte det går).

Försöker inte leka Dexter eller edgy här, har empati, bara det att den är så pass låg att många inte ens känner till den.

Tack för ditt inlägg.
Kollade du på videon?

Flashback är helt fel forum för seriösa frågeställningar.

Kolla videon skiter helt i din bakgrund.
Reflektera videon förfan.
2021-01-06, 03:37
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4.blocks
Tack för ditt inlägg.
Kollade du på videon?

Flashback är helt fel forum för seriösa frågeställningar.

Kolla videon skiter helt i din bakgrund.
Reflektera videon förfan.

Resonerade mest varför jag var redo att döda, hur är det inte relevant för frågeställningen?

Ja, jag har sett klippet, det är gammalt.
2021-01-06, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren

Sånt där ska man bara lägga på reaktion, mängdträning och ingen tanke med det. Sen kanske det ändå biter tillbaka i någon eftertänksam stund, men garanterat mycket mindre och längre efter än om man gjort handlingen medvetet.

Snubben i videon lät som han knaprat några burkar valium, ingen jag skulle vilja ha som befäl.
2021-01-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiddenFreedom
Sånt där ska man bara lägga på reaktion, mängdträning och ingen tanke med det. Sen kanske det ändå biter tillbaka i någon eftertänksam stund, men garanterat mycket mindre och längre efter än om man gjort handlingen medvetet.

Snubben i videon lät som han knaprat några burkar valium, ingen jag skulle vilja ha som befäl.

Första vettiga inlägget, tackar.
2021-01-06, 04:14
Medlem
Här dog JAG.

https://imgur.com/a/rNZJwTk

Grova tramatiska upplevelser.
Av åtta kom vi hem två.
Senast redigerad av 4.blocks 2021-01-06 kl. 04:24.
2021-01-06, 05:49
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Skulle ni bli peppade?

"I am tired and sick of war. Its glory is all moonshine. It is only those who have neither fired a shot nor heard the shrieks and groans of the wounded who cry aloud for blood, for vengeance, for desolation. War is hell." - William Tecumseh Sherman
2021-01-06, 06:29
Medlem
Citat:
Era egna tankar kring denna video,
Skulle ni bli peppade?

Har själv vart ute.

https://imgur.com/a/TJOI3ib

https://streamable.com/tlrfq3

När soldater ska slåss för något de inte förstår, då behövs sånt här. Där man kallar till "för marin kåren" "ditt land blir stolt" som har blivit inpräntat sen dag 1 i grundutbildningen.

Antar att man behöver nåt liknande för Svenska soldater som ska slåss i ett krig de inte förstår. Nu när vi tydligen kan och ska vara beredda på att skicka soldater till olika länder.

Är dock inte avundsjuk på grabbarna som får höra sitt befäl ljuga, "att vi alla kommer hem".. De vet att det är inte så. De vet att någon kommer hem i en säck, skadade för livet, osv osv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in