2021-01-04, 20:20
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Nu har det nya året börjat och vi har fortfarande inte hört något om uppföljaren till Arma 3.

Jag läste nyligen en artikel om att flera utvecklare från Arma har startat eget och att det därför kan dröja ännu längre innan vi ser 4:an. Förhoppningvis får vi en utannonsering detta året.

Tror ni att 4:an kommer köras med
Enfusion engine?

Jag verkligen älskade Takistan Life och hoppas att något liknande kommer till 4:an.
Citera
2021-01-05, 01:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkk.Dragon.Master
Nu har det nya året börjat och vi har fortfarande inte hört något om uppföljaren till Arma 3.

Jag läste nyligen en artikel om att flera utvecklare från Arma har startat eget och att det därför kan dröja ännu längre innan vi ser 4:an. Förhoppningvis får vi en utannonsering detta året.

Tror ni att 4:an kommer köras med
Enfusion engine?

Jag verkligen älskade Takistan Life och hoppas att något liknande kommer till 4:an.

Ja blir nya Enfusion till arma samma som DayZ använder numera. Lär dröja 2-3 år innan vi ser Arma 4 dock kommer det ett nytt multiplayerspel på PC/Xbox snart från Bohemia under 2021.
Citera
2021-01-05, 09:09
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja blir nya Enfusion till arma samma som DayZ använder numera. Lär dröja 2-3 år innan vi ser Arma 4 dock kommer det ett nytt multiplayerspel på PC/Xbox snart från Bohemia under 2021.
Visserligen har vi Corona här men jag tvivlar starkt på att det dröjer 4 år!

Jag citerar dig för att du inte skall slippa undan dina ord.

Jag tror på en utannonsering detta året, 2021, och jag hoppas det blir ett av tidernas bästa spel!

Här är en grym video jag tittade på gällande Arma 4:
https://youtu.be/I7o1F1gXJ3M
Citera
2021-01-05, 13:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkk.Dragon.Master
Visserligen har vi Corona här men jag tvivlar starkt på att det dröjer 4 år!

Jag citerar dig för att du inte skall slippa undan dina ord.

Jag tror på en utannonsering detta året, 2021, och jag hoppas det blir ett av tidernas bästa spel!

Här är en grym video jag tittade på gällande Arma 4:
https://youtu.be/I7o1F1gXJ3M

Skrev 2-3 år inte fyra. Tidigast 2022 tror jag vi får se ett nytt ARMA.
Citera
2022-06-06, 11:42
Medlem
MrMarios avatar
Arma Reforger släpptes nyligen som en sorts försmak inför Arma 4, komplett med den nya grafikteknologin. Lite dyrt är det tycker jag, 200 kronor för ett betatest, men jag ä ju Arma-torsk och att det bygger på kalla kriget och Operation Flashpoint gjorde det hela till ett måste för min del. Kanske att det släpptes väl tidigt dock, det är förvisso inte så buggigt som jag befarade det skulle vara, men det är riktigt dåligt med innehåll då det inte finns vare sig helikoptrar eller tungt pansar än, och det är begränsat till 64 spelare endast.

Men men. Det är kul och det känns som Operation Flashpoint/Arma, misstänker att jag kommer ha mycket kul med detta online krigsspel de närmaste åren.

Grafiken är bra, men det är väl egentligen bara det dynamiska ljuset som är snyggare än gamla Arma 3. Den stora vinsten är ju dock att det är ganska lättdrivet.
Citera
2025-07-21, 09:37
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag råkade snubbla över Arma Reforger alldeles nyligen och har blivit alldeles förälskad i spelet.

Såpass att jag frångått min ovilja att spela mot andra spelare online, som jag aldrig tidigare någonsin gjort i något spel, men detta spel måste spelas mot andra känner jag då AI:n i spelet inte är speciellt smart.

Jag höll på att kasta mig in på en online-server igår kväll men kastade mig ur direkt, mer eller mindre smått i panik så jag kände att jag inte hade koll på bitarna alls.

En fråga jag har är detta med sk "Ping"

Vad är det?

När jag scrollar i serverlistan efter att välja så ser jag att dom servrarna med lågt ping-antal är grönmarkerade, dom med mellan ping-antal är gulmarkerade och dom med högt ping-antal är rödmarkerade.

Är det dåligt med högt ping-antal?

Och ni får gärna göra er lustiga över min ovana, det är helt ok, jag är en fucking noob när det kommer till sånt här.
Citera
2025-07-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Jag råkade snubbla över Arma Reforger alldeles nyligen och har blivit alldeles förälskad i spelet.

Såpass att jag frångått min ovilja att spela mot andra spelare online, som jag aldrig tidigare någonsin gjort i något spel, men detta spel måste spelas mot andra känner jag då AI:n i spelet inte är speciellt smart.

Jag höll på att kasta mig in på en online-server igår kväll men kastade mig ur direkt, mer eller mindre smått i panik så jag kände att jag inte hade koll på bitarna alls.

Vad är det?

När jag scrollar i serverlistan efter att välja så ser jag att dom servrarna med lågt ping-antal är grönmarkerade, dom med mellan ping-antal är gulmarkerade och dom med högt ping-antal är rödmarkerade.

Och ni får gärna göra er lustiga över min ovana, det är helt ok, jag är en fucking noob när det kommer till sånt här.

jag har tittat många gånger på Arma Reforger, men det är för dålig grafik. har du testat spelet squad? det blev jag förälskad i =)
Citera
2025-07-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag har tittat många gånger på Arma Reforger, men det är för dålig grafik. har du testat spelet squad? det blev jag förälskad i =)
Nej, finns inte till konsol tyvärr.
Citera
2025-07-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic

Vad är det?

Väldigt förenklat så är ping-talet tiden det tar för din dator att nå fram till spelets server. Du vill ha så låga ping-tal som möjligt.
Citera
2025-07-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Väldigt förenklat så är ping-talet tiden det tar för din dator att nå fram till spelets server. Du vill ha så låga ping-tal som möjligt.
Jag har redan fått hjälp inne i chatten, men tack så mycket för hjälpen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in