2021-01-15, 20:47
Medlem
Vet ej ålder på det äldre barnet.
Precis i början på denna tråd nämns det att BO hade kameraövervakning pga trakasserier av exet, ja EH och hennes mor GÖ. Om det har pågått en längre tid eller är nyligen pga vårdnadstvisten står det inget om.
Citera
2021-01-15, 21:18
Medlem
Hans son R.H borde bli 25 iår .
Enligt eckeröborna har dessa trakasserier från EH och GÖ pågått i flera år . Lögner osv

Citat:
Ursprungligen postat av Vulvus
Vet ej ålder på det äldre barnet.
Precis i början på denna tråd nämns det att BO hade kameraövervakning pga trakasserier av exet, ja EH och hennes mor GÖ. Om det har pågått en längre tid eller är nyligen pga vårdnadstvisten står det inget om.
Citera
2021-01-15, 21:23
Medlem
KALLEOCOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooke91
Hans son R.H borde bli 25 iår .
Enligt eckeröborna har dessa trakasserier från EH och GÖ pågått i flera år . Lögner osv

ok tack ! då är han så stor att han vet o förstår situationen
Citera
2021-01-15, 23:06
Medlem
Dödsannonsen på JH publicerades idag. Den är sparsmakad och återhållsam och ändå berör den mer än de flesta annonser av detta slag. Det är nu insikten om det totalt orimliga i detta handlande blir glasklart. Detta borde aldrig ha hänt, så här gör man inte!

Barnens namn gör det hela så hjärtskärande. Totalt oskyldiga och ändå så tungt belastade. Nog måste man vara bra sinnessjuk för att ställa till med det här! Man blir arg och ledsen på dessa kvinnor som inte kunde tänka längre än till sina egna primitiva behov. Jag hoppas det finns goda människor som tar sitt ansvar och gör det som måste göras nu, ger dessa barn en trygg framtid. Dom förtjänar det.
Citera
2021-01-16, 08:29
Medlem
Jag är mycket upprörd och frågande. Så grymt brott! Inget konsekvenstänk hos nån av gärningsmännen. Såg att EH varit styrelseledamot i Ålands brand-och räddningsförbund, ja branddelen kunde hon. Stackars man om han varit trakasserad i flera år som det sägs. Mycket troligt med denna psykopat till kvinna. Och vän. Det är svårast att förstå hur väninnan var med på det. Och sen skriver Happy New Year på sociala medel. Då hon vet att mannen är död. Inga samvetskval? Stackars barn säger jag😟.Man förstår verkligen att pappan fick hela vårdnaden. Det är inte så lätt att bevisa att mamman är olämplig. NU står väl det klart för alla.
Senast redigerad av Lundaback 2021-01-16 kl. 09:03.
Citera
2021-01-16, 09:43
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundaback
Jag är mycket upprörd och frågande. Så grymt brott! .Man förstår verkligen att pappan fick hela vårdnaden..
Är det bekräftat att BO fick vårdnaden? Att det inte bara beslutades att barnet skulle bo hos honom?
Det är skillnad på vårdnad och boende.
Ensam vårdnad. Gemensam vårdnad.
Folk vet tydligen inte skillnad.
Citera
2021-01-16, 10:13
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KALLEOCO
Amazon740 bor på hotell Gripen de var ju liiite komiskt

Vulvus hur gammal är då den äldre som säkert då förstår lite mer då
När du ska svara någon klickar du på "citera" nere vid rutan. Höger sida.
Vill du svara flera personer samtidigt klickar du på "citera+"

Det finns en öppen grupp på Facebook. Där finns ett klipp till minne av BO. Gruppen heter;
Öppna samarbetslistan för Eckerö
Senast redigerad av Attityd 2021-01-16 kl. 10:18.
Citera
2021-01-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Är det bekräftat att BO fick vårdnaden? Att det inte bara beslutades att barnet skulle bo hos honom?
Det är skillnad på vårdnad och boende.
Ensam vårdnad. Gemensam vårdnad.
Folk vet tydligen inte skillnad.

Om man får gissa så gissar jag att EH Försökte få hela vårdnaden och att det slutade med att det blev gemensam vårdnad.
Citera
2021-01-16, 15:16
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Om man får gissa så gissar jag att EH Försökte få hela vårdnaden och att det slutade med att det blev gemensam vårdnad.

Gemensam vårdnad fick han. Vecka vecka. Barnet hämtades från honom dagen före branden. Eg borde han haft ytterligare ett dygn.
Varför barnet hämtades ett dygn tidigare kanske berodde på julhelg eller var det just för.....
Citera
2021-01-16, 15:27
Medlem
Ismises avatar
Man tänker just så
Makabert räcker inte som ord...

Citat:
Ursprungligen postat av 22120
på julhelg eller var det just för.....
Citera
2021-01-16, 16:04
Medlem
KALLEOCOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
När du ska svara någon klickar du på "citera" nere vid rutan. Höger sida.
Vill du svara flera personer samtidigt klickar du på "citera+"

Det finns en öppen grupp på Facebook. Där finns ett klipp till minne av BO. Gruppen heter;
Öppna samarbetslistan för Eckerö

Tack Attityd
Citera
2021-01-16, 21:59
Medlem
Attityds avatar
Professorn i kriminologi, tv-profilen Leif GW Persson, uttalar sig om att mordet i Eckerö följer det gängse mönstret när kvinnor misstänks för grova våldsbrott:
– "Nån utav dem måste väl ha en relation till offret. Och den andra är väl en väninna antar jag?
En annan sak är att brottet nästan alltid riktas mot en närstående. Det vanliga är då barn, maken eller föräldern eller andra närstående. Så det här stämmer ju bra med den mallen då.
Polisiärt är såna brott väldigt tacksamma. Det brukar bara vara att åka och hämta den skyldige sedan."

Persson säger att han har varit mycket på Åland.
– "Ja, plus att jag är stor ägare i Ålandsbanken"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in