2021-01-04, 20:20
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Nu har det nya ret brjat och vi har fortfarande inte hrt ngot om uppfljaren till Arma 3.

Jag lste nyligen en artikel om att flera utvecklare frn Arma har startat eget och att det drfr kan drja nnu lngre innan vi ser 4:an. Frhoppningvis fr vi en utannonsering detta ret.

Tror ni att 4:an kommer kras med
Enfusion engine?

Jag verkligen lskade Takistan Life och hoppas att ngot liknande kommer till 4:an.
Citera
2021-01-05, 01:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkk.Dragon.Master
Nu har det nya ret brjat och vi har fortfarande inte hrt ngot om uppfljaren till Arma 3.

Jag lste nyligen en artikel om att flera utvecklare frn Arma har startat eget och att det drfr kan drja nnu lngre innan vi ser 4:an. Frhoppningvis fr vi en utannonsering detta ret.

Tror ni att 4:an kommer kras med
Enfusion engine?

Jag verkligen lskade Takistan Life och hoppas att ngot liknande kommer till 4:an.

Ja blir nya Enfusion till arma samma som DayZ anvnder numera. Lr drja 2-3 r innan vi ser Arma 4 dock kommer det ett nytt multiplayerspel p PC/Xbox snart frn Bohemia under 2021.
Citera
2021-01-05, 09:09
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja blir nya Enfusion till arma samma som DayZ anvnder numera. Lr drja 2-3 r innan vi ser Arma 4 dock kommer det ett nytt multiplayerspel p PC/Xbox snart frn Bohemia under 2021.
Visserligen har vi Corona hr men jag tvivlar starkt p att det drjer 4 r!

Jag citerar dig fr att du inte skall slippa undan dina ord.

Jag tror p en utannonsering detta ret, 2021, och jag hoppas det blir ett av tidernas bsta spel!

Hr r en grym video jag tittade p gllande Arma 4:
https://youtu.be/I7o1F1gXJ3M
Citera
2021-01-05, 13:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkk.Dragon.Master
Visserligen har vi Corona hr men jag tvivlar starkt p att det drjer 4 r!

Jag citerar dig fr att du inte skall slippa undan dina ord.

Jag tror p en utannonsering detta ret, 2021, och jag hoppas det blir ett av tidernas bsta spel!

Hr r en grym video jag tittade p gllande Arma 4:
https://youtu.be/I7o1F1gXJ3M

Skrev 2-3 r inte fyra. Tidigast 2022 tror jag vi fr se ett nytt ARMA.
Citera
2022-06-06, 11:42
Medlem
MrMarios avatar
Arma Reforger slpptes nyligen som en sorts frsmak infr Arma 4, komplett med den nya grafikteknologin. Lite dyrt r det tycker jag, 200 kronor fr ett betatest, men jag ju Arma-torsk och att det bygger p kalla kriget och Operation Flashpoint gjorde det hela till ett mste fr min del. Kanske att det slpptes vl tidigt dock, det r frvisso inte s buggigt som jag befarade det skulle vara, men det r riktigt dligt med innehll d det inte finns vare sig helikoptrar eller tungt pansar n, och det r begrnsat till 64 spelare endast.

Men men. Det r kul och det knns som Operation Flashpoint/Arma, misstnker att jag kommer ha mycket kul med detta online krigsspel de nrmaste ren.

Grafiken r bra, men det r vl egentligen bara det dynamiska ljuset som r snyggare n gamla Arma 3. Den stora vinsten r ju dock att det r ganska lttdrivet.
Citera
2025-07-21, 09:37
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag rkade snubbla ver Arma Reforger alldeles nyligen och har blivit alldeles frlskad i spelet.

Spass att jag frngtt min ovilja att spela mot andra spelare online, som jag aldrig tidigare ngonsin gjort i ngot spel, men detta spel mste spelas mot andra knner jag d AI:n i spelet inte r speciellt smart.

Jag hll p att kasta mig in p en online-server igr kvll men kastade mig ur direkt, mer eller mindre smtt i panik s jag knde att jag inte hade koll p bitarna alls.

En frga jag har r detta med sk "Ping"

Vad r det?

Nr jag scrollar i serverlistan efter att vlja s ser jag att dom servrarna med lgt ping-antal r grnmarkerade, dom med mellan ping-antal r gulmarkerade och dom med hgt ping-antal r rdmarkerade.

r det dligt med hgt ping-antal?

Och ni fr grna gra er lustiga ver min ovana, det r helt ok, jag r en fucking noob nr det kommer till snt hr.
Citera
2025-07-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Jag rkade snubbla ver Arma Reforger alldeles nyligen och har blivit alldeles frlskad i spelet.

Spass att jag frngtt min ovilja att spela mot andra spelare online, som jag aldrig tidigare ngonsin gjort i ngot spel, men detta spel mste spelas mot andra knner jag d AI:n i spelet inte r speciellt smart.

Jag hll p att kasta mig in p en online-server igr kvll men kastade mig ur direkt, mer eller mindre smtt i panik s jag knde att jag inte hade koll p bitarna alls.

Vad r det?

Nr jag scrollar i serverlistan efter att vlja s ser jag att dom servrarna med lgt ping-antal r grnmarkerade, dom med mellan ping-antal r gulmarkerade och dom med hgt ping-antal r rdmarkerade.

Och ni fr grna gra er lustiga ver min ovana, det r helt ok, jag r en fucking noob nr det kommer till snt hr.

jag har tittat mnga gnger p Arma Reforger, men det r fr dlig grafik. har du testat spelet squad? det blev jag frlskad i =)
Citera
2025-07-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag har tittat mnga gnger p Arma Reforger, men det r fr dlig grafik. har du testat spelet squad? det blev jag frlskad i =)
Nej, finns inte till konsol tyvrr.
Citera
2025-07-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic

Vad r det?

Vldigt frenklat s r ping-talet tiden det tar fr din dator att n fram till spelets server. Du vill ha s lga ping-tal som mjligt.
Citera
2025-07-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Vldigt frenklat s r ping-talet tiden det tar fr din dator att n fram till spelets server. Du vill ha s lga ping-tal som mjligt.
Jag har redan ftt hjlp inne i chatten, men tack s mycket fr hjlpen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in